Gå til innhold

Hva finner dere på i romjula?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kashmir skrev (7 timer siden):

Jeg trodde @påskeliljekom med med en spøk jeg.

En smule beruset og vinen " var ikke som den brukte å smake" 

Haha, tenkte jeg. 

? 🙃

Ingen spøk , nei 🙃😳 Jeg var absolutt ikke beruset da jeg skrev det. Pleier ikke å spøke om vin 😆 Skjønner ikke helt hva som skulle vært spøken ... 😆

Vi tok faktisk litt til, siden vi var så innstilt på vin i går kveld. Men jeg skal nedom sentrum her i formiddag og ta med dunken inn på polet og snakke med dem.

Shira! skrev (8 timer siden):

Vi har klaget på en vindunk som ikke smakte som den skulle, fikk ny uten noen spørsmål.

Så bra. Da prøver jeg det!

Vet at jeg har klaget en gang for lenge siden. Da var det sterk acetonsmak, men etter noe tid lagring. 

Ekstra skrev (På 27.12.2023 den 19.33):

Her har det vært i overkant mye familieselskap, har rent glemt hvor mye jobb det er forbundet med slikt.

Enig, det har vært mye jobb her også. Mange selskaper og måltider her, men også ispedd noen treff hos andre. Det er veldig hyggelig, men det ble litt tett, og jeg kom meg ikke ut skikkelig i dagslys tre dager på rad. 🙄 Sånt blir jeg lettere småsprø av.

Og i tillegg til planlagte selskapeligheter, har det kommet på en del ad hoc sammenkomster (hos andre), pluss at det til noen måltider her var usikkert helt til oppløpssiden hvor mange som kommer… «Blir vi 5 eller 12 på julelunsj?» var en helt reell problemstilling her andre juledag. Gåsj! Men sånn er det å gifte seg inn i en stor og uorganisert familie 🤣 Som oftest synes jeg slikt går greit, ja, nesten at det er sjarmerende, men i år har jeg nok vært for sliten. Det er også lett å føle at min egen familie blir litt liten; at svigerfamilien dominerer. 

Sleng på også en hjemkommet student på juleferie på 2,5 uker. Jeg liker bonusbarnet veldig godt, og h*n er veldig grei å ha i hus. Men må innrømme at jeg gleder meg til å ha huset «alene» igjen.

Men nå de siste to dagene har mannen ig jeg fått kommet oss ut på tur alene, og det har vært deilig :) 

morsan skrev (34 minutter siden):

Enig, det har vært mye jobb her også. Mange selskaper og måltider her, men også ispedd noen treff hos andre. Det er veldig hyggelig, men det ble litt tett, og jeg kom meg ikke ut skikkelig i dagslys tre dager på rad. 🙄 Sånt blir jeg lettere småsprø av.

Og i tillegg til planlagte selskapeligheter, har det kommet på en del ad hoc sammenkomster (hos andre), pluss at det til noen måltider her var usikkert helt til oppløpssiden hvor mange som kommer… «Blir vi 5 eller 12 på julelunsj?» var en helt reell problemstilling her andre juledag. Gåsj! Men sånn er det å gifte seg inn i en stor og uorganisert familie 🤣 Som oftest synes jeg slikt går greit, ja, nesten at det er sjarmerende, men i år har jeg nok vært for sliten. Det er også lett å føle at min egen familie blir litt liten; at svigerfamilien dominerer. 

Sleng på også en hjemkommet student på juleferie på 2,5 uker. Jeg liker bonusbarnet veldig godt, og h*n er veldig grei å ha i hus. Men må innrømme at jeg gleder meg til å ha huset «alene» igjen.

Men nå de siste to dagene har mannen ig jeg fått kommet oss ut på tur alene, og det har vært deilig :) 

Jeg blir gal av å ikke komme meg ut. Husker tidligere familiesammenkomster hos svigerfamilie hvor man satt fra formiddag til midnatt flere dager i strekk. Jeg gikk helt i frø, sov ikke, og satte foten ned etterhvert.

Nå har jeg fått meg et par timer ute i solen på ski eller på bena midt på dagen hver dag, og livet blir et helt annet. 12 til bords i kveld, men det var småbarn til stede, så det løste seg opp ved 20.30-tiden, trist nok 😅.

Annonse

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Jeg blir gal av å ikke komme meg ut. Husker tidligere familiesammenkomster hos svigerfamilie hvor man satt fra formiddag til midnatt flere dager i strekk. Jeg gikk helt i frø, sov ikke, og satte foten ned etterhvert.

Nå har jeg fått meg et par timer ute i solen på ski eller på bena midt på dagen hver dag, og livet blir et helt annet. 12 til bords i kveld, men det var småbarn til stede, så det løste seg opp ved 20.30-tiden, trist nok 😅.

