Gå til innhold

Trenger hjelp til ribbemiddag. ( logistikken )


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
påskelilje skrev (Akkurat nå):

Så bra! 😁 Sikkert lurt å bytte vann i dag,  for sikkerhets skyld. Det høres SÅ koselig ut med julemat på hytta!!!! Kos dere!

Ja, det har jeg allerede gjort. I tillegg er det veldig kaldt ute på vaskerommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
påskelilje skrev (4 timer siden):

Så bra! 😁 Sikkert lurt å bytte vann i dag,  for sikkerhets skyld. Det høres SÅ koselig ut med julemat på hytta!!!! Kos dere!

Nå var det deilig med helg :) Jeg har vært litt bekymret pga disse poteme. Utrolig at poteter kan oppta hodet og skape så mye krøll i hodet 😄 Men samboeren plasserte et rødvinsglass i handen min før jeg var ferdig på jobb og det gjorde underverker for hodet mitt  :) Nå slappet jeg av. Det var deilig med folk og liv her. Nå er det snart pizza. God helg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (21 minutter siden):

Nå var det deilig med helg :) Jeg har vært litt bekymret pga disse poteme. Utrolig at poteter kan oppta hodet og skape så mye krøll i hodet 😄 Men samboeren plasserte et rødvinsglass i handen min før jeg var ferdig på jobb og det gjorde underverker for hodet mitt  :) Nå slappet jeg av. Det var deilig med folk og liv her. Nå er det snart pizza. God helg ! :)

Herlig ❤️

Mannen og jeg har spist middag (med ovnsstekte små poteter 😁) og hver vår juleøl 😍 I ettermiddag rakk vi tur i skogen før det ble mørkt,  og jeg hang opp lyslenke utenfor. Etter Dagsrevyen  (ja, vi ser på lineær-tv 😅) skal jeg finne frem adventspynten ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Stikkelsbær skrev (På 30.11.2023 den 14.36):

Jeg trodde jeg var nazi når det gjelder planlegging, men her har jeg tydeligvis funnet min overkvinne 😁. Skrelle poteter flere dager i forveien hadde jeg faktisk aldri tenkt på at det gikk an å finne på 😄

Jeg er god på dette med planlegging. Det skal jeg ha, men nå var jeg  _ for_ nazi ja 😃 

Planlegging er noe jeg lærte meg da mine 3 unger var små, når faren var mye borte. Kommer av erfaring etter å ha opplevd dager med kaos, men ikke bra når det vipper over til det kontrollbehovet jeg viser her .😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Jeg er god på dette med planlegging. Det skal jeg ha, men nå var jeg  _ for_ nazi ja 😃 

Planlegging er noe jeg lærte meg da mine 3 unger var små, når faren var mye borte. Kommer av erfaring etter å ha opplevd dager med kaos, men ikke bra når det vipper over til det kontrollbehovet jeg viser her .😉

😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 30.11.2023 den 13.29):

Høres like rart ut som kålrot til klubb / ball / raspeball / komle.

Det er vel helt vanlig med kålrotstappe til komle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Det er vel helt vanlig med kålrotstappe til komle?

Hva?! Jeg vet det serveres hele biter med kokt kålrot til klubb/ball når man kjøper det ute og for meg som ikke er oppvokst med det som tilbehør er det helt rart. Kålstappe til klubb/ball har jeg i alle fall aldri hørt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Hva?! Jeg vet det serveres hele biter med kokt kålrot til klubb/ball når man kjøper det ute og for meg som ikke er oppvokst med det som tilbehør er det helt rart. Kålstappe til klubb/ball har jeg i alle fall aldri hørt om!

