Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke til enkle, veldig essensielle ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått diagnosen enda, men det er ganske stor sannsynlighet for at jeg har den og har blitt henvist til diagnoseavklaring. Saken er den at jeg har andre store psykiske problemer og jeg har slitt mye i mange år. Og de siste årene har jeg først hatt lang tid med hjemmesykepleie og så bemannet bolig. Nå bor jeg for første gang alene, noe jeg veldig ønsket og tok initiativet selv, men alt har ikke kommet på plass med nytt system i ny kommune og slikt enda. Pga sprengt kapasitet tar det mye lenger enn først antatt, jeg har fortsatt kontaktene mine fra gamle kommune, men det blir over telefon. Jeg sliter veldig med å klare meg og jeg sliter med å si ifra. Jeg forstår selv hva jeg burde klare, og at det er svært dumt å ikke få det til, men jeg klarer ikke å forklare hvorfor jeg ikke klarer det og jeg føler meg dum. Jeg ser jo ut som de «fleste» andre, autisme har jo ikke noe utseende, jeg har godt språk og jeg kan virke reflektert, men refleksjonen føles tillært, jeg vet hva jeg burde tenke/gjøre/si, og snakker utfra det. Deg å faktisk få det til eller egentlig skjønne det er noe annet. Jeg vet det kan virke veldig rart på andre, jeg klarer ikke helt å forklare det. Jeg klarer ikke forklare hvorfor jeg tisset på meg på skolen da jeg var 10 år f.eks, jeg hadde jo lært meg hvordan man brukte et toalett for lenge siden, jeg visste det var utrolig dumt, det var pinlig, det skapte bare problemer, men jeg gjorde det jo ikke fordi det var noe jeg hadde lyst til. Samme er greia nå, jeg får ikke til å ta livsviktige epilepsimedisiner (jeg har fått de levert morgen og kveld tidligere), jeg vil virkelig virkelig, men jeg både glemmer å ta dem, kjøpe dem inn og noen ganger får jeg rett og slett ikke fysisk til å ta dem. Så det fører til anfall - som jeg ikke ønsker å ha. Jeg kunne ønske jeg kunne fått en sprøyte en gang i uka eller noe. Jeg sliter med å lage og få i meg mat, så jeg mister mye vekt. Jeg får ikke sove mer enn kanskje fire timer om natten, jeg har sovetabletter og jeg har tatt de ved et par anledninger, men også de er fysisk vanskelig å ta for meg, også vil jeg ikke bli avhengig. Er det noen andre som sliter med slike veldig dumme ting? Noen tips?

Anonymkode: b1686...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg dosett og sett på medisinalarm på mobilen for medisinene

Angående sovepiller fins det sorter som ikke er vanedannende

Anonymkode: fd74c...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...