Gå til innhold

Jeg har slitt mye med suicidalitet, men begynner å lure på om jeg egentlig bare har løyet om selvmordstankene?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt mye med suicidalitet, men begynner å lure på om jeg egentlig bare har løyet om selvmordstankene?

Og nei, det er IKKE grunnet ønske om oppmerksomhet eller omsorg. Mer bare problemer med å uttrykke meg.

Hva gjør jeg med dette?

Anonymkode: 3cd23...be9

Fortsetter under...

Hvordan løyet mener du? Har du ikke ønsket å dø, men så har du sagt at det er det du ønsker? 

Eller er du bare i tvil om du reelt ønsket å dø, men heller egentlig "bare" hadde det så tungt at det var vondt å leve, men uten å ville dø? 

Glitter skrev (Akkurat nå):

Hvordan løyet mener du? Har du ikke ønsket å dø, men så har du sagt at det er det du ønsker? 

Eller er du bare i tvil om du reelt ønsket å dø, men heller egentlig "bare" hadde det så tungt at det var vondt å leve, men uten å ville dø? 

Sistnevnte.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sistnevnte.

Det er nok mange som har hatt det sånn, og jeg vil ikke si du har løyet av den grunn. 

Jeg har både hatt reellt selvmordsønske med planer osv. Og jeg har vært der at jeg bare vil vekk fra det vonde uten å nødvendigvis planlegge å dø. 

Begge deler er vondt og det er jo bra du setter ord på det til behandler. 

Glitter skrev (17 minutter siden):

Det er nok mange som har hatt det sånn, og jeg vil ikke si du har løyet av den grunn. 

Jeg har både hatt reellt selvmordsønske med planer osv. Og jeg har vært der at jeg bare vil vekk fra det vonde uten å nødvendigvis planlegge å dø. 

Begge deler er vondt og det er jo bra du setter ord på det til behandler. 

Nei, du har kanskje rett i det? Om ikke annet så har jeg i alle fall ikke løyet bevisst.

Jeg har også hatt planer og forsøk på selvmord, så jeg føler jo at det kanskje validerer det at jeg reelt har selvmordstanker. Selv når jeg faktisk gjennomførte var ikke den trangen til å gjøre det så sterk, det var bare noe jeg gjorde liksom. Ikke så lett å forklare.

Ja, det er vondt. Og bra å sette ord på.

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Og nei, det er IKKE grunnet ønske om oppmerksomhet eller omsorg. Mer bare problemer med å uttrykke meg.

Hva gjør jeg med dette?

Nå vet jeg ikke hvem diagnose du har, men det jeg vet er at de fleste med diagnosen eupf vil egentlig ikke genuint dø eller ta livet sitt, men bruker selvmordstanker, trusler og halvhjertede forsøk som en måte å kommunisere på. Tror det er ganske vanlig. Er mer hvis man er alvorlig deprimert at man får virkelig ønske om å dø og gjennomføre det. 

Anonymkode: 2dbf0...0bd

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvem diagnose du har, men det jeg vet er at de fleste med diagnosen eupf vil egentlig ikke genuint dø eller ta livet sitt, men bruker selvmordstanker, trusler og halvhjertede forsøk som en måte å kommunisere på. Tror det er ganske vanlig. Er mer hvis man er alvorlig deprimert at man får virkelig ønske om å dø og gjennomføre det. 

Anonymkode: 2dbf0...0bd

Jeg har ikke eupf, men bipolar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...