Gå til innhold

Nå kan 10-åringer velge «annet» kjønn i elevundersøkelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grendel skrev (10 minutter siden):

Få fokuset bort fra "kjønn". Bli kvitt stereotypiske oppfatning av hvordan en ekte gutt eller ekte jente skal tenke, føle og oppføre seg. Det mener jeg må være målet til slutt.

da kollapser samfunnet.

vi trenger folk som gjør ting fordi det er forventet av dem, ikke (bare) fordi de "vil"

samme problem som likelønn greia NRK pushe hvert år inkludert noen dager siden. NRK krever lik lønn for de i trygge offentlige jobber, med høyrisikojobber i privat sektor, så ser de ikke at de da vil få en situasjon hvor ingen vil ha jobbene i privat sektor og "100%" vil nå bare ta de trygge jobbene og retsen vil flytte til utlandet eller noe.

Enten må du ha lønn som pusher folk i riktig retning, eller så må du ha sosiale forventninger som pusher de i visse retninger. Helst begge deler. Dere vil ha en verden uten push, men hvor alle bare tilfeldigvis helt uten grunn gjør det vi vil de skal. Og alle lever lykkelige i alle sine dager.

Det du og NRK pusher er bare kommunisme i ny drakt så det er vanskeligere å se ;) 

Anonymkode: 7200f...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grendel skrev (21 minutter siden):

Få fokuset bort fra "kjønn". Bli kvitt stereotypiske oppfatning av hvordan en ekte gutt eller ekte jente skal tenke, føle og oppføre seg. Det mener jeg må være målet til slutt.

Er med på tanken, men hvordan tenker du "De kunne eventuelt spurt "har du penis" hvis kjønn er for komplisert" - hva forteller en penis deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

da kollapser samfunnet.

Er nok bare dine egne vrangforestillinger som kollapser i så fall. Men bare fortsett å følge manuset ditt du, det passer meg utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Er nok bare dine egne vrangforestillinger som kollapser i så fall. Men bare fortsett å følge manuset ditt du, det passer meg utmerket.

Det er enkel "game theory", alle med logisk sans forstår dette, men for all del, gi det et forsøk, som med kommunismen har kanksje bare ikke den ekte riktige kommunismen blitt prøvd enda, neste gang vil det gå mye bedre.

Bare behandle alle helt likt uten forhåndsforventninger til noen, også se hva som skjer. Lykke til.

 

(Spoiler alert:, kvinner tenner ikke på de mennene du pusher/produserer med din ideologi, samtidig som jentene ikke vil se noen grunn til å produsere barn, så samfunnet ditt vil dø ut naturlig i ekstremt høyt tempo. Allerede er det vel rundt 1.4 barn per kvinne men det er ingenting i forhold til fremtiden om du får viljen din)

Anonymkode: 7200f...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

(Spoiler alert:, kvinner tenner ikke på de mennene du pusher/produserer med din ideologi, samtidig som jentene ikke vil se noen grunn til å produsere barn, så samfunnet ditt vil dø ut naturlig i ekstremt høyt tempo. Allerede er det vel rundt 1.4 barn per kvinne men det er ingenting i forhold til fremtiden om du får viljen din)

Langt ifra noen spoiler, dette har vi planlagt grundig. På noen få generasjoner vil det akkumuleres store materielle og immaterielle verdier gjennom arv hos oss. Samtidig vil din fraksjon øke i antall, men uten å ha de samme ressursene til rådighet, fordi ressursene dere har må deles på stadig flere. Dere kan heller ikke ta livet av oss, fordi dere er avhengige av den kunnskapen vi besitter, siden vi valgte å bruke tiden vår på kunnskapstilegnelse istedenfor fotball, øl, rølp og uplanlagte graviditeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Langt ifra noen spoiler, dette har vi planlagt grundig. På noen få generasjoner vil det akkumuleres store materielle og immaterielle verdier gjennom arv hos oss. Samtidig vil din fraksjon øke i antall, men uten å ha de samme ressursene til rådighet, fordi ressursene dere har må deles på stadig flere. Dere kan heller ikke ta livet av oss, fordi dere er avhengige av den kunnskapen vi besitter, siden vi valgte å bruke tiden vår på kunnskapstilegnelse istedenfor fotball, øl, rølp og uplanlagte graviditeter.

Her får du en graf, som sier hva som skjer dersom hver kvinne får 1.4 barn, og en antar at det trengs 2:

https://www.wolframalpha.com/input?i=plot+(1.4%2F2)^x+from+x+%3D+1+to+10

Hver generasjon blir ca 30% færre, og etter si 10 generasjoner er du i praksis en utdødd folkegruppe

Dette er KUN barneproduksjonsaspektet, FØR dere har kommet helt i mål med prosjektet deres, samfunnet vil selvfølgelig kollapse av andre grunner også, men tror det blir litt for komplisert :) 

Anonymkode: 7200f...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hver generasjon blir ca 30% færre, og etter si 10 generasjoner er du i praksis en utdødd folkegruppe

Nei, for vi henter inn friskt blod utenfra når det trengs. Det er en kjent strategi gjennom århundrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (1 time siden):

Nei, for vi henter inn friskt blod utenfra når det trengs. Det er en kjent strategi gjennom århundrer.

"Friskt blod", særlig.

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (8 timer siden):

Er med på tanken, men hvordan tenker du "De kunne eventuelt spurt "har du penis" hvis kjønn er for komplisert" - hva forteller en penis deg?

