Gå til innhold

Liker eksen til ei bekjent....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Viser kun godt bekjente/ eller i stadie blitt venninner. Jeg merker jeg ikke klarer å holde tilbake lengre, jeg liker han så godt. Meg og eksen hans har drukket litt vin og hatt mange samtaler. Ungene leker sammen så derfor har kontakten eskalere seg. Jeg og barna hans leker og jeg har bedt han på kaffe. Bør jeg stoppe? Virkelig.... 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Viser kun godt bekjente/ eller i stadie blitt venninner. Jeg merker jeg ikke klarer å holde tilbake lengre, jeg liker han så godt. Meg og eksen hans har drukket litt vin og hatt mange samtaler. Ungene leker sammen så derfor har kontakten eskalere seg. Jeg og barna hans leker og jeg har bedt han på kaffe. Bør jeg stoppe? Virkelig.... 

Anonymkode: b20c9...7a4

Dersom du spør henne hva hun synes om at du og eksen hennes kanskje blir sammen og hun ikke synes noe om det - hva gjør du da? Dropper henne eller ham? Det er vel for tidlig å kalle det noe i nærheten av et forhold ennå så det beste er vel å ta det rolig en god stund og se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Viser kun godt bekjente/ eller i stadie blitt venninner. Jeg merker jeg ikke klarer å holde tilbake lengre, jeg liker han så godt. Meg og eksen hans har drukket litt vin og hatt mange samtaler. Ungene leker sammen så derfor har kontakten eskalere seg. Jeg og barna hans leker og jeg har bedt han på kaffe. Bør jeg stoppe? Virkelig.... 

Anonymkode: b20c9...7a4

Er man så sensitiv at man ikke kan date eksen til en BEKJENT? Ikke til en nær venninne (for da hadde jeg skjønt at man måtte gå noen runder og spurt) men til en bekjent?

Anonymkode: 98215...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er man så sensitiv at man ikke kan date eksen til en BEKJENT? Ikke til en nær venninne (for da hadde jeg skjønt at man måtte gå noen runder og spurt) men til en bekjent?

Anonymkode: 98215...956

Jeg vet ikke om hun er ei slags venninne eller om jeg kan kalle det godt bekjent. Hun har vært litt på besøk og vi har pratet endel. Drukket vin...

Historien er lang men jeg har gått sammen med de to sammen typisk på tilstelninger som 17mai, halloween osv. Men møtt han mye etterpå ettersom barna leker endel og vi har samme uke dager. Ber ofte begge barna hjem her annenhver uke når de er hos far, jeg tar alltid initiativet og han sier alltid ja. Da kommer han innom og vi kan drikke kaffe, gå på lekeplassen sammen med ungene. Gjør jeg alt galt her? Lurer på om han mistenker jeg liker han litt? 

 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg vet ikke om hun er ei slags venninne eller om jeg kan kalle det godt bekjent. Hun har vært litt på besøk og vi har pratet endel. Drukket vin...

Historien er lang men jeg har gått sammen med de to sammen typisk på tilstelninger som 17mai, halloween osv. Men møtt han mye etterpå ettersom barna leker endel og vi har samme uke dager. Ber ofte begge barna hjem her annenhver uke når de er hos far, jeg tar alltid initiativet og han sier alltid ja. Da kommer han innom og vi kan drikke kaffe, gå på lekeplassen sammen med ungene. Gjør jeg alt galt her? Lurer på om han mistenker jeg liker han litt? 

 

Anonymkode: b20c9...7a4

Er han i forhold, nei. Er du i forhold, nei. Jeg skjønner ikke engang problemet. Om man ikke kan involvere seg romantisk med noen som tilhører egen bekjentskapskrets kan man vel nesten like gjerne flytte fra Norge, så lite land som dette er. Som jeg sa, det er lart noe annet dersom du og hans ex hadde vært nære venner.

Anonymkode: 98215...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ber ofte begge barna hjem her annenhver uke når de er hos far, jeg tar alltid initiativet og han sier alltid ja. Da kommer han innom og vi kan drikke kaffe, gå på lekeplassen sammen med ungene. Gjør jeg alt galt her?

