Gå til innhold

Tror dere behandler vil prøve overtale meg til å bli i behandling?

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er at jeg er litt redd for dette. Litt mer bakgrunnshistorikk: Jeg har gått i behandling fra starten på året og ønsker nå å avslutte da jeg ikke ønsker hjelp lengre, føler andre fortjener den hjelpen jeg får mer enn meg. 

Anonymkode: 630e6...e82

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

39

• stjernestøv

2

• Worriesome Plenty 2

2

• Glitter

1

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør er at jeg er litt redd for dette. Litt mer bakgrunnshistorikk: Jeg har gått i behandling fra starten på året og ønsker nå å avslutte da jeg ikke ønsker hjelp lengre, føler andre fortjener den hjelpen jeg får mer enn meg. 

Hva er argumentene dine, for akkurat nå flasher du jo egentlig bare symptomer på sykdom

Anonymkode: 695f0...265

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er argumentene dine, for akkurat nå flasher du jo egentlig bare symptomer på sykdom

Det er det som er argumentene mine? 

Det er det som er argumentene mine? 

Du er ikke på tvang, så da gjør du vel akkurat som du selv vil. Du trenger ikke snakke med behandler engang, bare gi kontoret beskjed eller send et brev.

Du er ikke på tvang, så da gjør du vel akkurat som du selv vil. Du trenger ikke snakke med behandler engang, bare gi kontoret beskjed eller send et brev.

Det stemmer at jeg ikke er på tvang, men fungerer det ikke slik at behandler vil ønske en avsluttnings samtale med sin pasient da? Vedkommende skal jo skrive epikrise osv?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer at jeg ikke er på tvang, men fungerer det ikke slik at behandler vil ønske en avsluttnings samtale med sin pasient da? Vedkommende skal jo skrive epikrise osv?

Du er jo ikke tvunget til noe. Du velger selv. 

Det er ikke logisk at andre skal fortjene plassen mer enn deg. Det er selvdestruktivt det du tenker å gjøre. 

Annonse

Glitter skrev (4 minutter siden):

Du er jo ikke tvunget til noe. Du velger selv. 

Det er ikke logisk at andre skal fortjene plassen mer enn deg. Det er selvdestruktivt det du tenker å gjøre. 

Ja, spørsmålet var ikke om dere tenkte behandler ville tvinge meg til å fortsette, men prøve overtale meg til å fortsette. Hun kan vel gjøre sistnevnte til tross for at jeg ikke er på tvang?

;For meg er akkurat det veldig logisk.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

det er da irrelevant, du bestemmer jo om du vil ha behandling selv eller ikke.

det er da irrelevant, du bestemmer jo om du vil ha behandling selv eller ikke.

Det er ikke irrelevant for meg? Det er alltid veldig vanskelig for meg å stå på mitt og være bestemt selv om jeg har bestemt meg hundre prosent på forhånd... 

Det er ikke irrelevant for meg? Det er alltid veldig vanskelig for meg å stå på mitt og være bestemt selv om jeg har bestemt meg hundre prosent på forhånd... 

det som er irrelevant er at behandler skal skrive epikrise. En trenger ikke en lang avslutning for å skrive det.

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Sykepleieren har sagt at han ville prøvd å få meg til å fortsette hvis jeg ville slutte. 

Åja. Hva tenker du om det? Behandler har aldri sagt noe ang. avsluttning så jeg aner virkelig ikke.

det som er irrelevant er at behandler skal skrive epikrise. En trenger ikke en lang avslutning for å skrive det.

Åja, det var det du mente. Det har du sikkert rett i.

Annonse

Åja. Hva tenker du om det? Behandler har aldri sagt noe ang. avsluttning så jeg aner virkelig ikke.

De vil vel fortsette å hjelpe meg da og det setter jeg jo pris på. 

Kommer sikker helt an på din situasjon, men i frihet og ansvar for egme valg står sterkt, så jeg tror neppe noen vil prøve å overtale deg, så fremt det ikke er stor tvil om risiko for liv. 

Anonymkode: d391a...9e5

Jeg tror nok at behandler vil stille deg spørsmål om hvorfor du tenker at det er klokt å avslutte nå. Men tror ikke at den vil prøve å overtale deg. Jeg tenker også at noen fortjener plassen min mer enn meg, men fortsetter fordi det gjør så vondt å leve.

Anonymkode: 89857...fe7

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vil du ikke stille på avslutningssamtale?

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror nok at behandler vil stille deg spørsmål om hvorfor du tenker at det er klokt å avslutte nå. Men tror ikke at den vil prøve å overtale deg. Jeg tenker også at noen fortjener plassen min mer enn meg, men fortsetter fordi det gjør så vondt å leve.

Det gjør vondt å leve ja. Men jeg klarer ikke la være tenke at der alltid er noen som har det verre enn meg... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...