Gå til innhold

Bør koranbrenning forbys?


Everybody

Bør koranbrenning forbys?  

21 stemmer

  1. 1. Bør koranbrenning forbys?

    • Ja
      8
    • Nei
      13


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Junelle

Ja, jeg mener det bør forbys når man ser hvor sinnsyke de blir disse som blir krenket av det. Det skaper bare vold og farlige situasjoner. Det finnes plenty av andre måter å protestere på enn å brenne koraner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å si ja, fordi jeg mener det å brenne koranen grenser til hatkriminalitet. Men jeg svarte nei. Også retten til noe så lite respektfullt bør også vernes av ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junelle skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg mener det bør forbys når man ser hvor sinnsyke de blir disse som blir krenket av det. Det skaper bare vold og farlige situasjoner. Det finnes plenty av andre måter å protestere på enn å brenne koraner.

Det som skjer da er at Norge bøyer seg etter muslimene, det er en veldig svak taktikk. I Norge har vi ingen blasfemi-lov og det er ytringsfrihet. Det er muslimene som skal bøye seg etter norske lover, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det burde forbys. Men jeg synes heller ingenting om koranbrenning. Det er polariserende og hatefullt.

Men jeg synes det blir feil å ville forby noe bare fordi man ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Junelle
Everybody skrev (Akkurat nå):

Det som skjer da er at Norge bøyer seg etter muslimene, det er en veldig svak taktikk. I Norge har vi ingen blasfemi-lov og det er ytringsfrihet. Det er muslimene som skal bøye seg etter norske lover, ikke omvendt.

Ja, men de bøyer seg jo ikke i denne sammenhengen. Så hvorfor provosere så sterkt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junelle skrev (Akkurat nå):

Ja, men de bøyer seg jo ikke i denne sammenhengen. Så hvorfor provosere så sterkt? 

Det gjør det jo for å provosere og skape reaksjoner. Hvis ingen hadde reagert så hadde det ikke vært noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Junelle
Everybody skrev (Akkurat nå):

Det gjør det jo for å provosere og skape reaksjoner. Hvis ingen hadde reagert så hadde det ikke vært noe gøy.

Hvordan kan det være gøy å se at muslimske ekstremister går bananas og setter fyr på biler og herjer vilt rundt seg? Har de en syk form for humor, eller hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junelle skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan det være gøy å se at muslimske ekstremister går bananas og setter fyr på biler og herjer vilt rundt seg? Har de en syk form for humor, eller hva? 

Nei synes ikke det er noe gøy, men de som brenner koraner gjør det jo fordi det skaper reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Junelle
Everybody skrev (Akkurat nå):

Nei synes ikke det er noe gøy, men de som brenner koraner gjør det jo fordi det skaper reaksjoner.

Og når det skaper så voldsomme reaksjoner så bør de stoppe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junelle skrev (Akkurat nå):

Og når det skaper så voldsomme reaksjoner så bør de stoppe med det. 

Ja, de bør slutte med det for å vise mer respekt for andres religion, og muslimene bør også slutte å la seg provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ikke først og fremst av respekt for muslimene men av respekt for sine medborgere sin sikkerhet. Man terger på seg noen som ikke har noen skrupler når det gjelder sin religion. En gruppe som er hevngjerrig og som til og med dreper sine døtre og søstre  hvis det handler om ære. 

Anonymkode: 47f54...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt absurd at vi i 2023 diskuterer om vi skal gjøre knefall for en totalitær religion og forby brenning av personlige eiendeler. Blasfemiloven er opphevet, dette er vi forlengst ferdig med. 

Jurist og ytringsfrihetsekspert Anine Kierulf: - Hvis vi forbyr ytringer fordi noen møter dem med vold, gir vi vetorett til dem som er villige til å møte demokratiske ytringer med udemokratiske virkemidler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de heller ikke begynne å brenne noen bibler offentlig? Eller er det vits? Vil nordmenn egentlig la seg provosere av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (1 minutt siden):

Kan de heller ikke begynne å brenne noen bibler offentlig? Eller er det vits? Vil nordmenn egentlig la seg provosere av det?

Jeg har hørt Bibelen duger om du mangler rullingspapir. 
Måten  gjøre samfunnet tryggere mot terror på er å få stopp på asyl og familiegjenforenings innvandringen. 
 

Jeg skjønner ikke de som blir overrasket over at det blir gnisninger mellom en totalitær æreskultur og ett liberalt demokratisk samfunn.

Koranbrenninger er ofte gjort med rasistisk motiv. Jeg tror nok noen i sian er rasister. Men i Sverige er det jo en kristen eksil- iraker som står bak fler av de. Så det er ikke en rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at et forbud vil føre til mer terror og vold. Hvis man belønner en adferd så får man mer av den adferden.

Truslene og terrorem blir ikke borte bare man forbyr koranbrenning. Før har det vært litteratur, karikaturer og satire. De vil alltid finne noe. Det at en tilfeldig fyr brenner er Koran han har kjøpt selv er faktisk en bagatell. Det er agurknytt. Ingen ble skadd. kke noe folk på andre siden av kloden bør bruke tid på. Det er et valg å bli provosert av det.

Like greit å bare be dem ta seg et stev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (24 minutter siden):

Det er helt absurd at vi i 2023 diskuterer om vi skal gjøre knefall for en totalitær religion og forby brenning av personlige eiendeler. Blasfemiloven er opphevet, dette er vi forlengst ferdig med. 

Jurist og ytringsfrihetsekspert Anine Kierulf: - Hvis vi forbyr ytringer fordi noen møter dem med vold, gir vi vetorett til dem som er villige til å møte demokratiske ytringer med udemokratiske virkemidler.

 

Har du tenkt på hvilke reaksjoner det hadde blitt om det gikk et korstog rundt i nordiske land hvor man brant regnbueflagget? Da hadde det garantert blitt opptøyer da også, men ikke fullt så voldelige. 

Anonymkode: f4b5d...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du tenkt på hvilke reaksjoner det hadde blitt om det gikk et korstog rundt i nordiske land hvor man brant regnbueflagget? Da hadde det garantert blitt opptøyer da også, men ikke fullt så voldelige. 

Anonymkode: f4b5d...465

Nei, det hadde ikke blitt noe opptøyer i det hele tatt. Det norske folk blir ikke provosert av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Nei, det hadde ikke blitt noe opptøyer i det hele tatt. Det norske folk blir ikke provosert av slikt.

Eh... Vel. Jo, det blir de svært så provosert av! 

Anonymkode: f4b5d...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...