Gå til innhold

Likte du å leke sammen med andre barn som liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller lekte du sammen med andre barn, men var ikke så interessert i dem?

Hadde du/er du spesielt opptatt av en hobby?

Hvordan er motorikken, er du flink i sport eller dans?

Når fikk du diagnosen og hvem satt den? 

Ønsker du å være med venner eller liker du best å holde på med dine ting alene?

😊

 

Anonymkode: ae4a9...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg var the leader of the pack, og alltid i en gjeng med broren min på slep. Jeg var snill som barn da, og drev med riding og svømming. Var god i begge deler selv om det aldri ble noe gull i mesterskap. Jeg hadde OCD fra 6-års alder, og hadde mye rart for meg, og selv om jeg slet mye med angst og skillte meg ut, så ble jeg altså likt og respektert. Jeg ble sendt til psykolog men ingenting mer skjedde, så fikk diagnose i voksen alder. Jeg var ikke noe happy barn da, og ønsket egentlig bare å bli voksen så jeg kunne bli tryggere og få mer kunnskap om ting. Har noen  gode minner altså, men ser ikke akkurat med glede tilbake på barndommen. 

Jeg liker mennesker, men er virkelig ikke glad i å være for mye sammen med andre. Får sånn ute-av- meg- selv- opplevelse i minst to døgn etter å ha vært sammen med mange. Jeg liker best å ha de fleste på litt avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Eller lekte du sammen med andre barn, men var ikke så interessert i dem?

Hadde du/er du spesielt opptatt av en hobby?

Hvordan er motorikken, er du flink i sport eller dans?

Når fikk du diagnosen og hvem satt den? 

Ønsker du å være med venner eller liker du best å holde på med dine ting alene?

😊

 

Anonymkode: ae4a9...e62

Jeg var aldri interessert i andre barn. I barnehagen satt jeg bare for meg selv i min egen verden ifølge journal. Da jeg gikk på barneskolen hadde jeg ingen venner. Sto bare for meg selv i min egen verden da også

Har aldri vært flink i gym nei. Dans og sånn ville vært bare å glemme da jeg ikke klarer å etterligne osv. 

Hva med deg selv? 

Anonymkode: 47d99...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 timer siden):

Ja, jeg var the leader of the pack, og alltid i en gjeng med broren min på slep. Jeg var snill som barn da, og drev med riding og svømming. Var god i begge deler selv om det aldri ble noe gull i mesterskap. Jeg hadde OCD fra 6-års alder, og hadde mye rart for meg, og selv om jeg slet mye med angst og skillte meg ut, så ble jeg altså likt og respektert. Jeg ble sendt til psykolog men ingenting mer skjedde, så fikk diagnose i voksen alder. Jeg var ikke noe happy barn da, og ønsket egentlig bare å bli voksen så jeg kunne bli tryggere og få mer kunnskap om ting. Har noen  gode minner altså, men ser ikke akkurat med glede tilbake på barndommen. 

Jeg liker mennesker, men er virkelig ikke glad i å være for mye sammen med andre. Får sånn ute-av- meg- selv- opplevelse i minst to døgn etter å ha vært sammen med mange. Jeg liker best å ha de fleste på litt avstand. 

Takk for ditt svar. Trist at du hadde det vanskelig fra så ung alder. Håper du har det bedre nå.

Har du Asperger?

Anonymkode: ae4a9...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var aldri interessert i andre barn. I barnehagen satt jeg bare for meg selv i min egen verden ifølge journal. Da jeg gikk på barneskolen hadde jeg ingen venner. Sto bare for meg selv i min egen verden da også

Har aldri vært flink i gym nei. Dans og sånn ville vært bare å glemme da jeg ikke klarer å etterligne osv. 

Hva med deg selv? 

Anonymkode: 47d99...d33

Hadde du det bra med å være så alene da, og hvordan har du det nå, er du interessert i vennskap nå i voksen alder ?

Jeg klarer heller ikke å etterligne, veldig klomsete

Anonymkode: ae4a9...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du det bra med å være så alene da, og hvordan har du det nå, er du interessert i vennskap nå i voksen alder ?

