Kayia Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 morsan skrev (1 minutt siden): Dette stusset jeg litt over og måtte scrolle oppover for å se om hun hadde skrevet «sarkasTisk» 😆 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vet ikke du no om. Kan være 80 og. Anonymkode: 141c1...805 En åttiåring lurer ikke på om h*n kan skulke dagen etter. Jeg har hatt dager igjennom livet som jeg ikke har kommet meg opp. Det har til og med vært hele dager. Jeg har ikke bestemt det på forhånd. Det å diskutere om man kan skulke dagen etter har ingenting med depresjon å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Kayia skrev (1 time siden): Det første er korrekt. Det heter "Der har jeg mye å lære". I din siste setning skal det imidlertid være liten bokstav. Det er kun etter punktum, kolon og på egennavn at vi bruker stor bokstav. Hvordan ser du for deg at økologisk bistand skal kunne hjelpe deg med motivasjonen? Skjønte du ikke at jeg skrev feil ? Økoligisk eller økonomisk ? Gi meg oppskriften på motivasjon heller.. punktum komma kolon er så kjedelig.. jeg orker ikke krangle med deg i dag. Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Savannah skrev (1 time siden): En åttiåring lurer ikke på om h*n kan skulke dagen etter. Jeg har hatt dager igjennom livet som jeg ikke har kommet meg opp. Det har til og med vært hele dager. Jeg har ikke bestemt det på forhånd. Det å diskutere om man kan skulke dagen etter har ingenting med depresjon å gjøre. Har aldri bestemt det på forhånd heller ikke skulket. Jeg spurte bare et spørsmål men jeg skulket aldri. Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri bestemt det på forhånd heller ikke skulket. Jeg spurte bare et spørsmål men jeg skulket aldri. Anonymkode: 141c1...805 Overskriften på tråden er "Hva er gyldig grunn for skulk i morgen". Det finnes ikke gyldig grunn for skulk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Glitter skrev (4 timer siden): Jeg har såvidt jeg vet ikke kritisert at du ville skulke. Det er ikke bra å ikke komme seg uansett hva som er grunnen, men det er forskjell på om det er ren latskap og vondt i viljen eller om det er en ordentlig grunn slik som dårlig psykisk helse. I sjeldne tilfeller tenker jeg det kan være bra å ta seg en dag forutsatt at det ikke går ut over feks viktig gruppearbeid. Hvis ikke kan en ta arbeidet sitt igjen på egenhånd. Jeg droppet selv mye forelesninger som ikke var obligatorisk også leste jeg på egenhånd. Jeg lå aldri etter skolearbeidet og hadde B på alle hjemmeeksamener og C på skoleeksamener samt besto hver praksis med glans. Til tross for fravær, men jeg passet på å ikke overskride grensen. Men det beste er selvsagt om man er i så god form at man kommer seg på skole/jobb. Det er bare ikke alle som klarer det. Spørsmålet for din del du må tenke over er hva blir konsekvensene av om du skulker. Går det ut over noen, eller blir det bare en fraværsdag registrert samt at du må ta igjen det du har gått glipp av? Hvis sistnevnte så er jeg så umoralsk at jeg sier så ta deg den dagen, hvis du tror at en ekstra dag vil utgjøre en forskjell for psyken din. Bare pass på så det ikke blir en vane. Jeg var i perioder for løssluppen på det. Men lot det aldri gå så langt at jeg strøk på noe. Husk at en test på nett er en indikasjon. En diagnose stilles av lege, men før diagnose stilles skal symptomene ha vedvart i minst to uker for en skal ikke svare ut ifra nåværende øyeblikksbilde da det kan være et par dårlige dager, man skal svare ut ifra hvordan en har hatt det siste tre uker i hvert fall på MADRS mener jeg. Hvilken test tok du? Når du bestemmer deg for å dra til legen så kan du si hvilken score du fikk, og spørre om du er deprimert. Da vl legen utrede deg selv. Ved mild/moderat depresjon som er der jeg antar du scorte hvis du tok en test som inndeler