Gå til innhold

AD- føle seg lobotomert?

Anbefalte innlegg

Kan man bli slik av AD?

klarer ikke tenke klart logisk eller planlegge, føle, interessere, sover en del men drømmer og føler nesten alt går i hversndre. Sliter med assosiering og kreativitet og konsrentrasjon. Nesten forvirra. Ikke avslappa eller rolig, samtidig frakobla.

kan dette skyldes ad? Eller er det symptomer på angst og depresjon som har satt seg i systemet?

har ikke gått veldig lenge på AD, så håper jo ikke det er den, redd for å slutte og

Anonymkode: 2e554...339

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475879-ad-f%C3%B8le-seg-lobotomert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo forskjellige typer og bivirkninger. Jeg opplevde ikke sånne bivirkninger den tiden jeg gikk på det i nesten tre år. Ble litt tiltaksløs og litt mindre energisk ( mentalt også ) 

Men så startet jeg på et annet slag for få år siden, og bivirkningene var helt insane mareritt. Jeg koblet ikke til å begynne med at det var pga medisinen, for hadde tross alt vært gjennom et traume. Men det hadde jeg vært før også, så det tok ikke så lang tid før jeg fikk en aha-opplevelse. Jeg har hatt søvnparalyser en sjelden gang, og jeg trodde ingenting kom opp mot det i å oppleve jøvlie ting ang søvnforstyrrelser, men jeg må si at de marerittene var like ille, om enn på en annen måte. Dagene ble jo ødelagt av de også. Da jeg sluttet på tablettene gikk det fort over.

Så snakk med legen din om noe annet muligens vil gi mindre bivirkninger? Og snakk om dose også kanskje? 

Men kan det skyldes medisin? Eller grunnsykdom?

vil det isåfall bli bedre ved slutt på medisin dersom det skyldes medisinen? Eller er msn skadet for livet?

er bedre på andre måter så er redd for å slutte. Og usikker på om jeg var sånn her før jeg begynte på medisin for var helt ekstremt dårlig.

Ble helt ille av cipralex så nå går jeg på noe annet. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men kan det skyldes medisin? Eller grunnsykdom?

vil det isåfall bli bedre ved slutt på medisin dersom det skyldes medisinen? Eller er msn skadet for livet?

er bedre på andre måter så er redd for å slutte. Og usikker på om jeg var sånn her før jeg begynte på medisin for var helt ekstremt dårlig.

Ble helt ille av cipralex så nå går jeg på noe annet. 

Bivirk Inger som det går nok over. Men Fonnes flere som kan gi deg alt du trenger. Har du gått på de mindre enn i mnd, så er det jo vært å prøve noen uker til. Men skriv til legen din på helsenorge, da får ma  ofte fort svar.

Anonymkode: dfbe9...ebb

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bivirk Inger som det går nok over. Men Fonnes flere som kan gi deg alt du trenger. Har du gått på de mindre enn i mnd, så er det jo vært å prøve noen uker til. Men skriv til legen din på helsenorge, da får ma  ofte fort svar.

Går over etter litt tids bruk, eller når man slutter?

men slike ting jeg beskriver kan det også skyldes angst eller depresjon? Tror kanskje jeg var litt sånn før jeg begynte men usikker🤪

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Går over etter litt tids bruk, eller når man slutter?

men slike ting jeg beskriver kan det også skyldes angst eller depresjon? Tror kanskje jeg var litt sånn før jeg begynte men usikker🤪

Begge deler. Slutter eller at de går over når du har gått på de ett par mnd.

Det er vanlig å få økt angst og depresjon ved oppstart. Så kanskje du var slik før og det er økt  å grunnet medisineringen?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Begge deler. Slutter eller at de går over når du har gått på de ett par mnd.

Det er vanlig å få økt angst og depresjon ved oppstart. Så kanskje du var slik før og det er økt  å grunnet medisineringen?

Så slikt kan like gjerne være symptomer på angst eller depresjon? 
syns egentlig angsten og depresjonen føles bedre, men hodet fungerer ikke da. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så slikt kan like gjerne være symptomer på angst eller depresjon? 
syns egentlig angsten og depresjonen føles bedre, men hodet fungerer ikke da. 