Man skulle tro det ikke betyr noen ting, men statistisk henger det sammen med karriere, kriminalitet og helse. Jeg tenker det er greit å unngå flytende definisjoner når msn lager staistikk.

Jeg ville er ikke så fjern at jeg  faktisk ville spurt om folk har penis. Jeg ville nok fort endt tre kategorier for å unngå vonde situasjonersånn som samfunnet har blitt. Når jeg tenker meg om er jeg enig med @Kayia. Det er interessant å se hva ikkebinære svarer.

Det er den minst alvorlige siden av saken. Den andre siden er at jeg tror forestillingen om å være født i feil kropp rett og slett er en skadelig vrangforestilling for noen. Kanskje en kombinasjon av aspegers og en følelse av å ikke passe inn med andre jenter.

For andre kan det være det perfekte ungdomsopprør siden ingen ting gjør foreldrene mer opprørt.

Jeg tror noen faktisk har en medfødt mismatch mellom kropp og hode. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (11 minutter siden):

For andre kan det være det perfekte ungdomsopprør siden ingen ting gjør foreldrene mer opprørt.

Her tror jeg du er inne på noe. Det skal bli interessant å se hvor "trendtransene" befinner seg om 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (16 timer siden):

Jeg gidder ikke diskutere dette så veldig inngående, jeg syns det du legger opp til er en tullediskusjon. 

Slik jeg ser det fungerer det fint at fødselsdato regulerer hvorvidt du regnes som barn eller voksen mhp rettigheter (hos feks NAV), kan kjøpe øl, ligge med noen under 16, stemme, kjøpe sprit, komme inn på et utested etc, etc.  

Bør ikke kjønn regulere bl.a. hvilken garderobe man bruker?

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 timer siden):

Man skulle tro det ikke betyr noen ting, men statistisk henger det sammen med karriere, kriminalitet og helse. Jeg tenker det er greit å unngå flytende definisjoner når msn lager staistikk.

Jeg ville er ikke så fjern at jeg  faktisk ville spurt om folk har penis. Jeg ville nok fort endt tre kategorier for å unngå vonde situasjonersånn som samfunnet har blitt. Når jeg tenker meg om er jeg enig med @Kayia. Det er interessant å se hva ikkebinære svarer.

Det er den minst alvorlige siden av saken. Den andre siden er at jeg tror forestillingen om å være født i feil kropp rett og slett er en skadelig vrangforestilling for noen. Kanskje en kombinasjon av aspegers og en følelse av å ikke passe inn med andre jenter.

For andre kan det være det perfekte ungdomsopprør siden ingen ting gjør foreldrene mer opprørt.

Jeg tror noen faktisk har en medfødt mismatch mellom kropp og hode. 

 

Nja, en penis sier vel kun noe om kjønnsidentiteten og uttrykket harmonerer med nettopp det. Dersom man har penis, men ikke identifiserer seg eller uttrykker seg innenfor standard normen for "mann" kan statistikken se ganske annerledes ut, kanskje spesielt på dette med helse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (1 minutt siden):

standard normen for "mann"

Kan du poste en direktelenke til denne standarden? Jeg har lett etter den i 25+ år og enda ikke funnet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Kan du poste en direktelenke til denne standarden? Jeg har lett etter den i 25+ år og enda ikke funnet den.

Du finner det raskt ut dersom du bryter den. Du kan jo begynne med å gå i kjole eller kysse andre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (1 minutt siden):

Du finner det raskt ut dersom du bryter den. Du kan jo begynne med å gå i kjole eller kysse andre menn.

Nå svarer du ikke på det jeg spør om. Det du beskriver her er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Nå svarer du ikke på det jeg spør om. Det du beskriver her er noe annet.

Faktisk ikke, normer blir synlige når du bryter dem. For alle dem som på ulike måter ikke passer inn i normen er de derimot ganske så synlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (10 minutter siden):

Nja, en penis sier vel kun noe om kjønnsidentiteten og uttrykket harmonerer med nettopp det. Dersom man har penis, men ikke identifiserer seg eller uttrykker seg innenfor standard normen for "mann" kan statistikken se ganske annerledes ut, kanskje spesielt på dette med helse. 

 

Spør du meg så kan man gjerne være "mann" selv om man ikke følger standard-normen for oppførsel og uttrykk.

Jeg set poenget ditt. Det er interessant i seg selv å se på helsen til de som har flytende kjønn. Samtidig fanger ikke spørsmålet opp gutter som er født jenter og omvendt. Derfor er det begrenset hvor nyttig det er utover å unngå å støte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (Akkurat nå):

For alle dem som på ulike måter ikke passer inn i normen er de derimot ganske så synlige. 

Det et definisjonsspørsmål, altså kommer det an på hva man vil se eller ikke se. Der andre ser normer, ser jeg mennesker som blander seg inn i ting de ikke har noe med å gjøre, og så håndterer jeg situasjonen deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (55 minutter siden):

Du finner det raskt ut dersom du bryter den. Du kan jo begynne med å gå i kjole eller kysse andre menn.

Det er ingen som reagerer når jeg går i bukse og kysser både kvinner og menn.  Det er annerledes for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (9 minutter siden):

Det er ingen som reagerer når jeg går i bukse og kysser både kvinner og menn.  Det er annerledes for menn.

Det var jo nettopp det som var poenget mitt. Jeg trodde psykedeliker var mann, trodde jeg så det i en annen tråd og derav kommentaren. Kjønna jeg feil beklager jeg det :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...