Gå til innhold

Bør koranbrenning forbys?


Everybody

Bør koranbrenning forbys?  

21 stemmer

  1. 1. Bør koranbrenning forbys?

    • Ja
      8
    • Nei
      13


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Nei, og det bør heller ikke pro-palestinske demonstrasjoner (som de nå er i Frankrike og Tyskland). Ytringsfriheten utvannes på flere fronter i Europa for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (9 minutter siden):

Håper de brenner koranen selv om det er ulovlig.

De finner nok på noe annet. Det enkleste i verden er å hisse på seg islamister.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat skrev (19 minutter siden):

Ytringsfriheten utvannes på flere fronter i Europa for tida.

Ja Europas sjarm forsvinner veldig fort samtidig som befolkningen byttes ut. Rart med det og har sikkert ikke noe med hverandre å gjøre. Det er ikke som at forskjellige folk med forskjellige verdier, har forskjellige verdier. Alle mener nok det samme og det er magisk jord i Europa så så fort en kommer hit elsker en vestlige verdier (noe sånt).

Løsningen er vel mer innvandring og mangfold, mangfold som per definisjon betyr mindre av våre verdier (som du angivelig er glad i) og mer av andre verdier (du ikke er glad i), som høres ut som noe venstresiden bør være helt imot, men som de istedenfor jubler over. MANGFOLD. Høres koselig ut, helt til en innser hva det egentlig betyr, men da er det vel for sent. Men du får spist kebab da, så det er jo en oppside som sikkert veier opp for alt det andre, får vi anta.

Anonymkode: b2526...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at å forby koranbrenning er farligere enn å tillate det. Jeg syns det er unødvendig å brenne bøker, og i Sverige kan man jo spørre seg hvorfor de brenner koranen når de vet at det saboterer for NATO-medlemskapet. Jeg forstår at folk har et ønske og behov for å ytre seg, men noen ganger går det an å tenke konsekvenser og utsette demonstrasjonene litt. Men det betyr ikke at det bør forbys. Som Grendel sier, atferd som blir belønnet, får man mer av. Nå har Danmark nettopp belønnet vold og trusler. Er det et sånt samfunn vi vil ha? I Ukraina ofrer de livet for å ikke måtte leve under et totalitært regime. Her lar vi dem styre oss. Vestlige land bør være svært forsiktige med å stramme inn ytringsfriheten, spesielt når verden er så urolig som nå. Demokrati og ytringsfrihet har sin pris. Det blir mer bråk. Men vi må vise at vi klarer å stå støtt og takle bråket uten å begynne å forby ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det forbys fordi de liberale vest europeiske landene har vrangforestillinger om at muslimer er akkurat som oss. Så nå har vi en reaksjonær masse mitt i blant oss, som vestlig kultur ikke kan integrere. Det er derfor man nå forbyr dette. Vi har fått en troverdig trussel inn midt i blant oss.

Ikke mobb kameraten min, har blitt til ikke krenk kameraten min fordi han er skjør og vil reagere voldsomt om du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Hijab er forbudt i Frankrike, pro-palestinske demonstrasjoner forbudt i Tyskland og Frankrike. Fortellingen om islam som en trussel som vil strupe Europa, eller konspirasjonsteorien The great replacement theory, er ikke spesielt gode linser for å forstå den generelle innskrenkningen av ytringsfriheten, sånn jeg ser det. Det blir totalforklaringer, som ikke evner å se nyansene i en breiere problemstilling.

Skal man kunne diskutere innvandring? Diskutere problemene som kan oppstå pga. kulturforskjeller? Selvsagt, og det gjøres da også hele tida i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Drømmeautomat skrev (23 minutter siden):

Hijab er forbudt i Frankrike, pro-palestinske demonstrasjoner forbudt i Tyskland og Frankrike. Fortellingen om islam som en trussel som vil strupe Europa, eller konspirasjonsteorien The great replacement theory, er ikke spesielt gode linser for å forstå den generelle innskrenkningen av ytringsfriheten, sånn jeg ser det. Det blir totalforklaringer, som ikke evner å se nyansene i en breiere problemstilling.

Skal man kunne diskutere innvandring? Diskutere problemene som kan oppstå pga. kulturforskjeller? Selvsagt, og det gjøres da også hele tida i Norge. 

Konspirasjon er tull ja, men virkelighetens resultat blir det samme. Det er ingen som har rottet seg sammen og bestemt å utradere Europas opprinnelige befolkning, men asylinnvandring, familiegjenforeninger, og slepphendte lover, som møter en befolkning som ikke reproduserer seg nok, gjør nok at Europa er en helt annen plass om 100 år. 
 

