Gå til innhold

Hva er gyldig grunn for skulk i morgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Savannah skrev (1 time siden):

Hvordan kan du være åtti?  Jeg er ikke åtti, det er riktig, men jeg er nok mye nærmere det enn du er.  Jeg har ikke foreldre lenger som nekter å kjøpe leilighet til meg:).  Forsåvidt så slo tanken meg aldri heller for 40 - 50 år siden.

Mange jeg kjenner har fått det av foreldrene sine så det er mer normalt enn unormalt. Men det er en annen sak ! 

Anonymkode: 141c1...805

Annonse

Lillemus skrev (37 minutter siden):

Hvis du har pliktig oppmøte, men ikke kommer og ikke bruker egenmelding eller sykemelding så er det skulk. 

Men jeg kunne ikke benytte meg av sykemelding eller egenmelding da det ikke er sånn det foregår. Derfor fri. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal du bli psykolog heter det profesjonsstudiet! Jo mange har måtte tatt For-fag eller ta opp fag hvis kravene ikke er bra nok.

Feil. Skal du bli praktiserende psykolog må du ha profesjonsutdanning innen psykologi. Skal du bli feks organisasjonspsykolog eller jobbe med forskning innen psykiatri kan du velge master (gamle hovedfag) i psykologi.  

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal du bli psykolog heter det profesjonsstudiet! Jo mange har måtte tatt For-fag eller ta opp fag hvis kravene ikke er bra nok.

Forøvrig stemmer det at de fleste tar opp fag eller samler poeng for å komme inn på diverse studier nå for tiden, men - og det var poenget - sånn var det ikke i 1945.

Det stemmer også at noen studieretninger har forkurs, men da først og fremst for studenter som ikke er tilstrekkelig kvalifisert gjennom fagene de har på vitnemålet fra videregående. Dette er svært vanlig innenfor ingeniørfagene. 

Endret av Kayia
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men jeg kunne ikke benytte meg av sykemelding eller egenmelding da det ikke er sånn det foregår. Derfor fri. 

Nei, derfor skulk - du har ingen gyldig grunn til å være borte, derfor får du ikke sykmelding eller kan bruke egenmelding. Da er det rett og slett skulk.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Her er vi uenige. 

Det er ingenting å være uenig om, det er bare du som ikke forstår hva skulk er. Det er ingenting som heter "å ta seg fri". Hvis ham "tar seg fri" fra en jobb spør man sjefen om man kan. Og så får man ikke betalt for den dagen. Hvis man er borte fra jobb uten grunn og uten å ha bedt om det på forhånd, kan det være oppsigelsesgrunn. 

På skolen markeres fraværet med "gyldig" eller "ugyldig" - dette er ugyldig.

Kayia skrev (1 time siden):

Forøvrig stemmer det at de fleste tar opp fag eller samler poeng for å komme inn på diverse studier nå for tiden, men - og det var poenget - sånn var det ikke i 1945.

Det stemmer også at noen studieretninger har forkurs, men da først og fremst for studenter som ikke er tilstrekkelig kvalifisert gjennom fagene de har på vitnemålet fra videregående. Dette er svært vanlig innenfor ingeniørfagene. 

Jeg VET dette!! Og jeg har opp to fag, fordi jeg MÅ dette!! Det hadde du forstår hadde du lest det tidligere i tråden. Hvorfor krangle på dette??? Og dett jeg skrev om profesjonsstudie er det samme bare formulert på en annen måte. 

Lady HM skrev (28 minutter siden):

Nei, derfor skulk - du har ingen gyldig grunn til å være borte, derfor får du ikke sykmelding eller kan bruke egenmelding. Da er det rett og slett skulk.

Det er ingenting å være uenig om, det er bare du som ikke forstår hva skulk er. Det er ingenting som heter "å ta seg fri". Hvis ham "tar seg fri" fra en jobb spør man sjefen om man kan. Og så får man ikke betalt for den dagen. Hvis man er borte fra jobb uten grunn og uten å ha bedt om det på forhånd, kan det være oppsigelsesgrunn. 

På skolen markeres fraværet med "gyldig" eller "ugyldig" - dette er ugyldig.

Jo jeg hadde en grunn og den skrev jeg. Jeg forsov meg, derfor måtte jeg ha fri. Og når man har fri må man ta igjen det som er tapt. Derfor skulker jeg ikke. Jeg har gjort selvstudie, litt av dagen. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo jeg hadde en grunn og den skrev jeg. Jeg forsov meg, derfor måtte jeg ha fri. Og når man har fri må man ta igjen det som er tapt. Derfor skulker jeg ikke. Jeg har gjort selvstudie, litt av dagen. 

NEI!!!

Jeg mistenker deg bare for å gjøre deg dum med vilje for å holde krangelen i gang her inne, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare deg igjen og igjen og igjen...

Lady HM skrev (1 minutt siden):

NEI!!!

Jeg mistenker deg bare for å gjøre deg dum med vilje for å holde krangelen i gang her inne, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare deg igjen og igjen og igjen...

Fordi jeg ikke skulket!!! Jeg MÅTTE ha fri fordi jeg forsov meg!! Herregud! Hva vet du hvor lenge timen varte? Dette vet jeg mye bedre enn deg !! 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg VET dette!! Og jeg har opp to fag, fordi jeg MÅ dette!! Det hadde du forstår hadde du lest det tidligere i tråden. Hvorfor krangle på dette??? Og dett jeg skrev om profesjonsstudie er det samme bare formulert på en annen måte. 

Jeg krangler ikke, jeg bare opplyser deg om at det du skrev var feil. Man MÅ nemlig ikke ta profesjonsstudiet i psykologi for å bli psykolog, kun om man ønsker å bli praktiserende psykolog.

Jeg tror ikke du forstår forskjellen så jeg tror vi bare legger ballen død. 

Kayia skrev (2 minutter siden):

Jeg krangler ikke, jeg bare opplyser deg om at det du skrev var feil. Man MÅ nemlig ikke ta profesjonsstudiet i psykologi for å bli psykolog, kun om man ønsker å bli praktiserende psykolog.

Jeg tror ikke du forstår forskjellen så jeg tror vi bare legger ballen død. 

Ja og det sa jeg og. Men nå gidder jeg ikke snakke mer med deg! 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mener du egentlig at du har de kvaliteter som skal til for å komme inn på profesjonsstudiet i medisin eller psykologi? 

Anonymkode: 8ad42...312

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du egentlig at du har de kvaliteter som skal til for å komme inn på profesjonsstudiet i medisin eller psykologi? 

Anonymkode: 8ad42...312

Hva er det for et spørsmål ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...