Gå til innhold

Psykiatrisk tok beslag i mine medisiner

Anbefalte innlegg

Da jeg ble utskrevet hadde de tatt å beslaglagt mine løse medisiner med begrunnelse at de var løse og de ikke så hva de var. Har de rett til det? De tok også beslag i en liten miniminimini saks jeg hadde i lommeboka

Anonymkode: a55d3...fa6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477088-psykiatrisk-tok-beslag-i-mine-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis skal en få tilbake eiendeler ved utskrivelse. Jeg tenker at de kan ha benyttet seg av sunn fornuft - om de tenker du kunne bruke medisinene til å skade deg selv. Hvorfor være innlagt f.eks. mot selvmorstanker og bli utskrevet og få tilbake noen udefinerbare medisiner som er samlet opp? Det er lite hensiktsmessig. Jeg ser for meg kritiske overskrifter i media om pasienten ble utskrevet, men fikk dra hjem å pådra seg livsvarige skader etter selvmordsforsøk.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da jeg ble utskrevet hadde de tatt å beslaglagt mine løse medisiner med begrunnelse at de var løse og de ikke så hva de var. Har de rett til det? De tok også beslag i en liten miniminimini saks jeg hadde i lommeboka

Saksen skulle du fått tilbake, den kan du bare henvende deg til avdelingen og få igjen. Løse medisiner får du ikke.

Anonymkode: 79413...f20

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Saksen skulle du fått tilbake, den kan du bare henvende deg til avdelingen og få igjen. Løse medisiner får du ikke.

Jeg sa ifra at jeg ville ha saksen tilbake, men de sa jo at den ville bli destruert og beslaglagt.. 

Mener du juridisk sett at de ikke hadde lov til å beslaglegge den lille saksen? 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mener du juridisk sett at de ikke hadde lov til å beslaglegge den lille saksen? 

Nei. De har rett til å ta den fra deg, men du skulle fått den tilbake ved utskrivelse. Her må det være snakk om en glipp, denne skal du kreve tilbake.

Nei. De har rett til å ta den fra deg, men du skulle fått den tilbake ved utskrivelse. Her må det være snakk om en glipp, denne skal du kreve tilbake.

Hvordan skal jeg kreve den tilbake rent praktisk? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...