Jeg klarer heller ikke å etterligne, veldig klomsete

Anonymkode: ae4a9...e62

Vet du, jeg var helt i min egen verden og enset ikke det rundt meg. Jeg satt bare for meg selv og observerte de andre barna. Jeg greier ikke vennskap i voksen alder heller. Både det å klare å få seg en venn og å opprettholde det ville blitt for vanskelig for meg. En ting er de sosiale kodene som er vanskelig og det andre er at jeg blir alt for sliten av det å ha et vennskap. 

Hvordan var du som barn da? Hvordan var du sosialt? 

Anonymkode: 47d99...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for ditt svar. Trist at du hadde det vanskelig fra så ung alder. Håper du har det bedre nå.

Har du Asperger?

Anonymkode: ae4a9...e62

Du må unnskylde meg, for jeg ser ikke fra mobiltlf hvilke kategori jeg svarer under. Beklager, og nei, jeg har ikke Asperger selv om legen lo da vi var inne på det. "Jeg skjønner at du har vært på tanken, og du ville nok truffet en del punkter på diagnosen ", men så sa han at det er lettere å peke på det som utelukker.  Jeg forstår for lett andres intensjoner osv, så det var ett punkt som utelukket det sa han. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vet du, jeg var helt i min egen verden og enset ikke det rundt meg. Jeg satt bare for meg selv og observerte de andre barna. Jeg greier ikke vennskap i voksen alder heller. Både det å klare å få seg en venn og å opprettholde det ville blitt for vanskelig for meg. En ting er de sosiale kodene som er vanskelig og det andre er at jeg blir alt for sliten av det å ha et vennskap. 

Hvordan var du som barn da? Hvordan var du sosialt? 

Anonymkode: 47d99...d33

Jeg har litt problemer med å sette meg inn i å være så alene, jeg vet ikke om jeg hadde taklet det så bra. Men dubsier også at du ikke var så interessert i andre. Du hadde gjerne dine ting som du likte å drive med da. 

Jeg var veldig sjenert og usikker. Følte jeg ikke passet inn. Som jente klarte jeg ikke det andre jenter gjorde, f.eks det å hoppe strikk. Det gikk i surr for meg så jeg var den som sto hele tiden. Forsto ikke reglene i ballspill heller. Skårte i feil mål og slikt. Jeg hadde noen guttevenner og noen få venninner.

Anonymkode: ae4a9...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (18 minutter siden):

Du må unnskylde meg, for jeg ser ikke fra mobiltlf hvilke kategori jeg svarer under. Beklager, og nei, jeg har ikke Asperger selv om legen lo da vi var inne på det. "Jeg skjønner at du har vært på tanken, og du ville nok truffet en del punkter på diagnosen ", men så sa han at det er lettere å peke på det som utelukker.  Jeg forstår for lett andres intensjoner osv, så det var ett punkt som utelukket det sa han. 

Det går helt fint, alltid noe interessant du skriver uansett 😊

Anonymkode: ae4a9...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det går helt fint, alltid noe interessant du skriver uansett 😊

Anonymkode: ae4a9...e62

Det var hyggelig sagt! Takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen venner, men likte meg best alene. Da jeg lekte med andre var det som regel mer «konkret» og ikke så mye «late som». Jeg hadde ofte noen bestemte ting eller leker jeg likte. Jeg ble også mye mobbet så det gjorde det ikke noe letter på vennefronten.

Anonymkode: 6cc94...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde noen venner, men likte meg best alene. Da jeg lekte med andre var det som regel mer «konkret» og ikke så mye «late som». Jeg hadde ofte noen bestemte ting eller leker jeg likte. Jeg ble også mye mobbet så det gjorde det ikke noe letter på vennefronten.

Anonymkode: 6cc94...65a

Det var godt at du hadde muligheten om du ville da iallfall. Veldig trist at du ble mobbet. Håper du har det bedre nå

Anonymkode: ae4a9...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...