Gå til innhold

Hvilken mat hater du?

Anbefalte innlegg

hattifnattus skrev (59 minutter siden):

Gjelder det alle epler? Noen er jo sprø mens andre er melne. Jeg liker ikke konsistensen på sprø epler, men de melne liker jeg

Morsomt - for meg er de melne eplene slett ikke gode, de må være sprø og gode! Gjerne friske og lett syrlige, men ikke de knallgrønne, kjempesure, de klarer jeg ikke.

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Sildebord er noe av det beste jeg kan få ( utenom pinnekjøtt ) . Elsker all slags sild. Jeg liker Sushi også, men har spist meg litt lei på det.

Men du liker jo kabaret også! ;) Det er godt vi er forskjellige i matveien, som Laban også nevner. :) 

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Morsomt - for meg er de melne eplene slett ikke gode, de må være sprø og gode! Gjerne friske og lett syrlige, men ikke de knallgrønne, kjempesure, de klarer jeg ikke.

Det er litt gøy hvor forskjellig man kan være i smakspreferanser. Samboeren min må også ha sprø epler. Heldigvis har vi epletrær i hagen med forskjellige sorter så alle blir fornøyde :D

De knallgrønne duger kun i eplekaker.

morsan skrev (52 minutter siden):

Hvorfor MÅ man absolutt ødelegge ethvert smørbrød med en skive agurk? Jeg var innom Backstube for første gang nylig, og alle disse bagettvariantene deres hadde agurk - til og med mozarella og tomat.

Som nevnt liker jeg smaken, men det er en risiko for at agurk gjør påsmurt mat for våt hvis den blir liggende lenge og agurken er plassert "overalt". Derfor bør den brukes med forsiktighet i slike sammenhenger. 

Jeg liker godt de snacksagurkene som har vært i salg i enkelte butikker de siste årene, men dessverre er de dyre og blir fort dårlige - tror det blir såpass mye svinn at mange slutter med dem igjen. 

Lillemus skrev (2 timer siden):

Husker jeg mistet en løs melketann en gang på et slikt grønt eple. Det var skikkelig hardt så jeg måtte ta i når jeg bet over - og en melketann satt igjen i eplet etterpå. 😅

Annonse

laban skrev (7 timer siden):

Jeg liker godt de snacksagurkene som har vært i salg i enkelte butikker de siste årene, men dessverre er de dyre og blir fort dårlige - tror det blir såpass mye svinn at mange slutter med dem igjen. 

Om du oppbevarer syltede miniagurker (cornichorns) i kjøleskapet holder de minst like lenge som skivede syltede agurker :) 

Kayia skrev (3 timer siden):

Om du oppbevarer syltede miniagurker (cornichorns) i kjøleskapet holder de minst like lenge som skivede syltede agurker :) 

Den typen har jeg ikke sett / prøvd. Det er "rå" snackagurker som har kommet og gått i enkelte butikker i mitt nærmiljø: https://www.bama.no/ravarer/gronnsaker/bonner/snack-agurk/

Coop solgte dem i pakker, men de tapte seg fort (man kunne se at minst én i pakken var dårlig allerede i butikken), og jeg tror det ble mye svinn. På Meny kan man iblant plukke / velge dem ut selv. 

Gjest 431e8...698

Kjøtt som kan inneholde fettslintrer eller hinner.  Jeg har aldri likt det, men som barn måtte vi spise det som ble servert - helt til jeg satte fast ei slik slintre i halsen, fikk den verken opp eller ned, og min far måtte ned i halsen min med (ganske tjukke) fingre og få den løs.  Etter det er kjøttdeig/karbonadedeig det eneste av kjøtt jeg klarer å spise uten ubehag. Det liker jeg til gjengjeld veldig godt, så planen om å bli vegetarianer (det er flaut som voksen å ha mat man absolutt ikke klarer å spise uten å vise utad at dette "liker jeg ikke"), fungerte ikke.

Ellers har jeg ikke drukket melk siden jeg var bitteliten, og tror jeg hadde slitt med for eksempel blodmat (aldri blitt budt).

Jeg velger aldri søtt pålegg selv, men takler det helt greit hvis jeg får det servert.  

Anonymkode: 431e8...698

Melk topper lista hos meg. Jeg har aldri likt det, men ble likevel tvunget til å drikke det som barn. Man kunne jo ikke bli stor og sterk uten melk, husker jeg de sa i barnehagen. Jeg måtte pent sitte ved bordet til jeg hadde kjempet meg igjennom en sånn småkartong, og det tok sin tid. Surmelk som naturell Cultura eller Kulturmjølk går greit. 

Ellers er jeg ikke så begeistret for fiskepinner, kraftig utspedd mat, for modne bananer og rosenkål. Det meste av ferdige sauser, dressinger og salatpålegg like så. Jeg synes ofte sånne produkter har en slags kjemisk bismak som ødelegger fullstendig. Hjemmelagde varianter er derimot ofte gode. Kvalitet på matvarene er dessuten alfa og omega.

Jeg kan også styre meg for tofu og diverse kjøttrstatninger, samt søte pålegg som Ha-På og Sunda. 

Endret av FjellOgDalar
laban skrev (14 timer siden):

Den typen har jeg ikke sett / prøvd. Det er "rå" snackagurker som har kommet og gått i enkelte butikker i mitt nærmiljø: https://www.bama.no/ravarer/gronnsaker/bonner/snack-agurk/

Coop solgte dem i pakker, men de tapte seg fort (man kunne se at minst én i pakken var dårlig allerede i butikken), og jeg tror det ble mye svinn. På Meny kan man iblant plukke / velge dem ut selv. 

Skjønner. Jeg tenkte på disse jeg, de er også digg :) 

https://www.thespruceeats.com/all-about-cornichons-995629

Kayia skrev (50 minutter siden):

Skjønner. Jeg tenkte på disse jeg, de er også digg :) 

https://www.thespruceeats.com/all-about-cornichons-995629

Neppe noe for @labansom skriver "Virkelig hatfølelse har jeg vel bare for sylteagurk..."  😅

Endret av Ekstra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...