i dette, så er viktigste tiltak for å bli bedre det å holde på rutiner som skole og jobb, få seg frisk luft, ha normal døgnrytme dvs ikke sov for mye selv om du vil, få i deg nok og næringsrik mat og gjør ting som pleier å være lystbetont, helst kutte ned på helgefyll (jada, det er bare generelle råd, klarer ikke følge alle selv , . Og skulle depresjonen likevel vedvare så bør medisiner kombinert med samtaleterapi vurderes. Det finnes spesifikke antidepressiva som er bra mot agitert depresjon. Sinne ditt kan være symptom på depresjon og sinne kan også egentlig være kamuflert sorg. Sorg er ingen sykdom i seg selv, men vedvarende sorg over lang tid kan føre til utvikling av depresjon, og du trenger ikke ha det sånn. Men du må bestemme deg for å be om hjelp da. Nå når du har oppdaget at du kanskje har blitt deprimert så har du muligheten til å gjøre noe for å bedre situasjonen. Sier ikke det er lett, men du vet nå mer enn du gjorde før du fant det ut. Det er vanskelig å gjøre noe med noe man ikke vet hva er. Tok en ny test her: https://www.psykologkontakten.no/depresjon-selvtest fikk dette resultatet: Resultat: Alvorlig deprimert. Din skåre antyder at du har symptomer forenlig med alvorlig depresjon. De kliniske implikasjonene av en slik skår vil avhenge av varighet og om depresjonen påvirker funksjonsevne. Tilstanden kan indikere behov for behandling. så jeg bestiller en time til fastlegen… jeg ser bare frem til helgen. Tiden går så sakte. Nå skal jeg legge meg for å sove litt. Tror ikke jeg gidder en tredje test. Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Skjønte du ikke at jeg skrev feil ? Økoligisk eller økonomisk ? Gi meg oppskriften på motivasjon heller.. punktum komma kolon er så kjedelig.. jeg orker ikke krangle med deg i dag. Anonymkode: 141c1...805 Du har skrevet så mye rart i denne og andre tråder at jeg er ikke sikker på hva du egentlig mener eller kan nei. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Kayia skrev (4 minutter siden): Du har skrevet så mye rart i denne og andre tråder at jeg er ikke sikker på hva du egentlig mener eller kan nei. Takk, det var hyggelig. Noe mer? Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Kayia skrev (5 minutter siden): Du har skrevet så mye rart i denne og andre tråder at jeg er ikke sikker på hva du egentlig mener eller kan nei. Alle kan ikke være like a4 som deg, da ville verden blitt kjedelig. Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Savannah skrev (2 timer siden): En åttiåring lurer ikke på om h*n kan skulke dagen etter. Jeg har hatt dager igjennom livet som jeg ikke har kommet meg opp. Det har til og med vært hele dager. Jeg har ikke bestemt det på forhånd. Det å diskutere om man kan skulke dagen etter har ingenting med depresjon å gjøre. Så du har definisjonen på hvordan en gamling oppfører seg? Eller en åtti åring? Men uansett så er jeg ikke åtti. Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tok en ny test her: https://www.psykologkontakten.no/depresjon-selvtest fikk dette resultatet: Resultat: Alvorlig deprimert. Din skåre antyder at du har symptomer forenlig med alvorlig depresjon. De kliniske implikasjonene av en slik skår vil avhenge av varighet og om depresjonen påvirker funksjonsevne. Tilstanden kan indikere behov for behandling. så jeg bestiller en time til fastlegen… jeg ser bare frem til helgen. Tiden går så sakte. Nå skal jeg legge meg for å sove litt. Tror ikke jeg gidder en tredje test. Anonymkode: 141c1...805 Ikke ta sorgene på forskudd det er ikke sikkert du vil få en alvorlig depresjon som diagnose hos kompetent helsepersonell. Testen er grei mtp å gi en pekepinn, men ikke til å sette en diagnose. Det er jo en grunn til at diagnoser settes av leger og psykologer. De ser hele bildet og de bruker ikke de der selvtestene du har tatt. De bruker andre