Gå til innhold

Synes du Erna burde trekke seg?


Worriesome Plenty 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har enormt medlidenhet med Erna i denne situasjonen. Det må være utrolig vanskelig å bli sveket så grundig av ektemannen. 

Jeg tror på henne når hun sier at hun ikke visste noe om dette og mener at man ikke skal straffes for en feil andre har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener hun ikke kan komme tilbake som statsminister i Norge. Jeg har all mulig sympati for at hun har blitt lurt av ektemannen, men hun hadde som statsminister et eget ansvar for sin egen habilitet og orden i egen leir. Det er vanskelig å se ar hun kan oppnå tilstrekkelig tillit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg har enormt medlidenhet med Erna i denne situasjonen. Det må være utrolig vanskelig å bli sveket så grundig av ektemannen. 

Jeg tror på henne når hun sier at hun ikke visste noe om dette og mener at man ikke skal straffes for en feil andre har gjort.

Det å miste verv er ikke straff, men tap av tillit, og der er det ingen slike beviskrav som gjelder i straffesaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (21 minutter siden):

Det å miste verv er ikke straff, men tap av tillit, og der er det ingen slike beviskrav som gjelder i straffesaker. 

Jeg har ikke mistet tilliten til Erna, men til Finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (31 minutter siden):

Som leder for Høyre? Jeg er i tvil, liker Erna, men skal aldri stemme Høyre.

Nei, hvorfor skal hun straffes for noen mannen holder på med i det skjulte? Dersom hun ikke visste om dette så synes jeg at hun må få fortsette som leder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok bare et tidsspørsmål før hun går. Evt også fra mannen, men spørs om folk tar henne inn i varmen av den grunn. I hvertfall ikke på en god stund, en mikroskopisk mulighet for at hun kommer tilbake.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt gjerne på starten av dagens Dagsnytt 18, om manglende tillit - mange gode kommentarer.
 

En av dem er redaktør i konservative Minerva, og han har skrevet denne: Statsministerens ektefelle må ikke kunne mistenkes. 

https://www.minerva.no/erna-solberg-sindre-finnes-statsminister/statsministerens-ektefelle-ma-ikke-kunne-mistenkes/432340

Marie Simonsen har skrevet denne: Sindre Finnes-skandalen - Skaper mistillit

https://www.dagbladet.no/meninger/skaper-mistillit/80213155?fbclid=IwAR0mqWJBc_yj3jOTIsEa6tzR2HpY5Z8aUsFDp5RsI4MRwsx5RD2ZUQKoRNk_aem_AbSImJkQEXKgmnJY8o7ooWaz_E9vBF4UA7ha95RrKjed8ZUuxTqycpNMzHrTEygFOdw 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kanskje det. Nå er det en veldig floke hun har surret seg inn i, og jeg kan desverre ikke se hvordan hun skal komme heldig ut av dette. Det er jo som vanlig løgnene som er verst, for det blir alltid oppdaget, og det er ingen som kommer ut av det på særlig elegant måte. Hun hadde jo ikke den oversikten hun sa at hun hadde.

Det som kan redde henne fra å gå, er å sørge for at mannen flytter, men jeg tviler på at hun hiver ham ut. Hun sa jo at hun skulle sørge for at både hun og statsministerens kontor ville ha full oversikt over mannens økonomi hvis hun ble statsminister igjen. Det syns jeg var en spesiell uttalelse som på en måte sa noe om hvor lite alvorlig hun tok dette. Eller om hun var veldig forfjamset der og da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tviler på om det faktisk har vært en kobling mellom politikk og aksjer, men de kan mistenkes for det og det kan være nok. Det samme gjelder Huitfeldt. 

Borten Moe saken og pendlerboligene er en annen liga synes jeg. Der er det ikke bare "kan mistenkes for".

(Jeg synes hun bør gå uansett, da.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (19 minutter siden):

Og hun sier også at de har felles økonomi? Men dette visste hun altså ikke om? Hvordan?🤔

Taushetsplikten er absolutt i finansforetak. Også mellom ektefeller eller ministere for den del. 

Hvis du vil holde noe skjult for ektefellen din, så klarer du det. Absolutt ingen, heller ikke politiet, har innsyn i hvilke transaksjoner andre gjør. 

Jeg ser ikke helt hva Erna Solberg kunne gjort annerledes, foruten å skille seg nå.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

ISW skrev (1 minutt siden):

Taushetsplikten er absolutt i finansforetak. Også mellom ektefeller eller ministere for den del. 

Hvis du vil holde noe skjult for ektefellen din, så klarer du det. Absolutt ingen, heller ikke politiet, har innsyn i hvilke transaksjoner andre gjør. 

Jeg ser ikke helt hva Erna Solberg kunne gjort annerledes, foruten å skille seg nå.

Du mener håndteringen i etterkant var helt etter boken? 

Anonymkode: af9f7...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 

 

Du mener håndteringen i etterkant var helt etter boken? 

Anonymkode: af9f7...22d

Jeg mener at hun ikke har gjort noe galt, så jeg har ingen mening om hun har håndtert dette bra eller ikke. Dette er ene og alene hans feil og ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...