Og vi er noen som ikke har juleselskaper i det hele tatt 😁 Jeg har aldri vært vant til det, og det er helt greit 😁 Vi har alltid en eller flere besteforeldre med på julaften, men ingen andre. Så juledagene og romjula for meg er ikke stressende på den måten 🙃😊

Nicklusheletida
morsan skrev (11 timer siden):

Vi har endret litt på ting de siste årene, slik at vi kan få vært på hytta. Jeg er glad for at familien til samboer vil være på sin hytte, så behøver vi ikke å ta hensyn til dem. I steden har vi hatt et juleselskap med dem før jul og min familie skal vi ha hjemme hos oss første helga i januar, slik at yngstejenta får truffet dem før hun reiser til studiestedet. Min mor liker å være hjemme alene. Hun er fortsatt oppegående, kjører bil og har sine egne planer. Hun får besøk av andre i familien . 

Men vi har hatt 4 stk mellom  22-32 år sammen med oss her. Det har vært veldig hyggelig. Ingen slo meg i kinasjakk i år heller til min store fornøyelse :)

I dag reiser de siste 2 og jeg kjenner at det skal bli litt deilig å være for seg selv her frem til tirsdag. Jeg har litt dårlig samvittig når jeg skriver det , for er så glad for å ha dem. Men litt alenetid føles helt nødvendig :)

påskelilje skrev (15 timer siden):

@Shira! og @Ekstra, jeg fikk byttet dunken! De takket meg for at jeg kom 😊 Valgte samme dunk igjen, og nå har vi tatt et glass av den, og den smakte godt, slik den pleier

Så bra.

Vi hadde skjenker noen glass før vi smakte, vo var jo fleire stykker som skulle ha, men de sa ikke noe på at det var tatt litt av dunken.

Jeg gjør litt reint her vi har vært i jula, vi skal reise hjem i morgen. Har ryddet og vasket  juleduker, og skal vaske badet nå

Mannen holder på med snøfres, ved og tilhenger,  og så skal vi snart en tur til gården og hente litt mer ved. 

Annonse

Gjest Krøll47
påskelilje skrev (9 timer siden):

Jeg gjør litt reint her vi har vært i jula, vi skal reise hjem i morgen. Har ryddet og vasket  juleduker, og skal vaske badet nå

Mannen holder på med snøfres, ved og tilhenger,  og så skal vi snart en tur til gården og hente litt mer ved. 

Like greit å ta frem påskekyllingene med det samme du er i gang. 

Krøll47 skrev (16 minutter siden):

Like greit å ta frem påskekyllingene med det samme du er i gang. 

Haha! Jeg kommer kanskje ikke hit igjen før påske, så det var ikke så dumt 😁 Neida!

Men... jeg skal hviske deg noe:

Da jeg satte frem julepynten på julaften, oppdaget jeg at noen påskekyllinger fremdeles stod fremme 😳🙃😊 Så de påskekyllingene må få lov til å hvile noen måneder i skapet nå 😁😁😁

Gjest Krøll47
påskelilje skrev (3 minutter siden):

Haha! Jeg kommer kanskje ikke hit igjen før påske, så det var ikke så dumt 😁 Neida!

Men... jeg skal hviske deg noe:

Da jeg satte frem julepynten på julaften, oppdaget jeg at noen påskekyllinger fremdeles stod fremme 😳🙃😊 Så de påskekyllingene må få lov til å hvile noen måneder i skapet nå 😁😁😁

Ja. Dét må de nesten få lov til da. 

Krøll47 skrev (8 minutter siden):

Ja, stakkars, de har stått på utstillimg helt siden april! Gjennom hele våren, hele sommeren og hele høsten. Sikkert litt moro for dem å være i stua og se årstidene forandre seg 😁🤪😜

Krøll47 skrev (På 29.12.2023 den 22.45):

Skal hviske deg en ting til:

Da jeg skulle rydde bort all julepynten i morges, før vi skulle reise, fant jeg 4 påskekyllinger til, som hadde stått innimellom diverse krimskrams gjennom hele jula 😅😅😅

Det er svigermors gamle hus vi bruker som feriehus, og hennes ting står fremdeles der, selv om hun har tatt med seg litt i leiligheten 😄 Så det er fort gjort for en påskekylling eller fire å gjemme seg mellom pynteting og lamper og bilder 😁

Jeg blir ikke overrasket om jeg finner en nisse eller tre når jeg kommer dit til påske 😁

Jeg var ute i byen og handlet diverse i dag, og my god, så mange sure mennesker! Jeg ble helt frynsete til slutt 😅 Jeg måtte tenke over det, og mulig mange er slitne nå? Etter familiebesøk, mye mat og forventninger som må innfries? Jeg møtte ett smil og ble nesten rørt til tårer 😀 og det var fordi jeg tok hensyn til ei som kjørte bil og skled imot undergangen jeg skulle gå under. Hun smilte svett og snilt. 

Var glad da jeg kom hjem. Det må jeg si. 

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Jeg var ute i byen og handlet diverse i dag, og my god, så mange sure mennesker! Jeg ble helt frynsete til slutt 😅 Jeg måtte tenke over det, og mulig mange er slitne nå? Etter familiebesøk, mye mat og forventninger som må innfries? Jeg møtte ett smil og ble nesten rørt til tårer 😀 og det var fordi jeg tok hensyn til ei som kjørte bil og skled imot undergangen jeg skulle gå under. Hun smilte svett og snilt. 

Var glad da jeg kom hjem. Det må jeg si. 

Hm. Jeg har sett så mange blide mennesker de gangene jeg har vært på butikken i romjula 🙃😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...