tester som verktøy. Det er altså ikke sikkert du er så dårlig, men det er veldig bra du bestiller deg time til legen slik at dere kan finne ut av om du har en depresjon, i hvilken grad og hva slags tiltak som medisiner og henvisning til DPS eller privat med avtale. Hvis du er alvorlig deprimert og dette har vart over tid (man får ikke diagnosen alvorlig depresjon hvis det har vart i tre dager hvis du skjønner, og varighet er noe disse selvtestene ofte ikke har med i testen). I tillegg er de ofte slik at det er ja eller nei-svar. Da blir det veldig mye eller veldig lite deprimert fort for nyansene faller bort. Jeg har ikke sett på siste testen du har tatt, men det er typiske svakheter ved slike type tester på nett. Samt at testene behandlere bruker så er det også en bolk på hvordan pasienten framstår. Et eksempel på unyansert spørsmål i de testene: Har du tenkt på å ta selvmord? Ja/nei. I testene behandlere bruker så er det type: "Nei, det er ikke aktuelt"," ja av og til, men jeg ville ikke gjort det" "Jeg tenker på det mye, men vet ikke om jeg klarer å gjennomføre det, men det kan skje", "Ja, hele tiden, og jeg planlegger å gjennomføre det og vet hvordan jeg skal gjøre det". Det er bare eksempel jeg husker ikke ordrett hvordan det er i de testene. Men da er det altså poeng fra 0 til 4 og slik er alle spørsmålene og svaralternativene. Da får behandler langt bedre oversikt over pasientens symptomer og det blir en mer nøyaktig testing som i større grad vil kunne skille de mildt til alvorlig deprimerte. Jeg skal ta den testen for å se hvor jeg havner, men vil tippe jeg får en mer alvorlig grad av depresjon enn jeg faktisk har. Derfor må du ikke bli lei deg over det resultatet for det er ikke sikkert det er så alvorlig. Og hvis det er det så er det hjelp å få så jeg er glad du skal til legen. Har du bestilt time? Ikke noe å vente på. Edit: Jeg tok testen og denne var bedre, men jeg vil fortsatt ikke mene den er på nivå med testene behandlere bruker. Jeg fikk moderat depresjon og det er jeg ikke enig i. Jeg har kanskje en mild en hvis det vedvarer, men. Uansett du scorte høyt på testen så du har det åpenbart veldig tøft. Bare husk at en behandler vil kanskje ikke vurdere det som så alvorlig så ikke gå helt i kjelleren over resultatet. Endret 22. august 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Glitter skrev (2 timer siden): Ikke ta sorgene på forskudd det er ikke sikkert du vil få en alvorlig depresjon som diagnose hos kompetent helsepersonell. Testen er grei mtp å gi en pekepinn, men ikke til å sette en diagnose. Det er jo en grunn til at diagnoser settes av leger og psykologer. De ser hele bildet og de bruker ikke de der selvtestene du har tatt. De bruker andre tester som verktøy. Det er altså ikke sikkert du er så dårlig, men det er veldig bra du bestiller deg time til legen slik at dere kan finne ut av om du har en depresjon, i hvilken grad og hva slags tiltak som medisiner og henvisning til DPS eller privat med avtale. Hvis du er alvorlig deprimert og dette har vart over tid (man får ikke diagnosen alvorlig depresjon hvis det har vart i tre dager hvis du skjønner, og varighet er noe disse selvtestene ofte ikke har med i testen). I tillegg er de ofte slik at det er ja eller nei-svar. Da blir det veldig mye eller veldig lite deprimert fort for nyansene faller bort. Jeg har ikke sett på siste testen du har tatt, men det er typiske svakheter ved slike type tester på nett. Samt at testene behandlere bruker så er det også en bolk på hvordan pasienten framstår. Et eksempel på unyansert spørsmål i de testene: Har du tenkt på å ta selvmord? Ja/nei. I testene behandlere bruker så er det type: "Nei, det er ikke aktuelt"," ja av og til, men jeg ville ikke gjort det" "Jeg tenker på det mye, men vet ikke om jeg klarer å gjennomføre det, men det kan