Gå til innhold

17000 sykepleiere uten sykepleierjobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 15.38):

Her har du et eks. Du må f.eks ha gode datakunnskaper og du må ha erfaring fra sykehus.  Hva om du ikke har det, da kan du altså ikke søke. Hvor er tilbudet med å gi opplæring i det? Vil de ha søkere eller skal de fortsette å sutre over mangel på folk?

 

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=319196246

 

Anonymkode: 575d5...933

Jeg er enig i at det ser voldsomt ut. Klønete annonse. Til og med godt kvalifiserte folk kan bli skremt fra å søke. For eksempel "Svært gode norskkunnskaper". Hva er det for noe? Hva er "gode datakunnskaper"? Hvem har egentlig datakunnskaper?

Ingen kan krysse av på alle de kravene. De får bare søkere uten selvinnsikt. 

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra skrev (33 minutter siden):

Ikke at jeg har særlig greie på innholdet i ulike sykepleierstillinger, men jeg kan ikke helt forstå at én annonse og krav til en spesifikk stilling skal avgjøre om du kan jobbe som sykepleier igjen. Antar det finnes stillinger med ulike krav.

Det står i utlysningen at de krever gode datakunnskaper for at man skal få jobben altså. Det har ikke jeg, ettersom det vi skrev for hånd i en kardex da jeg utdannet meg. Siden var jeg litt borti data på jobben, før jeg sluttet. Kom aldri skikkelig inn i det med dataen, så derfor er jeg ikke kvalisfisert til å søke den jobben jeg sendte link på. 

Anonymkode: 575d5...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det står i utlysningen at de krever gode datakunnskaper for at man skal få jobben altså. Det har ikke jeg, ettersom det vi skrev for hånd i en kardex da jeg utdannet meg. Siden var jeg litt borti data på jobben, før jeg sluttet. Kom aldri skikkelig inn i det med dataen, så derfor er jeg ikke kvalisfisert til å søke den jobben jeg sendte link på. 

Anonymkode: 575d5...933

Nettopp mitt poeng. Selv om du ikke er kvalifiser til denne spesifikke jobben, kan du være kvalifisert til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (På 12.9.2023 den 17.02):

Jeg er enig i at det ser voldsomt ut. Klønete annonse. Til og med godt kvalifiserte folk kan bli skremt fra å søke. For eksempel "Svært gode norskkunnskaper". Hva er det for noe? Hva er "gode datakunnskaper"? Hvem har egentlig datakunnskaper?

Ingen kan krysse av på alle de kravene. De får bare søkere uten selvinnsikt. 

 

Tror du har et poeng der ja. Jeg har tenkt flere ganger at jeg ikke hadde turt å søke på min egen stilling nå , når jeg ser kravene i stillingsannonsensene som blir lagt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...