Gå til innhold

Er (nesten) alle omsorgsfulle eller det en sjeldnere vare?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har funnet ut at jeg ikke er særlig omsorgsfull. Ovenfor barn, ja, men ikke ovenfor voksne. Jeg kan fint høre på når de vil snakke om ting, og jeg hører etter også. Jeg kan også fint hjelpe med praktiske ting og gi dem penger om de trenger det. Men jeg er virkelig ikke god på å vite hva de trenger eller hva jeg skal si! Jeg har oftest empati også, men det er andres behov jeg ikke ser om de ikke sier det direkte. Jeg vet rett og slett ikke hva de ønsker. Hvis jeg skal tenke noe om årsak, så er det muligens at jeg sjelden ber om hjelp selv. Jeg foretrekker også å løse problemer på egenhånd, og sliter jeg mer alvorlig som å ha angst, så forverrer det seg hvis jeg er med andre, uansett hvem. Det var lett med broren min da han levde, men han var eneste unntak. 

Det er ikke vond vilje! Bare for å understreke at jeg ikke er likegyldig. 

Endret av Kashmir

Jeg mener jeg er omsorgsfull, ja. Jeg lar stort sett andre gå foran meg selv og tar vare på andre. Jeg liker også å gi positive komplimenter fordi jeg ønsker at andre skal føle seg verdifulle (noe de er). Jeg jobber bla. også litt med mennesker. 

Emoji skrev (1 minutt siden):

Jeg mener jeg er omsorgsfull, ja. Jeg lar stort sett andre gå foran meg selv og tar vare på andre. Jeg liker også å gi positive komplimenter fordi jeg ønsker at andre skal føle seg verdifulle (noe de er). Jeg jobber bla. også litt med mennesker. 

Jeg også. Jeg er omsorgsfull mot alle egentlig. Selv vilt fremmede mennesker jeg møter på min vei. Men det spørs kanskje hvordan den enkelte av oss definerer omsorgsfull. Jeg mener at å f.eks hjelpe andre er omsorgsfullt, selv om de er fremmede. Ser jeg f.eks noen ute som sliter med å åpne en dør, mister noe på bakken, spør om veien, o.l så hjelper jeg selvsagt til. Er ikke det å være omsorgsfull da? Jeg mener det. 

Gjest f4bc1...4b1

Jeg fikk høre det på dps. Da vi hadde en gruppeaktivitet en gang i uken.

Jeg er også den som tok meg av en forelder etter slag. Men jeg kan også være irritabel. Men for det meste klarte jeg å ta meg sammen.

Jeg holder meg mest for meg selv også, bortsett fra det nevnte.

Anonymkode: f4bc1...4b1

Annonse

Gjest bc0e9...848

Jeg er omsorgsfull når det gjelder familie og nære venner. Er høflig mot de jeg møter men har med årene mye mindre kapasitet til å lytte til og engasjere meg i andre sine problemer. Jeg har oppdratt fire barn og jobbet i omsorgsyrke i åresvis , er litt utbrent kanskje. 

Anonymkode: bc0e9...848

UtakknemligDiva

Det er ikke en sjelden vare. Jeg vil si det er ganske mye av begge. Jeg er ikke et typisk omsorgsmenneske som liker å pleie mennesker, men jeg kan ha omsorg for dyr, og jeg liker å hjelpe mennesker med informasjon, passer derfor godt i service bransjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...