skje", "Ja, hele tiden, og jeg planlegger å gjennomføre det og vet hvordan jeg skal gjøre det". Det er bare eksempel jeg husker ikke ordrett hvordan det er i de testene. Men da er det altså poeng fra 0 til 4 og slik er alle spørsmålene og svaralternativene. Da får behandler langt bedre oversikt over pasientens symptomer og det blir en mer nøyaktig testing som i større grad vil kunne skille de mildt til alvorlig deprimerte. Jeg skal ta den testen for å se hvor jeg havner, men vil tippe jeg får en mer alvorlig grad av depresjon enn jeg faktisk har. Derfor må du ikke bli lei deg over det resultatet for det er ikke sikkert det er så alvorlig. Og hvis det er det så er det hjelp å få så jeg er glad du skal til legen. Har du bestilt time? Ikke noe å vente på. Edit: Jeg tok testen og denne var bedre, men jeg vil fortsatt ikke mene den er på nivå med testene behandlere bruker. Jeg fikk moderat depresjon og det er jeg ikke enig i. Jeg har kanskje en mild en hvis det vedvarer, men. Uansett du scorte høyt på testen så du har det åpenbart veldig tøft. Bare husk at en behandler vil kanskje ikke vurdere det som så alvorlig så ikke gå helt i kjelleren over resultatet. Jeg vet det diagnoseres av helsepersonell. Jeg vet at det kreves seks års utdanning minst. Så dum er jeg ikke som ikke vet det. Fikk time i slutten av oktober og da håper jeg at ting føles litt bedre. Jeg har ikke lyst til å gå på en dps.. kanskje jeg vurdere en coach. Jeg vet grunnen til at jeg føler det som jeg gjør, og det er komplekst. Samt at jeg ikke kom inn på ønsket studie det var liksom bare det siste som manglet. Jeg er nok nok skrudd sammen sånn hvitt tenkning og når jeg først får motgang så ser jeg kun svart hvis det gir mening. Jeg vet ikke hva som feiler meg, om jeg er deprimert eller bare i litt kjip periode. Og ja glitter jeg burde kanskje jobbet litt mer med følelseregulering. Mine foreldre får virkelig gjennomgå til tider, men de holder ut med meg utrolig nok selv om jeg til tider er både urimelig frekk og kravstor. Jeg er nok litt av alt. Men dette får holde, nå får jeg ta en sovetablett for kvelden. Takk for svar og takk for at du bryr deg. Anonymkode: 141c1...805 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Glitter skrev (3 timer siden): Ikke ta sorgene på forskudd det er ikke sikkert du vil få en alvorlig depresjon som diagnose hos kompetent helsepersonell. Testen er grei mtp å gi en pekepinn, men ikke til å sette en diagnose. Det er jo en grunn til at diagnoser settes av leger og psykologer. De ser hele bildet og de bruker ikke de der selvtestene du har tatt. De bruker andre tester som verktøy. Det er altså ikke sikkert du er så dårlig, men det er veldig bra du bestiller deg time til legen slik at dere kan finne ut av om du har en depresjon, i hvilken grad og hva slags tiltak som medisiner og henvisning til DPS eller privat med avtale. Hvis du er alvorlig deprimert og dette har vart over tid (man får ikke diagnosen alvorlig depresjon hvis det har vart i tre dager hvis du skjønner, og varighet er noe disse selvtestene ofte ikke har med i testen). I tillegg er de ofte slik at det er ja eller nei-svar. Da blir det veldig mye eller veldig lite deprimert fort for nyansene faller bort. Jeg har ikke sett på siste testen du har tatt, men det er typiske svakheter ved slike type tester på nett. Samt at testene behandlere bruker så er det også en bolk på hvordan pasienten framstår. Et eksempel på unyansert spørsmål i de testene: Har du tenkt på å ta selvmord? Ja/nei. I testene behandlere bruker så er det type: "Nei, det er ikke aktuelt"," ja av og til, men jeg ville ikke gjort det" "Jeg tenker på det mye, men vet ikke om jeg klarer å gjennomføre det, men det kan skje", "Ja, hele tiden, og jeg planlegger å gjennomføre det og vet hvordan jeg skal gjøre det". Det er bare eksempel jeg husker ikke