Gå til innhold

Hva skam du i helgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter skrev (3 minutter siden):

De kan dukke opp på populære plukkeområder ja. Hvor høyt de prioriterer det er en helt annen sak. 

Utrolig at de prioriterer slikt mens anmeldelser henlegges over en lav sko.

Anonymkode: 96b6d...6a1

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men du svarte ikke på det jeg spurte om. Men jeg tror faktisk ikke jeg har sett en vill sopp før. 

Anonymkode: 49a5d...9b9

Jeg vet ikke hvordan fleinsopp ser ut. Jeg er 100 % sikker på kantarell, som jeg plukker og spiser, og rød fluesopp, som jeg definitivt ikke spiser. Ellers har jeg en viss formening om hva enkelte sopper heter, men har ingen eksakt kunnskap. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utrolig at de prioriterer slikt mens anmeldelser henlegges over en lav sko.

Anonymkode: 96b6d...6a1

Som sagt hvor mye de prioriterer å sjekke folk som plukker spørs. Men blir du tatt med fleinsopp så kan du bli anmeldt. Jeg har selv blitt tatt med det på meg. Men de brydde seg kun om å ta meg som selger og da de ikke kunne bevise det henla de hele saken. 

De prioriterer narkotikasaker høyt. 

Sett i ettertid skjønner jeg det. 

Men andre type saker bør absolutt prioriteres høyere enn de blir. Politiet trenger mer ressurser. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det var jeg ikke klar over 😮 

Visste du ikke at man får rus av fleinsopp? Rart at du nevne akkurat den soppen da. Tror mer du ville skape reaksjoner på det. 

Men det er altså regnet som et psykidelisk rusmiddel. Så er det meget delte meninger om det bør være listet som narkotika. For eksempel har mikrodoseringer av fleinsopp visstnok vist seg å virke mot depresjon. 

Her er en artikkel. Som jeg kun har skumlest da. Men virker mer som privat bruk enn i helsevesenet. Likevel mener jeg på dette forskes på i helsevesenet også. 

https://www.nrk.no/norge/byttet-ut-antidepressiva-med-mikrodoser-av-lsd-og-fleinsopp-1.14795965

Endret av Glitter
Glitter skrev (4 minutter siden):

Som sagt hvor mye de prioriterer å sjekke folk som plukker spørs. Men blir du tatt med fleinsopp så kan du bli anmeldt. Jeg har selv blitt tatt med det på meg. Men de brydde seg kun om å ta meg som selger og da de ikke kunne bevise det henla de hele saken. 

De prioriterer narkotikasaker høyt. 

Sett i ettertid skjønner jeg det. 

Men andre type saker bør absolutt prioriteres høyere enn de blir. Politiet trenger mer ressurser. 

Visste du ikke at man får rus av fleinsopp? Rart at du nevne akkurat den soppen da. Tror mer du ville skape reaksjoner på det. 

Men det er altså regnet som et psykidelisk rusmiddel. Så er det meget delte meninger om det bør være listet som narkotika. For eksempel har mikrodoseringer av fleinsopp visstnok vist seg å virke mot depresjon. 

NEI jeg visste IKKE det. Jeg kom på det når jeg kom på sopp, jeg kan ingenting om sopper som jeg sa. Jeg kan ingenting om sånt. Aldri prøvd narkotika og har ingen kunnskap om det. Visste heller ikke at man fikk rus av det. Nå ble jeg faktisk lei meg. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

NEI jeg visste IKKE det. Jeg kom på det når jeg kom på sopp, jeg kan ingenting om sopper som jeg sa. Jeg kan ingenting om sånt. Aldri prøvd narkotika og har ingen kunnskap om det. Visste heller ikke at man fikk rus av det. Nå ble jeg faktisk lei meg. 

Hva i all verden var dette å bli lei seg for. Er jo bare å si at nei det var faktisk helt tilfeldig at du nevnte akkurat den soppen. Også ferdig med det. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (11 minutter siden):

Hva i all verden var dette å bli lei seg for. Er jo bare å si at nei det var faktisk helt tilfeldig at du nevnte akkurat den soppen. Også ferdig med det. 

Nei jeg ble lei meg. Fordi jeg ble det. Jeg får altfor mye motgang. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei jeg ble lei meg. Fordi jeg ble det. Jeg får altfor mye motgang. 

Jeg gav deg ikke motgang. Det du driver med nå er manipulasjon. Og det orker jeg ikke bli med på så jeg sier ikke mer til deg i denne tråden. Men jeg holder ikke noe i mot noen så i neste kommer jeg til å svare deg som vanlig så får du velge selv hvordan du vil respondere. 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg gav deg ikke motgang. Det du driver med nå er manipulasjon. Og det orker jeg ikke bli med på så jeg sier ikke mer til deg i denne tråden. Men jeg holder ikke noe i mot noen så i neste kommer jeg til å svare deg som vanlig så får du velge selv hvordan du vil respondere. 

Jeg var lei meg fra før. Det har ikke noe med deg og gjøre. Mente ikke noe sopp og visste ikke det var narkotika. Nei vel men da skal ikke jeg heller si mer. Tenk! 

AnonymBruker skrev (På 21.8.2023 den 18.04):

Blir du ikke sliten når du går så mye på fjellet eller trener? 

Nei, jeg FÅR energi. Blir så klart sliten der og da, men litt etterpå blir jeg velidg energisk. Og det er deilig å kjenne at kroppen er sterk og at jeg klarer hverdagslige ting lett og greit, nettopp fordi jeg trener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...