Gå til innhold

AD- føle seg lobotomert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den hemmer to singnalstoffer, så meget mulig det er noe som klikker litt der. Men det er alt for komplisert for meg. Spør legen om du kan  ta serumspeil. De tok det på meg da jeg gikk på cipralex.

Medisin er en forunderlig ting.

Anonymkode: dfbe9...ebb

Men jeg tror jeg trenger AD, så orker ikke at ikke denne funker heller. Men var ekstremt mye verre på ssri. Og som sagt kan det jo hende at det er grunntilstanden som også gir disse symptomene. Er jo rimelig utslitt også

Anonymkode: 2e554...339

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg tror jeg trenger AD, så orker ikke at ikke denne funker heller. Men var ekstremt mye verre på ssri. Og som sagt kan det jo hende at det er grunntilstanden som også gir disse symptomene. Er jo rimelig utslitt også

Nå skal jeg ikke være bombesikker. Men mener man når alt annet er forsøkt kan få prøve lamictal.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå skal jeg ikke være bombesikker. Men mener man når alt annet er forsøkt kan få prøve lamictal.

Er ikke det for bipolare? Hjelper den på angst og (depresjon?)

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke det for bipolare? Hjelper den på angst og (depresjon?)

Epilepsimedisin egentlig. Så prøvde de på bipolare, og slik prøver de seg vel frem, og den får flere og flere bruksområder. 

Leser du litt rundt på Google så kommer det frem flere bruker det kun pga depresjoner. Er jo stemningsstabliserende, så kan ikke forstå hvorfor ikke det skulle virke. Men igjen, jeg kan ørlite om medisiner fordi jeg synes det er morsomt. Men området er så stort at jeg nok  bare har lest om 0.1 promille.

Buspirone er vist god på angst, ikke AD da.

Jeg føler det sånn på AP, er 100% meg selv på AD og har testet ganske mange typer gjennom årene. Hjernen er til og med mer funksjonell hos meg, når jeg ikke strever med angst og depresjon. Både kognitivt og emosjonelt.

Fikk lav dose AP for søvn, og den er ikke helt kompis med meg. Da blir jeg sånn som dere beskriver, flat og følelsesløs. Det er jeg ikke så interessert i.

Men det er jo derfor det finnes så mange typer medikamenter, man må finne riktig match og ikke minst dose. 

Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Jeg føler det sånn på AP, er 100% meg selv på AD og har testet ganske mange typer gjennom årene. Hjernen er til og med mer funksjonell hos meg, når jeg ikke strever med angst og depresjon. Både kognitivt og emosjonelt.

Fikk lav dose AP for søvn, og den er ikke helt kompis med meg. Da blir jeg sånn som dere beskriver, flat og følelsesløs. Det er jeg ikke så interessert i.

Men det er jo derfor det finnes så mange typer medikamenter, man må finne riktig match og ikke minst dose. 

Håpet er jo at den skal funke sånn etterhvert. 
Mest ekkelt å ikke fungere kognitivt. Men det kan jo være sykdommen også som ikke er tilstrekkelig behandla enda🤞🏼

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håpet er jo at den skal funke sånn etterhvert. 
Mest ekkelt å ikke fungere kognitivt. Men det kan jo være sykdommen også som ikke er tilstrekkelig behandla enda🤞🏼

Ja så absolutt. Jeg følte meg uinteressert kognitivt og følelsesmessig under depresjonen og angsten. 

• 2 måneder senere...
AnonymBruker

Måtte prøve å Leite frem denne tråden igjen for å sjekke når jeg begynte å føle meg lobotomert. Og det var tidligere enn jeg trodde.

saken er at jeg har bare blitt mer og mer kognitivt svekket- nå er det helt ille og denne tråden skrev jeg for 2,5 mnd siden.

Hva tenker dere og mirtazapin og hukommelsesvansker? Nå er absolutt alt bare blitt en grøt i hodet og jeg husker ikke noe og dagene og tiden går helt i hverandre.

skal slutte på denne nå. Og vet fortsatt ikke om dette skyldes mirtazapin. Men. I og med at det har blitt sånn her verre og verre..
skulle derfor gjerne  hørt om noen har opplevd lignende? Finner en del tråder pp Reddit osv. men ikke noe fra Norge 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...