Gå til innhold

Hva skam du i helgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dorthe skrev (13 minutter siden):

Og i helga skal jeg ingenting spesielt.  Og så kommer mannen hjem i neste uke og det gleder meg til.  Vi har ikke sett hverandre på fire mnd og det var litt i lengste laget.

Det er litt lenge, men det er så utrolig fint å savne noen da 🙂

Annonse

morsan skrev (4 minutter siden):

Har innledet helgen med å gå sopptur etter jobb. Fant en del kantarell, som er den eneste soppen jeg tør plukke. I morgen skal vi i bursdagsselskap, men satser på en skogstur før det. Ellers blir det å irske litt i huset. 

Skal du spise soppene og? 

Anonymkode: 49a5d...9b9

Kashmir skrev (4 timer siden):

Jeg har solgt noen for noen år siden, men det var sånn mer dekorasjon med farger. Sånn at bekjente ville ha bilder i farger som passet interiør. Så det var gøy, og da malte jeg  ørkenbilder i gult med skygger og sanddyner 😀 morsomt fordi det var store lerret. Ikke noe wow men passet som dekorasjon.

Det er desverre en noe dyr hobby. Pensler ( gode) koster gjerne 100 + , men du trenger ikke mange hvis du tar godt vare på dem. Lerret liker jeg ikke godt lenger. Jeg maler på treplater. Det passer meg best. Smak og behag. De skjærer opp for meg på Trevare. Kosteŕ alt fra 150 til 400. Alt etter størrelse. Du ksn få det billigere også. 

Ah. Ok. Jeg er helt nybegynner så jeg kjøpte en pk med pensler. Har et motiv i hodet som jeg skal prøve å få ned på et lerret. Et som jeg har sett et sted som jeg synes var fint så jeg skal prøve å gjøre det til mitt eget. Takk for inspirasjonen. 

morsan skrev (1 time siden):

Har innledet helgen med å gå sopptur etter jobb. Fant en del kantarell, som er den eneste soppen jeg tør plukke. I morgen skal vi i bursdagsselskap, men satser på en skogstur før det. Ellers blir det å irske litt i huset. 

Hva er irske? Dialektord eller trykkleif?

Jeg fikk lyst til å se om det fortsatt er noe blåbær igjen.

frosken skrev (44 minutter siden):

Hva er irske? Dialektord eller trykkleif?

Jeg fikk lyst til å se om det fortsatt er noe blåbær igjen.

Hm.. dette må ha vært en autokorrekt! Mente «ordne litt i huset» eller tilsvarende verb. 

Jeg så masse blåbær i dag, men smakte ikke på de. Var på blåbærtur for et par uker siden og har nå mange glass blåbærsyltetøy :) 

Annonse

morsan skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke? Fordi du ikke har blitt servert det, eller fordi du ikke har villet ha det når det ble servert? 

Jeg har blitt servert det både hjemme og andre steder men jeg har tenkt at jeg ikke liker det. Og derfor aldri smakt på det. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har blitt servert det både hjemme og andre steder men jeg har tenkt at jeg ikke liker det. Og derfor aldri smakt på det. 

Hvis du ikke smaker på ting, tenk deg hvor mye godt du kan ha gått glipp av..

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke smaker på ting, tenk deg hvor mye godt du kan ha gått glipp av..

Tror ikke jeg liker det. Husker en gang jeg ble presset til å smake på rødbeter. Sa satt jeg med middagsbordet i en time før de gav opp. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ah. Ok. Jeg er helt nybegynner så jeg kjøpte en pk med pensler. Har et motiv i hodet som jeg skal prøve å få ned på et lerret. Et som jeg har sett et sted som jeg synes var fint så jeg skal prøve å gjøre det til mitt eget. Takk for inspirasjonen. 

Som nybegynner trenger du ikke kjøpe så dyrt, men bare sett penslene i vann noen timer så busta utvider seg, for det er kjipt når det blir hår på lerret/ plata. Og så lønner det seg å ha en med rund bust. 

Lykke til med maleriet, og så kan du legge ut her, hvis du vil da. Jeg kan legge ut her for ingen får se dem ellers 🙂

Morsomt om vi kan inspirere hverandre da, og alt trenger ikke være perfekt heller. Et bilde kan stå lenge før en ser noe som må rettes. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...