ordrett hvordan det er i de testene. Men da er det altså poeng fra 0 til 4 og slik er alle spørsmålene og svaralternativene. Da får behandler langt bedre oversikt over pasientens symptomer og det blir en mer nøyaktig testing som i større grad vil kunne skille de mildt til alvorlig deprimerte. Jeg skal ta den testen for å se hvor jeg havner, men vil tippe jeg får en mer alvorlig grad av depresjon enn jeg faktisk har. Derfor må du ikke bli lei deg over det resultatet for det er ikke sikkert det er så alvorlig. Og hvis det er det så er det hjelp å få så jeg er glad du skal til legen. Har du bestilt time? Ikke noe å vente på. Edit: Jeg tok testen og denne var bedre, men jeg vil fortsatt ikke mene den er på nivå med testene behandlere bruker. Jeg fikk moderat depresjon og det er jeg ikke enig i. Jeg har kanskje en mild en hvis det vedvarer, men. Uansett du scorte høyt på testen så du har det åpenbart veldig tøft. Bare husk at en behandler vil kanskje ikke vurdere det som så alvorlig så ikke gå helt i kjelleren over resultatet. Tilslutt vil jeg dele denne med deg. Jeg har hørt mye på sangen du gav meg. Denne vil gir jeg tilbake. Det er alltid et håp også når det stormer som verst. Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tilslutt vil jeg dele denne med deg. Jeg har hørt mye på sangen du gav meg. Denne vil gir jeg tilbake. Det er alltid et håp også når det stormer som verst. Anonymkode: 141c1...805 Takk. Sangen rørte meg. Kom faktisk et par tårer. Her er en til deg: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så du har definisjonen på hvordan en gamling oppfører seg? Eller en åtti åring? Men uansett så er jeg ikke åtti. Anonymkode: 141c1...805 Nja, jeg vet godt at åttiåringer er som regel pensjonister og trenger ikke å stå opp om morgenen. Hva skal de skulke? 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Savannah skrev (6 timer siden): Nja, jeg vet godt at åttiåringer er som regel pensjonister og trenger ikke å stå opp om morgenen. Hva skal de skulke? Åttiåringer sitter heller ikke og forteller at de ikke kom inn på ønsket studie og at det studiet de har tenkt å ta kan ta 5-6-7 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Glitter skrev (9 timer siden): Takk. Sangen rørte meg. Kom faktisk et par tårer. Her er en til deg: Takk🌸 så fin var den var glitter🥰 Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Lillemus skrev (1 time siden): Åttiåringer sitter heller ikke og forteller at de ikke kom inn på ønsket studie og at det studiet de har tenkt å ta kan ta 5-6-7 år. Medisin studie , psykologi studie tar 6 seks år, og flere andre tar fem år. Noen må ta et fag før dem kommer inn på valgt studie. Det er like vanlig nå som i 1945! Anonymkode: 141c1...805 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Medisin studie , psykologi studie tar 6 seks år, og flere andre tar fem år. Noen må ta et fag før dem kommer inn på valgt studie. Det er like vanlig nå som i 1945! Anonymkode: 141c1...805 Nei, det var slettes ikke vanlig i 1945. Forøvrig heter det «medisinstudiet» og «psykologistudiet». Endret 23. august 2023 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Medisin studie , psykologi studie tar 6 seks år, og flere andre tar fem år. Noen må ta et fag før dem kommer inn på valgt studie. Det er like vanlig nå som i 1945! Anonymkode: 141c1...805 Tror vel tanken var mer at hvis du var 80 år, så er sjansen temmelig liten for at du hadde begynt på et studie som har 5-6 års varighet. (For ikke å snakke om at det ikke er mange 80-åringer som drikker seg full hver helg, synes helga handler om drikking og blokkerer mor og far på mobilen når de blir sure). 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474680-hva-er-gyldig-grunn-for-skulk-i-morgen/page/6/#findComment-4198439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.