Gå til innhold

Handler BET bare om å stå i følelsene uten å agere selvdestruktivt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det handler om å lære seg til at følelser ikke er farlig og akseptere at smerten ikke vil forsvinne. 

Min erfaring er dog at smerten kan bli mye lavere i intensitet. De på BET påstod den alltid ville være lik. 

Glitter skrev (26 minutter siden):

Det handler om å lære seg til at følelser ikke er farlig og akseptere at smerten ikke vil forsvinne. 

Min erfaring er dog at smerten kan bli mye lavere i intensitet. De på BET påstod den alltid ville være lik. 

Merkelig påstand fra BET. Min erfaring er også at å stå i det gjør at smerten ofte minskes eller forsvinner helt. 

Anonymkode: 7f08c...571

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig påstand fra BET. Min erfaring er også at å stå i det gjør at smerten ofte minskes eller forsvinner helt. 

Det er mye merkelig med BET. Uten at jeg orker å gå inn på det nå. 

Glitter skrev (40 minutter siden):

Det er mye merkelig med BET. Uten at jeg orker å gå inn på det nå. 

Jeg har lest en del av det du har skrevet om BET. Det har vært nyttig å lese. Så du trenger ikke gå mer inn på det. 😊

Glitter skrev (1 time siden):

De på BET påstod den alltid ville være lik. 

Da tror jeg du har misforstått det de har sagt. Tror aldri de ville påstått at smerten alltid vil være lik. At livet er smertefullt ja, men ikke at smerten er en statisk mengde som aldri forandrer seg. 

Anonymkode: f81f9...281

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da tror jeg du har misforstått det de har sagt. Tror aldri de ville påstått at smerten alltid vil være lik. At livet er smertefullt ja, men ikke at smerten er en statisk mengde som aldri forandrer seg. 

Anonymkode: f81f9...281

Jo se mente det, men at man kan lære å håndtere den så den blir lettere å bære. Som en ryggsekk som blir lettere når man får muskler. Jeg misforstod ikke i fire måneder. 

Glitter skrev (På 19.9.2023 den 13.09):

Jo se mente det, men at man kan lære å håndtere den så den blir lettere å bære. Som en ryggsekk som blir lettere når man får muskler. Jeg misforstod ikke i fire måneder. 

Smerte er jo aldri konstant, den vil komme og gå, øke og reduseres i styrke osv. Så det man vel trenger å akseptere er at livet ikke vil bli smertefritt, og at man ikke kan vente til smerten forsvinner før man tar sitt liv og sin fremtid på alvor. 

Jeg tror det er en mulighet for at du har forstått metaforene de har brukt for bokstavelig. 

frosken skrev (49 minutter siden):

Smerte er jo aldri konstant, den vil komme og gå, øke og reduseres i styrke osv. Så det man vel trenger å akseptere er at livet ikke vil bli smertefritt, og at man ikke kan vente til smerten forsvinner før man tar sitt liv og sin fremtid på alvor. 

Jeg tror det er en mulighet for at du har forstått metaforene de har brukt for bokstavelig. 

Jeg har spurt og gravd for å forstå, men de bare fortsatte å si det samme til meg.. 

Enig i hva du sier. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...