Gå til innhold

Hva, sånn helt konkret gjør du for å unngå å selvskade når du har trang til det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvskader ikke nå lenger. Selvskadet før da jeg var ungdom og ikke hadde språk. 

Anonymkode: 455c6...c0c

Det er ikke akkurat svar på spørsmålet?

Anonymkode: 2c1b4...89b

Sovepille og sove til jeg er i annen stemning. Er det fortsatt slik når jeg våkner, tar jeg en ny pille og gjentar til det går over. 

Anonymkode: 200c4...aeb

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sovepille og sove til jeg er i annen stemning. Er det fortsatt slik når jeg våkner, tar jeg en ny pille og gjentar til det går over. 

Anonymkode: 200c4...aeb

Jeg har dessverre ikke sovetabletter... 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har dessverre ikke sovetabletter... 

Klarer du å bytte aktivitet? Spille høy musikk? Ta kaldt vann i ansiktet?

Anonymkode: f1aa3...b84

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klarer du å bytte aktivitet? Spille høy musikk? Ta kaldt vann i ansiktet?

Ja, det kan jeg forsøke. Takk for forslag.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det kan jeg forsøke. Takk for forslag.

Det var så lite. Ønsker deg alt godt.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva, sånn helt konkret gjør du for å unngå å selvskade når du har trang til det? Trenger råd.

Har aldri forstått det behovet.

Anonymkode: b2216...f03

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har aldri forstått det behovet.

Anonymkode: b2216...f03

Det er bra du aldri har slitt med selvskading, jeg unner ikke min værste fiende det. Men hvorfor kommentere det egentlig? Det har ingenting med spørsmålet jeg stilte å gjøre? Spør av nysgjerrighet.

Jeg har slitt med ganske alvorlig selvskading, men er nå snart ett år siden sist. Det høres kanskje veldig lett ut, men da jeg lå på sykehuset ennå en gang full av skam så bare bestemte jeg meg for at dette var siste gangen. Ene legen der var min psykiater i 7 mnd under en innleggelse for noen år siden, og da jeg sa til han at nå var jeg ferdig så både gråt jeg og hele kroppen skalv for det var så sterkt. Siden da har det egentlig gått helt greit. 

Men jeg har andre måter å skade meg på også som ikke er fysisk. Der er det bare fire måneder siden og jeg får stadig trang til å gjøre det. 

Da må jeg bare holde ut. Vente på at det blir en ny dag. Huske på alle grunnene til at jeg ikke skal gjøre det. Alt jeg oppnår ved å la vær. Avlede meg med aktiviteter. Passe på at hverdagen er fylt opp med noe. Jeg skal for eksempel få meg hund om 13 dager. Og planen er å komme ut i jobb. 

Å ha mindre tid til å kjenne etter på det tunge er bra. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...