Gå til innhold

rekonstruksjon av korsbånd

thesaint

Anbefalte innlegg

For fire uker sidewn foretok jeg en rekonstruksjon av det ytre korsbåndet i mitt venstre kne samt menisken på innsiden av kneet ble kuttet. Operasjonen var vellykket og jeg er nå begnt med fysioterapaut. Men der fikk jeg litt skrekken..han sa at det var bare var en tredel av de som foretok en slik operasjon som ble bra..mens på sykehuset sa de at ca 9 av 10 ble bra..jeg lurer egentlig på hva som er riktig? Fikk litt panikk siden jeg har vært plaget med dette kneet i et og et halvt år, og ventet på at nå skulle jeg endelig bli noen lunde bra, men mistet litt håpet der ja..

Kan jeg bli så bra at jeg kan stå på slalåmski/snowboard til neste år? Går det evt an å lage en skinne som er tilpasset kneet mitt som jeg kan bruke når jeg skal stå på ski?

På forhånd takk for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som du stiller ? er svaret på 90% gode efetr korsbåndsrekonstruktion rigtigt.

Det er altid en øget risiko ved menisklæsion, selv om den er sømmet. Det vil nok afhænge af hvordan du fortsætter med sport fremover.

nvh

jvbruun, ortopæd, dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...