Gå til innhold

Er å ha mye aggressive og voldelige grublerier og fantasier vanlig ved schizofreni?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor vanlig er det for folk flest da? Har ikke schizofreni, men det siste året opplevd å vært aggressiv og amper i et par uker, sånn i overgang mellom depressive faser eller underveis. Altså lett blitt sint og skjelt ut folk. 

Når jeg har angst kan den følelsen noen ganger gå over til tanker om å skade dem jeg føler meg truet av, på brutalst vis. Det handler for det meste om trusler jeg føler er rettet mot mine barn. Ufrivillige fantasier om å slå inn skallen til folk med en hakke for eksempel, men ikke umotivert vold. Grunnen vil være at de har gjort noe først, men er ganske voldsomme tanker. Tør ikke nevne til behandler i frykt for å bli sett på som voldelig og få det i papirene. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det har jeg

Anonymkode: 7363f...9d0

Men har du noen gang vært voldelig på ekte da? 

Anonymkode: 59b7b...a90

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor vanlig er det for folk flest da? Har ikke schizofreni, men det siste året opplevd å vært aggressiv og amper i et par uker, sånn i overgang mellom depressive faser eller underveis. Altså lett blitt sint og skjelt ut folk. 

Når jeg har angst kan den følelsen noen ganger gå over til tanker om å skade dem jeg føler meg truet av, på brutalst vis. Det handler for det meste om trusler jeg føler er rettet mot mine barn. Ufrivillige fantasier om å slå inn skallen til folk med en hakke for eksempel, men ikke umotivert vold. Grunnen vil være at de har gjort noe først, men er ganske voldsomme tanker. Tør ikke nevne til behandler i frykt for å bli sett på som voldelig og få det i papirene. 

Men har du noen gang vært voldelig på ekte da? 

Altså for å presiere: tenker ikke på vold mot mine barn, men vold mot andre som oppleves truende eller har gjort noe mot barna. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...