Jeg googlet "tilbehør komle" og de fem første treffene var med kålrotstappe.

https://lailasmat.blogg.no/komle-med-godt-tilbehor.html
https://meny.no/oppskrifter/tradisjonsmat/komle/
https://www.safaricatering.no/cateringmeny/andre-hovedretter/raspeballer-med-tilbehor/
https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/wenches-raspeballer/11682692/
https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/raspeballer-med-svineknoke/

Var også både bilder og tekst med potetstappe lenger nede, så det er nok temmelig vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det kommer nok også an på hvor i landet man bor. :) Her i Trøndelag er det mest vanlig å servere med klubb/ball/komle med brunostduppe, flesk/bacon og sirup. :) Klarer ikke forestille meg å spise det uten noe søtt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det kommer nok også an på hvor i landet man bor. :) Her i Trøndelag er det mest vanlig å servere med klubb/ball/komle med brunostduppe, flesk/bacon og sirup. :) Klarer ikke forestille meg å spise det uten noe søtt til.

Ja, jeg har hørt om de som har sukker på komle, det høres ikke godt ut.

Av min svigerfamilie/samboer så lærte jeg meg å drysse allehånde på kålrot/kålrotstappe. Aldri hørt om det før, men det er veldig godt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Av min svigerfamilie/samboer så lærte jeg meg å drysse allehånde på kålrot/kålrotstappe. Aldri hørt om det før, men det er veldig godt. :) 

Det tror jeg på! Det høres godt ut, kanskje vi skal teste det neste gang vi har kålstappe - takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Kålstappe til klubb/ball har jeg i alle fall aldri hørt om!

Det er til og med bilde av kålrotstappe på Toro-posen med raspeball-pulver, så helt uvanlig kan det ikke være.

image.jpeg.b12cddcc84c4b597647d54ea80b18284.jpeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg på! Det høres godt ut, kanskje vi skal teste det neste gang vi har kålstappe - takk for tips!

Ja, er veldig godt. Drysses på ferdig kålrot/stappe på tallerken, ikke mens du lager det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (2 minutter siden):

Det er til og med bilde av kålrotstappe på Toro-posen med raspeball-pulver, så helt uvanlig kan det ikke være.

image.jpeg.b12cddcc84c4b597647d54ea80b18284.jpeg 

Tsk tsk tsk. Det er merkelig er det, intet annet. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Det kommer nok også an på hvor i landet man bor. :) Her i Trøndelag er det mest vanlig å servere med klubb/ball/komle med brunostduppe, flesk/bacon og sirup. :) Klarer ikke forestille meg å spise det uten noe søtt til.

Klarer ikke forestille meg å spise det i det hele tatt 🤮🤢😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 timer siden):

Klarer ikke forestille meg å spise det i det hele tatt 🤮🤢😂

Jeg synes det er så interessant at man har så forskjellige smaker og preferanser i matveien. :) Var på julebuffet nå i dag (brunsj) og prøvde nok en gang pinnekjøtt. Fatter ikke at noen klarer å spise det. Bare jeg tok av lokket på serveringsfatet så slo sauelukta mot meg, men jeg tok en liten bit for å smake. Klarte ikke mer en ett bittelite tygg, det smaker altså bare ikke godt, skikkelig sauesmak. Da tar jeg faktisk mye heller lutefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (2 timer siden):

Klarer ikke forestille meg å spise det i det hele tatt 🤮🤢😂

Det er kjempegodt. Jeg lager det ikke selv, men er vokst opp med det og får det bare hos moren min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oppvokst med raspeball i min del av Trøndelag iallfall. Mulig dette variere ikke bare fra sted til sted, men også mellom ulike familier. Jeg har spist det én gang, på Kaffistova i Oslo. Jeg tror jeg vil si at retten var sånn passe midt på treet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dårlig vestlending fordi jeg liker ikke komle. 😅 Men saltfiskball liker jeg! Også noe jeg ble introdusert til av min svigerfamilie som jeg aldri hadde hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 2.12.2023 den 0.08):

😅😅😅

Må fortelle at sønnen min ringte nå. Kompisen hans hadde likt seg så godt at han hadde spurt om å få lov til å bli med oss i påsken også. Han hadde visst hatt det helt fantastisk og var helt fra seg av begeistring 😃

Han skal få lov til å være med i påska, men en ting er sikkert. Det skal satses på enkle middager og  de skal få lov til å stå for middagslaginga et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...