Gå til innhold

Hvor ofte ca er du innom et kjøpesenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På veien hjem stakk jeg innom kjøpesenteret da jeg manglet en lyspære.  Jeg kom ut med kofferten som jeg har lurt på om jeg skulle kjøpe (nå er det gjort, og var til og med billigere), italienske matgreier og en rødvinsflaske😄.  Nå spares det resten av måneden.

Annonse

Savannah skrev (4 minutter siden):

På veien hjem stakk jeg innom kjøpesenteret da jeg manglet en lyspære.  Jeg kom ut med kofferten som jeg har lurt på om jeg skulle kjøpe (nå er det gjort, og var til og med billigere), italienske matgreier og en rødvinsflaske😄.  Nå spares det resten av måneden.

Hehehe.... Uff, jeg handler også som regel mer enn jeg hadde tenkt når jeg først handler. Men handler sjelden ufornuftig. Hvis du trenger den kofferten, og den i tillegg var billigere nå enn forrige gang du så på den, så må du nyte helga og god vin uten noe dårlig samvittighet! God helg 😍

påskelilje skrev (8 minutter siden):

Hehehe.... Uff, jeg handler også som regel mer enn jeg hadde tenkt når jeg først handler. Men handler sjelden ufornuftig. Hvis du trenger den kofferten, og den i tillegg var billigere nå enn forrige gang du så på den, så må du nyte helga og god vin uten noe dårlig samvittighet! God helg 😍

Jeg trenger denne kofferten.  Den gamle er mye tyngre, og har bare to hjul.  Denne er lett og kan kjøres med fire hjul i alle retninger.  Jeg reiser mye hvor jeg trenger kun en cabin koffert, men vi kvinner trenger gjerne flere sko og antrekk enn menn😅.  Denne er alle tiders og ikke så dyr som jeg tenkte først.  Lyspære og rødvinsflaske er ikke allverden.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er vel her vi kaller det generasjonsskifte? Det er en grunn for at kjøpe sentrerende aldri omtrent har ledig plasser parkering en lørdag eller at du må kjøre rundt i 20 min for å finne en ledig plass nettopp fordi folk elsker kjøpesenterne. 

Anonymkode: 070da...3e5

Jeg tror det handler om kultur, ikke generasjoners ulike preferanser. Min jr er ung og syns ikke det er stas å drive på et kjøpesenter, og det gjør ikke kompisene heller. De er kvalitetsbevisste og oppsøker andre uttrykk og bedre mat og kaffe enn det de får på sentre. Skulle ikke forbause meg om det er korrelasjon mellom foretrukken feriedestinasjon og foretrukken handlearena.

Selv syns jeg det er stort sett bare serveres middelmådig mat og er ganske harry å henge på kjøpesenter. I likhet med Ekstra og Nicklusheletida kunne det ikke falt meg inn å dra på et senter for å kose meg.

Endret av Kayia
Kayia skrev (7 timer siden):

Restauranter og kafeer på sentra er som regel ikke noe særlig, så de bruker jeg a l d r i. Unntaket er når jeg er med min mor i hjembyen, hun og omgangskretsen liker kafeen på det ene senteret så da er jeg selvfølgelig med dem dit. 

Hehe... da er du mer grei enn jeg er 😉 Moren min går på den faste, dølle, kjøpesenterkafeen (fryktelig lite kjøpesenter, men likevel). Jeg skjønner jo at hun vil gå dit sånn ellers, for det er der hun treffer kjente. Men jeg tar henne med på andre, koselige kafeer i stedet. (men hadde vi dratt på kjøpesenterkafeen hadde vi uansett sittet alene på et bord uten hennes omgangsvenner). Aller helst liker jeg å ta henne med i bil til et sted der det er en fin benk med utsikt eller lignende og ha med bakst og kaffe på termos, men det kan ikke være steder der hun må gå langt. 

