Gå til innhold

Å bevege ansiktet og ha ansiktsmimikk når man har autisme/asperger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har asperger og har ikke i det hele tatt ansiktsmimikk når jeg snakker og ellers. Hos psykolog også får jeg høre at jeg ikke har ansiktsmimikk. Men jeg kjenner en annen (kvinne) som har sagt til meg at hun også tror hun selv har autisme. Men hun har alltid veldig mye ansiktsmimikk. Hun beveger øyenbrynene skikkelig mye og veldig rynkete panne når hun snakker og beveger munnen skikkelig stort når hun snakker. Jeg tror ikke selv hun har autisme, men heller add/adhd siden hun er skikkelig sosial og snakker mye og har ansiktsmimikk

Anonymkode: 0ed23...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

du har med andre ord aldri hørt om masking innen autisme?

Anonymkode: e7643...e07

Alle maskerer da.

Anonymkode: 71bb6...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

du har med andre ord aldri hørt om masking innen autisme?

Anonymkode: e7643...e07

Masking meg her og Masking meg der. Hver eneste gang en med sen diagnostisert autisme kvinne ikke har vanlige symptomer så er det alltid fordi de maskere og er sååå god på å maskere så det syns ikke. Begynner å bli litt lei av det. Det du liksom insinuerer er altså at jeg som ikke har ansiktsmimikk ikke har ansiktsmimikk bare fordi jeg ikke klarer å maskere. 

Anonymkode: 0ed23...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Masking meg her og Masking meg der. Hver eneste gang en med sen diagnostisert autisme kvinne ikke har vanlige symptomer så er det alltid fordi de maskere og er sååå god på å maskere så det syns ikke. Begynner å bli litt lei av det. Det du liksom insinuerer er altså at jeg som ikke har ansiktsmimikk ikke har ansiktsmimikk bare fordi jeg ikke klarer å maskere. 

Anonymkode: 0ed23...0fe

Det er nok ikke så mye å gjøre med at stadig flere kvinner blir diagnostisert sent i livet.

Noen klarer å maskere mer enn andre, og noen har såpass stort støttebehov at de ikke klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hausakljuv skrev (9 timer siden):

Noen klarer å maskere mer enn andre, og noen har såpass stort støttebehov at de ikke klarer det. 

Hva mener du med det?

Anonymkode: 71bb6...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du med det?

Anonymkode: 71bb6...1cf

Hun mener sikkert at noen er såpass hardt rammet at de ikke klarer det. Det er enklere for de med mild asperger å skjønne seg på normer og ha blikkontakt enn for de som er hardt rammet og veldig i sin egen verden. 

Anonymkode: 0ed23...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun mener sikkert at noen er såpass hardt rammet at de ikke klarer det. Det er enklere for de med mild asperger å skjønne seg på normer og ha blikkontakt enn for de som er hardt rammet og veldig i sin egen verden. 

Anonymkode: 0ed23...0fe

Og fordi de ikke klarer det, eventuelt ikke gidder maskere, så har de stort støttebehov? Makan til sprøyt.

Anonymkode: 71bb6...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og fordi de ikke klarer det, eventuelt ikke gidder maskere, så har de stort støttebehov? Makan til sprøyt.

Anonymkode: 71bb6...1cf

Noen klarer ikke, og noen gidder ikke. Det er helt greit å ikke gidde, og egentlig så burde man ikke gidde heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hausakljuv skrev (2 minutter siden):

Noen klarer ikke, og noen gidder ikke. Det er helt greit å ikke gidde, og egentlig så burde man ikke gidde heller. 

Hva har det å gjøre med støttebehov??

Anonymkode: 71bb6...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...