Gå til innhold

Hva har han gjort med meg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (22 timer siden):

Nå får jeg alle slags tanker om hva kirurgen har gjort med meg, men det var jo andre med i rommet? Er jo et mirakel om jeg blir bedre nå, er så lei av smerter. Kan han ha glemt noe inni der? 

Hvor dårlig form er du i nå fysisk? Har du feber? Sover du om nettene eller er du våken som følge av smerter?

At du blir så redd, er det mest nærliggende å tolke som utslag av dine psykiske vansker. Men du som alle andre kan selvfølgelig få komplikasjoner av kirurgi, så om du har feber eller smertene ikke snart reduseres, så skal du ta kontakt med helsevesenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Hvor dårlig form er du i nå fysisk? Har du feber? Sover du om nettene eller er du våken som følge av smerter?

At du blir så redd, er det mest nærliggende å tolke som utslag av dine psykiske vansker. Men du som alle andre kan selvfølgelig få komplikasjoner av kirurgi, så om du har feber eller smertene ikke snart reduseres, så skal du ta kontakt med helsevesenet. 

Har ikke feber men smerter, mest der som galleblæren var. Nettene varierer da smertene varierer, i dag var jeg oppe fem pga smerter. Klarte ikke ligge da, det kom seg litt når jeg sto opp og tok smertestillende. Men det er vondt enda men mindre vondt, smertene forsvinner ikke av medisiner sa en lege jeg snakket med sist uke. Det er for å gjøre det mer levelig. 

Ja det er vel det psykiske og som spiller inn. Har fått time hos en dansk lege 10.20 i dag, synd ikke fastlegen var der. Kommer til å spørre om å ta en crp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal gjøre det som gir deg ro. En dansk, finsk, glutenfri eller laktosefri lege klarer alle å tyde en crp-prøve. (Ment som spøk)

Du trenger litt forsikring i denne spesielle stunden, helt ok å be om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Har ikke feber men smerter, mest der som galleblæren var. Nettene varierer da smertene varierer, i dag var jeg oppe fem pga smerter. Klarte ikke ligge da, det kom seg litt når jeg sto opp og tok smertestillende. Men det er vondt enda men mindre vondt, smertene forsvinner ikke av medisiner sa en lege jeg snakket med sist uke. Det er for å gjøre det mer levelig. 

Ja det er vel det psykiske og som spiller inn. Har fått time hos en dansk lege 10.20 i dag, synd ikke fastlegen var der. Kommer til å spørre om å ta en crp. 

Fint at du har en legetime:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Fint at du har en legetime:-)

Ja får høre hva hun sier da men hun kjenner jo meg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja får høre hva hun sier da men hun kjenner jo meg ikke. 

Hun har vel tilgang til journalen din og klarer sikkert å gjennomføre det du skal i dag. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja får høre hva hun sier da men hun kjenner jo meg ikke. 

Selv om hun ikke kjenner deg, så skal hun kunne vurdere din somatiske helse. Dersom du har symptomer som tyder på at du trenger behandling, så skal hun kunne forstå det:-) Og det er jo det denne timen skal dreie seg om. Angsten din kan nok psykepleieren hjelpe deg bedre med enn den ukjente legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 minutter siden):

Hun har vel tilgang til journalen din og klarer sikkert å gjennomføre det du skal i dag. Lykke til!

Ja hun har vel det. Jo takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (3 minutter siden):

Selv om hun ikke kjenner deg, så skal hun kunne vurdere din somatiske helse. Dersom du har symptomer som tyder på at du trenger behandling, så skal hun kunne forstå det:-) Og det er jo det denne timen skal dreie seg om. Angsten din kan nok psykepleieren hjelpe deg bedre med enn den ukjente legen. 

Ja det er jo smerter og da trenger jeg vel mer smertestillende, så er det crp. Det er jo det hun skal ta seg av og om jeg trenger antibiotika. Ja sier ikke noe om angsten, sykepleieren kommer jo på onsdag så kan ta det opp med han da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

crp var litt høy men det var som forventet sa hun og det var normalt med smerter, fikk mer oxynorm men hun ville jeg skulle trappe ned. Ny kontrolltime på torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (32 minutter siden):

crp var litt høy men det var som forventet sa hun og det var normalt med smerter, fikk mer oxynorm men hun ville jeg skulle trappe ned. Ny kontrolltime på torsdag. 

Godt å høre. Godt å vite at du blir fulgt tett opp nå med tanke på kontrolltime på torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (49 minutter siden):

Godt å høre. Godt å vite at du blir fulgt tett opp nå med tanke på kontrolltime på torsdag. 

Ja det er betryggende, hun var jo grei hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...