Ekstra skrev (7 timer siden):

Jeg liker å traske rundt i sentrum i mellom, inkl. tur på kafé, men misliker å gå på kjøpesenter. Kunne ikke falle meg inn å sette meg på kafé på kjøpesenter for å kose meg, stemningen der er stressende og lydnivået ofte høyt. Skal jeg handle 4-5 eller flere ulike typer ting en lørdag er et større kjøpesenter en effektiv måte å få ærendene unna. Fort inn - rundt - og ut igjen :) . Ellers velger jeg andre typer butikker

Samme her! I tillegg til stressende stemning og høyt lydnivå, synes jeg kjøpesenterkafeer oftere er klamme/varme enn andre kafeer. 

Det er vel her vi kaller det generasjonsskifte? Det er en grunn for at kjøpe sentrerende aldri omtrent har ledig plasser parkering en lørdag eller at du må kjøre rundt i 20 min for å finne en ledig plass nettopp fordi folk elsker kjøpesenterne. 

Jeg tror ikke det handler om generasjoner, men om personlighet og personlige ønsker. Jeg husker min tidligere svigermor var veldig opptatt av å gjøre lørdagshandel (mat først og fremst), midt i den verste rushen i 12-13-tiden. Det hang nok igjen fra gamle dager, da matbutikkene gjerne stengte kl 17 på hverdager og kl 13 på lørdager. Jeg har aldri forstått hvorfor folk på død og liv må bruke deler av en fin lørdag på noe så slitsomt og kjedelig, når matbutikkene er åpne til langt på kveld på en helt vanlig torsdag for eksempel. 

Ekstra skrev (6 timer siden):

Ja, jeg har merket meg at mange ser ut til å kose seg når de driver rundt på et senter. Ofte hele familier med barn. Jeg fatter det ikke, jeg ville mye heller vært alene med barn hjemme mens far handlet eller alternativt omvendt. Mer effektivt er det også. Men det er jo greit man er forskjellige og liker ulike ting. Jeg er generelt ikke så glad i shopping.

Nok et innlegg jeg kunne skrevet selv 🙂 

Vhanja skrev (4 timer siden):

Mens jeg for min del kan ikke tenke meg noe mer kjedelig, og slitsomt, enn å vandre rundt på et kjøpesenter. Bortkastet tid, da jeg heller har mange andre kjekkere ting jeg vil gjøre.

For meg er det stress å være på et stort kjøpesenter, selv om jeg kjenner det godt. Jeg blir stresset av alle folkene.

Det var dette med at folk er forskjellige. :)

Og dette 🙂 

Kayia skrev (5 minutter siden):

Jeg tror det handler om kultur, ikke generasjoners ulike preferanser. Min jr er ung og syns ikke det er stas å drive på et kjøpesenter, og det gjør ikke kompisene heller. De er kvalitetsbevisste og oppsøker andre uttrykk og bedre mat og kaffe enn det de får på sentre. Skulle ikke forbause meg om det er korrelasjon mellom foretrukken feriedestinasjon og foretrukken handlearena.

Selv syns jeg det er stort sett bare serveres middelmådig mat og er ganske harry å henge på kjøpesenter. I likhet med Ekstra og Nicklusheletida kunne det ikke falt meg inn å dra på et senter for å kose meg.

Dette svarte du mens jeg kladdet innlegget over 🙂 Vi er temmelig enige! Også mht resten 

Når jeg leser hva du skriver får jeg min tante om i tankene hun sier det samme som deg. Kanskje du er litt for glad i byen. Jeg tenker by butikkene kunne blitt lagt ned så kunne de laget noe annet der. Kjøpesentrene har alt man trenger samlet i et lokalet hvis man bor i en storby vel og merke. 

Det høres ut som du har en bra tante. Hun burde du henge mer sammen med :P 

Lillemus skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri vært på et kjøpesenter som har alt det du nevner der - hvor i verden er det du snakker om nå? Kjøpesenter med kino og svømmebasseng - det finnes vel ikke i Norge?

Har du aldri vært på bøgda? I hjembyen min har de et sånt senter (bestående av flere sammenbygde bygninger), og det er det da vitterligen mange mindre byer som har. 

Endret av Kayia

Annonse

Kayia skrev (4 minutter siden):

Har du aldri vært på bøgda? I hjembyen min har de et sånt senter (bestående av flere sammenbygde bygninger), og det er det da vitterligen mange mindre byer som har. 

