Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei Jeg prøver å gå litt ned i vekt - på en sunn og fornuftig måte ved å spise riktigere og litt mindre mat. Jeg merker at "det skjer ting" i ønsket retning. MEN jeg lurer på hvor ødeleggende det er å plutselig hive i seg mengder med sjokolade og potetgull 1 dag. Altså jeg har vært flink hele tiden, men fikk et kick hvor jeg kasta i meg mengder meg godteri. Er det slik at man liksom legger litt på seg igjen etter en slik episode?? Eller forsinker det bare prosessen? Og i såfall hvor mye forsinker den ? Og i samme tilfelle om man slanker seg og er flink hele uka - hva med om man koser seg på lørdager f.eks. med litt alkohol og god mat, hva skjer? saktere vekttap? Eller står vekta stille? Håper noen kan svare på dette :-) På forhånd takk ! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Av og til synes jeg det virker som noen tror slankekurer er en slags magisk trylleformel som må følges til punkt og prikke for å virke. Spis en pose potetgull, og du har "ødelagt kuren" for den dagen liksom, og kan spise hva du vil resten av dagen... Regnestykket er enkelt. Kalorier inn, minus kalorier ut. Positivt tall og du legger på deg, negativt og du går ned i vekt. "Kosematen" må bare tas med i regnestykket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Av og til synes jeg det virker som noen tror slankekurer er en slags magisk trylleformel som må følges til punkt og prikke for å virke. Spis en pose potetgull, og du har "ødelagt kuren" for den dagen liksom, og kan spise hva du vil resten av dagen... Regnestykket er enkelt. Kalorier inn, minus kalorier ut. Positivt tall og du legger på deg, negativt og du går ned i vekt. "Kosematen" må bare tas med i regnestykket. Det er nok ikke så enkelt som du beskriver her. Å slanke seg krever at man, i forhold til sin forbrenning, alder, vekt , og aktivitetsnivå , følger en viss kalorimengde pr dag. I mitt tilfelle skal jeg ha ca 11-1200 ckal pr dag for å gå ned i vekt. Mitt spørsmål er : Om jeg får i meg 1200 ckal pr dag 6 dager i uken, mens den 7. dagen spiser 4000 ckal - hva skjer da??? Vil jeg legge på meg alt det jeg ev. gikk ned de 6 første dagene, eller vil vekttapet stå rolig?? Det er jo helt opplagt det du sier i innlegget ditt, det skjønner jo alle, men det skal litt mer viten til for å svare meg på spørsmålet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirriam Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Det er nok ikke så enkelt som du beskriver her. Å slanke seg krever at man, i forhold til sin forbrenning, alder, vekt , og aktivitetsnivå , følger en viss kalorimengde pr dag. I mitt tilfelle skal jeg ha ca 11-1200 ckal pr dag for å gå ned i vekt. Mitt spørsmål er : Om jeg får i meg 1200 ckal pr dag 6 dager i uken, mens den 7. dagen spiser 4000 ckal - hva skjer da??? Vil jeg legge på meg alt det jeg ev. gikk ned de 6 første dagene, eller vil vekttapet stå rolig?? Det er jo helt opplagt det du sier i innlegget ditt, det skjønner jo alle, men det skal litt mer viten til for å svare meg på spørsmålet! hei du! jeg syns forsåvidt ikke innlegget til Atene var så dumt, jeg. men forstår innmari godt hva du mener. jeg er en erfaren slanker, og har ofte lurt på det samme som deg. Vet du hva? det gjør ingenting om du storkoser deg en dag i uken. Har du inntatt riktig mengde kalorier de andre dagene, så er det helt ok å skeie ut en dag. Nei, du går ikke opp i vekt av det. Ei heller stopper det opp. Det er LOV til å kose seg en gang i blant. Ok? Jeg .f.eks følger Grete Roede, og av alle ting gomler jeg sjokkisaer annenhver dag, jeg. KLarre bare ikke la det være.Og det er snakk om en hel non-stop pose annenhver dag. Jeg går likevel ned ca 1 kg i uken. Hvorfor? Er nøye med maten ellers, og går en times tur hver dag ca. dette går så det suser. lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitni Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg gikk Grete Rode kurs, men lørdagene tenkte jeg ikke slanking. Unnte meg gjerne 1-2 glass rødvin, en sjokolade, litt saltsnacks og god mat på lørdagskvelden. Men så gikk jeg også en lengre tur på søndag. Var det bursdag e.l spiste jeg kaker med god samvittighet -og trimmet ekstra dagene etterpå. Jeg gikk ned 25kg! ) Det viktigste med en slankekur er vel at man skal innarbeide gode matvaner?! Hvis man har spist ekstra mye godt, trimmer man litt ekstra også for å komme ut i null ) Som andre også sier; om man sprekker en dag, er jo ikke hele slankekuren ødelagt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.