Det var et helt annet sted bare for 25 år siden. Det ligger ingen visjon bak. Kun snillisme og idiotiske ideologier som tror alle er i bunn og grunn like. Hvordan ellers kunne en rasistisk religion som islam bli så stor? Islamsk lov er rasistisk. Med tanke på ikke muslimers rettigheter og troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Worriesome Plenty 2 skrev (39 minutter siden):

Hvordan ellers kunne en rasistisk religion som islam bli så stor? Islamsk lov er rasistisk. Med tanke på ikke muslimers rettigheter og troverdighet.

De fleste religioner er forferdelige dogmer, i stor grad designa for å undertrykke folk. Det spesielle med islam er at lovene faktisk til dels følges i flere land i Midtøsten og Afrika. Det håper jeg befolkningen der så snart som mulig blir frigjort fra. Store deler av befolkningen i disse landene er ikke nødvendigvis religiøse og ønsker frihet og demokrati, som også er en viktig grunn til at de ønsker seg vekk og til f.eks. Europa. I tillegg kommer selvsagt større økonomiske muligheter. Men ja, enkelte tar med seg forkastelige holdninger. De må de få lov til å ha også i Europa, sida det er tanke- og ytringsfrihet her, men med én gang de forsøker å innskrenke friheten til andre eller bryter lover må det selvsagt slås ned på.

Europa må finne en balanse mellom å hjelpe folk som er i nød eller fare og å balansere innvandringen sånn at kostnaden ikke blir for stor. For meg ser denne balansen foreløpig ok ut, i hvert fall i Norge, selv om den store mengden ukrainske flyktninger den siste tida utvilsomt har en kostnad. I Sverige har de antagelig tatt inn for mange innvandrere over for kort tid.

Men jeg deler ikke bekymringen for at islam skal ta over i Europa. Det er de rett og slett for få til og har for lite makt til, og motstanden mot innvandring i Europa er enorm, noe også politikken gjenspeiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
Everybody skrev (6 minutter siden):

Muslimer er oppdratt til å tro at alt handler om dem.

Sånne idiotiske påstander gjør meg overbevist om at du knapt har vært utafor Norge. Kanskje innom Sverige. Jeg har reist i muslimske land, jeg kjenner muslimer, jeg kjenner folk som bor i muslimske land, men som ikke tror og hater de muslimske reglene og skikkene og lengter etter mer frihet. Verden er så utrolig mye mer kompleks en du later som bare for å få det til å gå opp for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (2 minutter siden):

Sånne idiotiske påstander gjør meg overbevist om at du knapt har vært utafor Norge. Kanskje innom Sverige. Jeg har reist i muslimske land, jeg kjenner muslimer, jeg kjenner folk som bor i muslimske land, men som ikke tror og hater de muslimske reglene og skikkene og lengter etter mer frihet. Verden er så utrolig mye mer kompleks en du later som bare for å få det til å gå opp for deg selv.

Ok. Du synes ikke det er mye egoisme i religion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Everybody skrev (7 minutter siden):

Ok. Du synes ikke det er mye egoisme i religion?

Nei, det vil jeg faktisk ikke si er et hovedtrekk ved religion. Jeg ser mer på det som et undertrykkende regelsett som de fleste som tror har blitt sosialisert inn i, ofte i oppveksten. I tillegg til alt tullet har religionene også som regel regelsett for hvordan man skal oppføre seg mot andre som har mye godt i seg.

Ser du på norske prester som spesielt egoistiske og folk som tror alt handler om dem? 

Jeg tror mange som uttaler seg om muslimer bør bytte ut ordet muslim med jøde og vurdere om det er noe de ville sagt høyt. I dag kan man si nesten hva som helst om muslimer og komme unna med det, selv om mange later som om muslimene er i ferd med å ta over makta. Her i Europa har de null makt, men mange elsker å hate dem. Eller så er det kanskje nettopp derfor det faller dem så lett.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (Akkurat nå):

Nei, det vil jeg faktisk ikke si er et hovedtrekk ved religion. Jeg ser mer på det som et undertrykkende regelsett som de fleste som tror har blitt sosialisert inn i, ofte i oppveksten. I tillegg til alt tullet har religionene også som regel regelsett for hvordan man skal oppføre seg mot andre som har mye godt i seg.

Ser du på norske prester som spesielt egoistiske og folk som tror alt handler om dem? 

Ja, jeg ser på noen religiøse som egoister som tror alt handler om dem. Og nå snakker jeg om de som er ordentlig religiøse som gjør alt etter boka og ikke vil endre seg hvor enn de flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Og én ting er sikkert. Alle som bor i "muslimske" land er ikke muslimer. Jeg har aldri hørt så mye islamkritikk som da jeg var i Marokko. Når de folkene kommer hit er det ikke med en plan om islamifisere Europa. De vil bare leve helt vanlige, frie liv. 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...