Jeg har svart deg tidligere om samme tema. Du gjør ikke noe galt, men det er vanskelig å vite om han ser på dette som noe annet enn en naturlig forlengelse av at dere har barn som leker sammen. Jeg synes du skal ta det helt med ro, ikke øke aktivitetsnivået og se om det ender med at han også tar initiativ til å treffes. Gjør han ikke det, er han i hvert fall ikke interessert i noe mer enn vanlig  "foreldrefellesskap". Det kan jo tenkes at mesteparten av dette er inni hodet ditt, det er umulig for oss å vite. 

Ikke trekk inn eksen hans før du vet at det er noe mer enn det er nå. Ikke snakk masse om barnefaren når dere er sammen. Du risikerer bare å miste vennskapet med både henne, han og barnas lekekamerater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Jeg har svart deg tidligere om samme tema. Du gjør ikke noe galt, men det er vanskelig å vite om han ser på dette som noe annet enn en naturlig forlengelse av at dere har barn som leker sammen. Jeg synes du skal ta det helt med ro, ikke øke aktivitetsnivået og se om det ender med at han også tar initiativ til å treffes. Gjør han ikke det, er han i hvert fall ikke interessert i noe mer enn vanlig  "foreldrefellesskap". Det kan jo tenkes at mesteparten av dette er inni hodet ditt, det er umulig for oss å vite. 

Ikke trekk inn eksen hans før du vet at det er noe mer enn det er nå. Ikke snakk masse om barnefaren når dere er sammen. Du risikerer bare å miste vennskapet med både henne, han og barnas lekekamerater. 

Jeg er hundre prosent enig med laban her ts. Jeg føler at du kommer til å måtte velge mellom den du liker og vennskapet uansett tilslutt. Hadde jeg vært din venn og du gikk etter min eks ville jeg sett på det som et svik så vennskapet du har til vennen din kan gå begge veier. Det er uansett en kinky situasjon du er i. 

Anonymkode: 37336...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 timer siden):

Jeg har svart deg tidligere om samme tema. Du gjør ikke noe galt, men det er vanskelig å vite om han ser på dette som noe annet enn en naturlig forlengelse av at dere har barn som leker sammen. Jeg synes du skal ta det helt med ro, ikke øke aktivitetsnivået og se om det ender med at han også tar initiativ til å treffes. Gjør han ikke det, er han i hvert fall ikke interessert i noe mer enn vanlig  "foreldrefellesskap". Det kan jo tenkes at mesteparten av dette er inni hodet ditt, det er umulig for oss å vite. 

Ikke trekk inn eksen hans før du vet at det er noe mer enn det er nå. Ikke snakk masse om barnefaren når dere er sammen. Du risikerer bare å miste vennskapet med både henne, han og barnas lekekamerater. 

100 % enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er hundre prosent enig med laban her ts. Jeg føler at du kommer til å måtte velge mellom den du liker og vennskapet uansett tilslutt. Hadde jeg vært din venn og du gikk etter min eks ville jeg sett på det som et svik så vennskapet du har til vennen din kan gå begge veier. Det er uansett en kinky situasjon du er i. 

Anonymkode: 37336...11a

Dere er gode. Takk for svar som ikke er krenkende. På KG blir jeg hetset omtrent.. Jeg må poengtere at dette ikke er ei gammel nær venninne, men funnet tonen. Som jeg også har med barnefar. Det føles som begge liker meg men barnefar er svært tilbaketrukket og innadvendt. Jeg tror aldri, da mener jeg aldri, at han vil ta kontakt med meg. Enten må jeg ta initiativet eller så må jeg droppe. Føler nå at jeg vil ta initiativet.... 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det føles som begge liker meg men barnefar er svært tilbaketrukket og innadvendt. Jeg tror aldri, da mener jeg aldri, at han vil ta kontakt med meg.

Da ville jeg bare fortsatt som før en stund, altså hatt den kontakten som er naturlig via barna. 

Før eller senere vil han vel sende ut noen signaler, hvis han er interessert i noe mer. Men ikke overtenk at han er hyggelig, det er normalt at folk er det i slike sammenhenger. 

En mulig måte å komme ett skritt nærmere på, er jo å spørre om dere skal finne på noe (en typisk "voksenting", f.eks. et arrangement på kveldstid eller noe annet man ikke kan ha med barn på) en gang ingen av dere har barn hjemme. Men finn noe som ikke er for privat og som foregår på bortebane, ikke gå rett på ost, vin og stearinlys i sofaen din, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (9 timer siden):

Da ville jeg bare fortsatt som før en stund, altså hatt den kontakten som er naturlig via barna. 

