Gå til innhold

Depresjon og kognitiv svikt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er mitt første møte med psykiatrien også.

Hvor lenge fikk du være innlagt og hva slags hjelp fikk du der?

Anonymkode: 21b34...c71

Jeg var innlagt første gang 2 uker. Deretter hjem og så inn igjen i ca 3 mnd. 7 innleggelser totalt på 2 år. Fikk muligheten til bli ivaretatt i et trygt miljø. Fikk samtaler, hvile og oppstart medisinering. Var skikkelig dårlig. 

Anonymkode: b1a7f...9d8

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

52

• Everybody

2

• adhoc

1

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var innlagt første gang 2 uker. Deretter hjem og så inn igjen i ca 3 mnd. 7 innleggelser totalt på 2 år. Fikk muligheten til bli ivaretatt i et trygt miljø. Fikk samtaler, hvile og oppstart medisinering. Var skikkelig dårlig. 

Var du der 3 mnd sammenhengene? Da var det planlagt eller på akuttpost?

Men du har fortsatt depresjon etter 2 år?

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er din diagnose i dag? 

Anonymkode: 19e8f...c01

Annonse

Ja, dessverre. Finner ikke medisiner som virker 

Huff. Men du er bedre da tydeligvis siden du kan jobbe?

Så du har diagnoser i tillegg, hadde du det før du ble deprimert?

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er kognitiv svikt et symptom på dyp depresjon?

Jeg sliter helt enormt med å tenke, snakke, se for meg ting, planlegge/logikk, hukommelse. Blir veldig engstelig og deprimert av det, men det kan kanskje skyldes depresjon i seg selv?

Har noen opplevd det?

Ja. Og det kan bli veldig mye bedre igjen 😃

Anonymkode: 6c8c9...8be

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff. Men du er bedre da tydeligvis siden du kan jobbe?

Så du har diagnoser i tillegg, hadde du det før du ble deprimert?

Ja, jeg er bedre og jobber litt. Men det går mye på selvdisiplinen jeg har. Strever veldig. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er kognitiv svikt et symptom på dyp depresjon?

Jeg sliter helt enormt med å tenke, snakke, se for meg ting, planlegge/logikk, hukommelse. Blir veldig engstelig og deprimert av det, men det kan kanskje skyldes depresjon i seg selv?

Har noen opplevd det?

Ja, slet veldig med det. Tok flere år etter at depresjonen var behandlet før det sluttet å plage meg i hverdagen. Sliter litt med det enda, tror IQ har falt betraktelig, men er likevel blitt mye bedre. 

Anonymkode: c96b9...6c1

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, slet veldig med det. Tok flere år etter at depresjonen var behandlet før det sluttet å plage meg i hverdagen. Sliter litt med det enda, tror IQ har falt betraktelig, men er likevel blitt mye bedre. 

Anonymkode: c96b9...6c1

Huff, jeg kommee jo ikke ut av depresjonen så lenge jeg er slik. Det er symptomene som må avta om jeg skal komme meg

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, jeg er bedre og jobber litt. Men det går mye på selvdisiplinen jeg har. Strever veldig. 

Jeg er blitt helt forandra i hodet (jfr alle symptomer keg har beskrevet) så er så redd det ikke kan snus og jeg blir meg selv igjen 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...