Jeg bor på bøgda. :) Vi har både badeanlegg, treningssenter og to kjøpesentre + kulturhus, men dette er ikke samlokalisert til samme hus nei. 

Kayia skrev (16 minutter siden):

Hva slags middelmådig mat serveres på sentercafeene ift andre cafeer?  Du skriver at det "stort sett" blir servert sådan mat? 

Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg bor på bøgda. :) Vi har både badeanlegg, treningssenter og to kjøpesentre + kulturhus, men dette er ikke samlokalisert til samme hus nei. 

Men det er et stykke mellom at de ikke har det der DU bor, til at "ingen norske byer har dette", som var din påstand ;) Det var derfor jeg påpekte at dette finnes på flere mindre steder i vår region, deriblandt i min fødeby.

Endret av Kayia
Kashmir skrev (1 time siden):

Hva slags middelmådig mat serveres på sentercafeene ift andre cafeer?  Du skriver at det "stort sett" blir servert sådan mat? 

Alt holder dårligere kvalitet enn på restauranter eller mindre kafeer etter min smak. På ett senter har de et sushisted foreksempel, og den smaker akkurat som sushi på Rema 1000 gjør. Om jeg skal sammenligne med pizza vil det være som å få en god italiensk pizza vs Grandis. Bege deler er pizza, men bare den ene holder kvalitet. Ellers har jeg inntrykk av at det er mye wraps i hopetall som ligger litt for lenge i disken, diverse chiabattas etc og gjerne noe som kastes i frityr. Dette er ikke noe jeg syns er stas, men hva gjør det - det treffer jo tydeligvis et marked der ute. Og da har jeg ikke engang nevnt på kaffekvalitet. Der syns jeg faktisk forskjellen er enda større. Det er bare på jobb jeg får så simpel kaffe som det jeg får på sentrene jeg er innom. 

Kayia skrev (36 minutter siden):

Men det er et stykke mellom at de ikke har det der DU bor, til at "ingen norske byer har dette", som var din påstand ;) Det var derfor jeg påpekte at dette finnes på flere mindre steder i vår region, deriblandt i min fødeby.

Prøvde å se for meg svømmehall, kino og kjøpesenter på samme sted og der stoppet min fantasi. :) Ble veldig gledelig overrasket over at dette finnes på flere mindre steder!

Kayia skrev (36 minutter siden):

Alt holder dårligere kvalitet enn på restauranter eller mindre kafeer etter min smak. På ett senter har de et sushisted foreksempel, og den smaker akkurat som sushi på Rema 1000 gjør. Om jeg skal sammenligne med pizza vil det være som å få en god italiensk pizza vs Grandis. Bege deler er pizza, men bare den ene holder kvalitet. Ellers har jeg inntrykk av at det er mye wraps i hopetall som ligger litt for lenge i disken, diverse chiabattas etc og gjerne noe som kastes i frityr. Dette er ikke noe jeg syns er stas, men hva gjør det - det treffer jo tydeligvis et marked der ute. Og da har jeg ikke engang nevnt på kaffekvalitet. Der syns jeg faktisk forskjellen er enda større. Det er bare på jobb jeg får så simpel kaffe som det jeg får på sentrene jeg er innom. 

Ja, men du er jo på flere av disse sentercafeene da, og vet om hva som både blir servert og hva som ligger i disken, og hvordan kaffen smaker. Det er jo ikke så avskrekkende at du ikke handler der som gjest? 🙃

Jeg har spist flere ganger på tre ulike serveringssteder på senter, og to av stedene er blamt de ti beste i byen. Det tredje er et typisk lunsjsted hvor veldig mange spiser hver dag nettopp fordi maten er god OG billig. Så det komner nok litt an på byen og på senteret. Jo større by og mer konkurranse, jo høyere kvalitet er det vel ofte. Jeg sier ikke at maten er eksklusiv på noen måte, mem den er faktisk god. To av cafeene ligger også i første etasje og har også uteservering, så ikke hverken klamt eller trangt 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...