Gå til innhold

Hvor ofte barberer du leggene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg barberer ikke leggene - liker ikke å få "stubber". Så jeg epilerer, med Braun SilkEpil. Men før jeg begynte med det, "forberedte" jeg hårene ved å få dem vokset i salong. Etter noen runder der, gjorde det ikke vondt å epilere. 

image.png.52dbdba164ffa7f84554da752fb89f0c.png

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Æsj. Nei fy faen det var KVALMT. 

Anonymkode: 09a38...bfc

Men det er langt mindre kvalmt å vite at det er talg, som huden naturlig produserer / inneholder og "frastøter", enn å tro at det er noe levende som snylter på huden. Det er det ikke

Hvis talgen ikke kommer ut fordi kjertlene er tilstoppet, blir den værende i en liten "propp". Klemmes den ut, kan det se ut som om det er en ørliten mark av den typen som ofte er f.eks. i bringebær. Noen ganger har er den enden som vender ut, mørk / svart, det er fordi talgen reagerer med oksygenet i lufta. 

morsan skrev (11 timer siden):

Jeg barberer ikke leggene - liker ikke å få "stubber". Så jeg epilerer, med Braun SilkEpil. Men før jeg begynte med det, "forberedte" jeg hårene ved å få dem vokset i salong. Etter noen runder der, gjorde det ikke vondt å epilere. 

image.png.52dbdba164ffa7f84554da752fb89f0c.png

Hva er epitulere? Mener du kapitulere? Fjerne dem med laser? Skjønner ikke

laban skrev (10 timer siden):

Men det er langt mindre kvalmt å vite at det er talg, som huden naturlig produserer / inneholder og "frastøter", enn å tro at det er noe levende som snylter på huden. Det er det ikke

Hvis talgen ikke kommer ut fordi kjertlene er tilstoppet, blir den værende i en liten "propp". Klemmes den ut, kan det se ut som om det er en ørliten mark av den typen som ofte er f.eks. i bringebær. Noen ganger har er den enden som vender ut, mørk / svart, det er fordi talgen reagerer med oksygenet i lufta. 

Å ja det håper jeg at jeg aldri får. Talg i huden. Eller hudorm. Skrekk og gru. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva er epitulere? Mener du kapitulere? Fjerne dem med laser? Skjønner ikke

Epilere er å trekke hårene ut istedenfor å skjære dem over (som ved barbering). Du har sikkert nappet ut hårstrå med pinsett? Det er i prinsippet det samme, bare at istedet for at man napper ett og ett hårstrå, bruker en maskin som drar ut flere på én gang  

morsan skrev (7 minutter siden):

Epilere er å trekke hårene ut istedenfor å skjære dem over (som ved barbering). Du har sikkert nappet ut hårstrå med pinsett? Det er i prinsippet det samme, bare at istedet for at man napper ett og ett hårstrå, bruker en maskin som drar ut flere på én gang  

Å ja forstår. Nei forsvinner pinsett med flis i foten. Bruker ikke pinsett til håret. Er det normalt? Er epitulering vondt?

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bruker ikke pinsett til håret. Er det normalt? Er epitulering vondt?

Det er vel normalt å bruke pinsett på øyenbryn, iallfall for min generasjon. Men på hodehåret er det vel ikke så vanlig. 

Første gang jeg prøvde epilering var det vondt, ja, men så fikk jeg råd om å gå i salong og få fjernet hår på leggene med voks noen ganger. Da ble hårsekkene svekket og nå gjør det ikke vondt. Jeg kjenner såvidt at det napper. Jeg har epilert i årevis nå.  

Annonse

morsan skrev (8 minutter siden):

Det er vel normalt å bruke pinsett på øyenbryn, iallfall for min generasjon. Men på hodehåret er det vel ikke så vanlig. 

Første gang jeg prøvde epilering var det vondt, ja, men så fikk jeg råd om å gå i salong og få fjernet hår på leggene med voks noen ganger. Da ble hårsekkene svekket og nå gjør det ikke vondt. Jeg kjenner såvidt at det napper. Jeg har epilert i årevis nå.  

Joda på øyebryn men du sa i håret. Bruker du automatisk høvel da?  Jeg har ikke sett mine hår omtrent. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...