Før eller senere vil han vel sende ut noen signaler, hvis han er interessert i noe mer. Men ikke overtenk at han er hyggelig, det er normalt at folk er det i slike sammenhenger. 

En mulig måte å komme ett skritt nærmere på, er jo å spørre om dere skal finne på noe (en typisk "voksenting", f.eks. et arrangement på kveldstid eller noe annet man ikke kan ha med barn på) en gang ingen av dere har barn hjemme. Men finn noe som ikke er for privat og som foregår på bortebane, ikke gå rett på ost, vin og stearinlys i sofaen din, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Tusen takk for råd! 

Jeg er helt enig. Kan ikke hive meg ut i datingfasen med han. Nettopp det som gjør det så vanskelig... Han er jo hyggelig men det er vel de fleste mot andre. 

Det at han kom ned på leke plassen da? Når jeg gikk ned med de to andrebarna, så kom han ca 15min senere...han ville vel ikke gjort det om det ikke var noe godt selskap i meg. Dessuten kan det hende at han er en person som vil la det gå fra vennskap til evne noe mer. Hvis man hiver seg rett på kan spenningen fort være over og man rekker ikke å bygge opp noe. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dessuten kan det hende at han er en person som vil la det gå fra vennskap til evne noe mer.

Som jeg skrev i den andre tråden: Det er fornuftig av ham å tenke seg godt om før han gjør relasjonen deres til noe mer, alle omstendighetene tatt i betraktning. Hvis han altså ser for seg noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (1 minutt siden):

Som jeg skrev i den andre tråden: Det er fornuftig av ham å tenke seg godt om før han gjør relasjonen deres til noe mer, alle omstendighetene tatt i betraktning. Hvis han altså ser for seg noe mer. 

Veldig lurt av han. Han er en klok mann, så ikke overrasket. Jeg tror nemlig han liker meg litt, men omstendighetene rundt kan gjøre det litt vanskelig. Hverfall hvis han ser jeg stadig går med eksen hans, (mor til deres barn). 

Men ber om nok et ærlig svar fra deg..Er det dumt av meg å be han inn på pizza på onsdag? Barna hans kommer hit etter de har spillt fotball. Tenkte å høre om han ville komme innom når han sksl hente de. Vet ikke om det virker for smiskete, eller bare hyggelig. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det dumt av meg å be han inn på pizza på onsdag? Barna hans kommer hit etter de har spillt fotball. Tenkte å høre om han ville komme innom når han sksl hente de.

Hvis det er på et tidspunkt som passer med middag for både dere to og ungene, synes jeg godt du kan spørre om det passer at besøket avsluttes med pizza for dere alle. Men hvis det egentlig er litt for sent på kvelden for ungene å spise når han kommer, og / eller han drar litt på det, kan du bare endre det til at dere avtaler om barna hans skal spise hos deg eller hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (15 minutter siden):

Hvis det er på et tidspunkt som passer med middag for både dere to og ungene, synes jeg godt du kan spørre om det passer at besøket avsluttes med pizza for dere alle. Men hvis det egentlig er litt for sent på kvelden for ungene å spise når han kommer, og / eller han drar litt på det, kan du bare endre det til at dere avtaler om barna hans skal spise hos deg eller hjemme. 

Ungene blir hentet rett etter han er ferdig på jobb. Så han er nok sulten tenker jeg....

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ungene blir hentet rett etter han er ferdig på jobb. Så han er nok sulten tenker jeg....

Anonymkode: b20c9...7a4

Bare redd om jeg blir for innpåslitne. Når han henter barna så kommer han alltid bort og vil prate. Igjen, mulig jeg overtenker 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bare redd om jeg blir for innpåslitne.

Det er helt greit å tilby ungene og den som skal hente dem, middag før de går. Og det er helt greit hvis tilbudet blir avvist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (59 minutter siden):

Det er helt greit å tilby ungene og den som skal hente dem, middag før de går. Og det er helt greit hvis tilbudet blir avvist. 

Det er sant😊 vi får se hvilken ende dette tar. Jeg tenker også at det er helt greit om han skjønner at jeg er interessert. Ikke mye å tape på det annet enn at det muligens blir kleint om han overhodet ikke er interessert. Er ei middels søt dame, men ikke sikkert han har lik smak som to av de andre som jeg vet er småbetatt av meg. Tar ingenting for gitt...gitt😉

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...