Veldig vanskelig å svare på, føler du de er bedre, ja så er det store sjanser for at det er medisin

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Veldig vanskelig å svare på, føler du de er bedre, ja så er det store sjanser for at det er medisin

Tenker mer om slikt kan være vanlige symptomer på depresjon eller angst?

jeg er ekstremt ukonsentrert 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Møtte en psykiater som kalte AD for kjemisk lobotomi (men reversibel da). Så du er nok ikke den første som har følt det litt sånn. 

Anonymkode: f5bad...50c

Såpass, skummelt..

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Møtte en psykiater som kalte AD for kjemisk lobotomi (men reversibel da). Så du er nok ikke den første som har følt det litt sånn. 

Anonymkode: f5bad...50c

Folk merker det ikke, men jeg føler det veldig at hodet ikke virker som før. Men kan jo kanskje skyldes andre ting enn medisin og

hva er grunnen til at AD skulle virke på den måten egentlig?

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Folk merker det ikke, men jeg føler det veldig at hodet ikke virker som før. Men kan jo kanskje skyldes andre ting enn medisin og

hva er grunnen til at AD skulle virke på den måten egentlig?

Søk på reopptakhemmer. Da får du opp hvordan de virker.

Hadde aldri stolt på en psykriater som sa slike ting. Blir litt vel drøyt.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Søk på reopptakhemmer. Da får du opp hvordan de virker.

Hadde aldri stolt på en psykriater som sa slike ting. Blir litt vel drøyt.

Vet jo hvordan de virker. Men lurer på hva som er grunnen til at de evt gir slike «lobotomi» symptomer. (Jeg starta jo denne tråden pga det jeg kjenner uten at jeg hadde hørt det denne psykiateren angivelig skal ha sagt), (men det bekrefter jo på et vis det jeg kjenner på da) 

men uansett; hva i virkningssmekanismen til AD er det som isåfall kan gi slike symptomer?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet jo hvordan de virker. Men lurer på hva som er grunnen til at de evt gir slike «lobotomi» symptomer. (Jeg starta jo denne tråden pga det jeg kjenner uten at jeg hadde hørt det denne psykiateren angivelig skal ha sagt), (men det bekrefter jo på et vis det jeg kjenner på da) 

men uansett; hva i virkningssmekanismen til AD er det som isåfall kan gi slike symptomer?

Kan hende den du går på nå, hemmer alt for mye opptak, eller alt for lite. Når de som kan dette vet litt lite om hvorfor noe  får den bivirkningen mens andre ikke, så tror jeg det er vanskelig å få skikkelig svar på det.

Ssri gjorde mot meg, det den du går på gjør mot deg. Måtte ha remeron s før jeg følte bedring. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan hende den du går på nå, hemmer alt for mye opptak, eller alt for lite. Når de som kan dette vet litt lite om hvorfor noe  får den bivirkningen mens andre ikke, så tror jeg det er vanskelig å få skikkelig svar på det.

Ssri gjorde mot meg, det den du går på gjør mot deg. Måtte ha remeron s før jeg følte bedring. 

Er faktisk mirtazapin jeg tar nå. Men jeg og ble ekstremt ille av ssri. Og føler meg jo bedre nå etter jeg begynte med mirtazapin. Men fortsatt trang i huet. Men kanskje det er på vei til å bli bedre hvem vet🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan man sjekke det med sånn serumspeil? Og vil det isåfall fungere å justere dose? 
hvis den hemmer for lite burde det vel ikke kommet bivirkninger eller?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan man sjekke det med sånn serumspeil? Og vil det isåfall fungere å justere dose? 
hvis den hemmer for lite burde det vel ikke kommet bivirkninger eller?

Den hemmer to singnalstoffer, så meget mulig det er noe som klikker litt der. Men det er alt for komplisert for meg. Spør legen om du kan  ta serumspeil. De tok det på meg da jeg gikk på cipralex.

Medisin er en forunderlig ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...