Gå til innhold

Hvordan føles det/hvor ubehagelig er det å bli sondet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kupton skrev (2 minutter siden):

Hvis en samarbeider, er det nesten ikke noe ubehag.

Om en ikke samarbeider da? Kan man få skader? (Spør bare fordi du nevnte det altså, er ikke aktuelt for meg).

Anonymkode: dbdc2...3cc

kupton skrev (1 minutt siden):

Hvis en samarbeider, er det nesten ikke noe ubehag.

Jeg opplevde det som ordentlig ubehagelig, og da underdriver jeg. Selv om jeg fikk sonde ment for barn, var det noe som fikk meg til å havne helt i krisemodus.

Ble sondet fordi jeg lå på sykehus, ikke pga spiseforstyrrelse.

Trinity80 skrev (1 time siden):

Jeg opplevde det som ordentlig ubehagelig, og da underdriver jeg. Selv om jeg fikk sonde ment for barn, var det noe som fikk meg til å havne helt i krisemodus.

Ble sondet fordi jeg lå på sykehus, ikke pga spiseforstyrrelse.

Uff, så kjipt å høre. Tok sondingen lang tid?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, så kjipt å høre. Tok sondingen lang tid?

Nei, tok absolutt ikke lang tid å sette den inn om de som gjør det er flinke. Men det er de veldig ofte. Tar jo selvfølgelig tid å få inn næringen.

2 sekunder å få ut også - gjorde det selv en av gangene da jeg syntes sykepleierne brukte for lang tid😆

Annonse

Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Nei, tok absolutt ikke lang tid å sette den inn om de som gjør det er flinke. Men det er de veldig ofte. Tar jo selvfølgelig tid å få inn næringen.

2 sekunder å få ut også - gjorde det selv en av gangene da jeg syntes sykepleierne brukte for lang tid😆

Merker du noe når du får inn næringen?

Oj, såpass, det tror jeg ikke at jeg hadde klart!

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merker du noe når du får inn næringen?

Oj, såpass, det tror jeg ikke at jeg hadde klart!

Jeg ble veldig kvalm, men det er ganske vanlig. Eller merket jeg ikke mye annen en at sonden plagde meg. Man doserer forresten pumpen opp eller ned etter hva pasientens kropp kan håndtere. 

Kvalmen gikk over etter noen dager.

Til dra ut sonden selv historien hører det med at sykepleieren sa at ‘jeg hadde det så travelt så det sprutet oppover veggene’😅 Man finner humor der man leter.  

Trinity80 skrev (1 time siden):

Jeg ble veldig kvalm, men det er ganske vanlig. Eller merket jeg ikke mye annen en at sonden plagde meg. Man doserer forresten pumpen opp eller ned etter hva pasientens kropp kan håndtere. 

Kvalmen gikk over etter noen dager.

Til dra ut sonden selv historien hører det med at sykepleieren sa at ‘jeg hadde det så travelt så det sprutet oppover veggene’😅 Man finner humor der man leter.  

Åja, jeg skjønner.

Hehe. Viktig med litt humor 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...