Gå til innhold

Men i alle dager da - oppdrar ikke lenger foreldre sine barn????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Savannah skrev (21 minutter siden):

Ja kanskje du skulle spørre deg om du har en del i det?  Har du noen sinne hørt ordet fattigdom?

Det er ingen grunn til å tro at dette er hovedårsaken.

Anonymkode: 3ea64...59b

ISW skrev (3 minutter siden):

Jeg kan forstå at folk blir provosert av bedreviten og ovenfra-og-ned («bedre enn deg») mentaliteten til Savannah

Du er for oppegående til å fortsette sånn.  Jeg vet at vi kranglet engang og jeg truet tydeligvis statusen din.  Vær så snill å slutte å angripe meg til å hevne deg.

Savannah skrev (Akkurat nå):

Du er for oppegående til å fortsette sånn.  Jeg vet at vi kranglet engang og jeg truet tydeligvis statusen din.  Vær så snill å slutte å angripe meg til å hevne deg.

Kanskje ta hintet nå?

Anonymkode: 3ea64...59b

Annonse

laban skrev (11 minutter siden):

Det stemmer:  

https://forum.doktoronline.no/topic/474431-stakkars-lærere-nå-blir-de-sarte-elevene-krenket-av-absolutt-ingenting-for-eksempel-blikking/#comments

Jeg synes det er tankevekkende at det må presiseres at det ikke er krenkende at læreren kan ha et annet syn på ting enn eleven: 

https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2023/hva-er-krenkelser-i-skolen/

Ja helt utrolig at det er nødvendig å presisere at det ikke er krenkende å bli motsagt.

Kashmir nevner den svenske serien "Lära for livet" fra 1970-tallet. Den husker jeg godt. Hadde ikke den skolen noe de kalte OBS-klinik, som var en spesialklasse ? Jeg husker Katarina og Peter og mange andre fra serien, den var knallgod.

Uansett: Frekk oppførsel og stygg språkbruk fra elever er ikke noe nytt fenomen. Det nye er to ting: Lærerne risikerer selv sanksjoner hvis de prøver å gripe inn, og: Stygg språkbruk sees hos stadig yngre elever.

Jeg må smile når jeg tenker på min egen skoletid. Ved en anledning var det en gutt som kalte meg hore i et friminiutt da vi slåss litt. Ikke alvorlig, bare sånn vanlig knuffing. Og vi var vel ca. 11 år. Da jeg kom hjem, måtte jeg spørre faren min hva en hore var.

Savannah skrev (8 minutter siden):

Hei.

Jeg har ingenting imot deg, men jeg reagerer på noe tilspisset retorikk. Jeg synes du er litt «ovenfra og ned» og det synes jeg ikke vi skal.

Jeg har ingen spesifikk status, det er ikke det det handler om, men vi må kunne ha en uenighet uten at det blir personangrep. Det har det sikkert vært fra oss begge, og det kan jeg beklage.

ISW skrev (16 minutter siden):

Hei.

Jeg har ingenting imot deg, men jeg reagerer på noe tilspisset retorikk. Jeg synes du er litt «ovenfra og ned» og det synes jeg ikke vi skal.

Jeg har ingen spesifikk status, det er ikke det det handler om, men vi må kunne ha en uenighet uten at det blir personangrep. Det har det sikkert vært fra oss begge, og det kan jeg beklage.

Jeg kan ta beklagelsen til meg og si at jeg husker at jeg ble eitrende sint på deg engang.  Da kan jeg ha sagt noe som ikke var riktig.  At du synes jeg er ovenfra og ned tar jeg ikke til meg.  Hva du synes kan ikke jeg forholde meg til, spesielt da du ikke har status.  Jeg reagerer på at du kommer gang på gang med kommentarer om jeg "krangler" når det er kun diskusjoner.

Du har vist at du har mye imot meg av en eller annen grunn.  Jeg ber deg bare om å la meg være i fred.

Savannah skrev (7 minutter siden):

Jeg kan ta beklagelsen til meg og si at jeg husker at jeg ble eitrende sint på deg engang.  Da kan jeg ha sagt noe som ikke var riktig.  At du synes jeg er ovenfra og ned tar jeg ikke til meg.  Hva du synes kan ikke jeg forholde meg til, spesielt da du ikke har status.  Jeg reagerer på at du kommer gang på gang med kommentarer om jeg "krangler" når det er kun diskusjoner.

Du har vist at du har mye imot meg av en eller annen grunn.  Jeg ber deg bare om å la meg være i fred.

Ok.

Da kan vi ignorere hverandre i fred.

laban skrev (51 minutter siden):

Det var en dramaserie som vakte betydelig debatt, både i Sverige og Norge. Ikke minst pga. lærerrollene.

Trolig i Oslo, ikke utenfor. Men uansett: Den har jeg lyst til å se, har du tittel eller lenke? 

Ja, jeg vet det var dramaserie, men fikk den anbefalt fordi den gjenspeilte hvordan ting kunne oppleves dengang. Og sånn er det vel med slike serier også? De tar jo opp samfunnsaktuelle temaer? 

Ja, skal prøve å finne tilbake den dokunentaren 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...