Gå til innhold

Hva kaller du de øvrige ansatte på psykiatrisk som ikke er psykiater eller psykolog?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ansatt? Personal? Miljøarbeider? Miljøpersonal? Pleier? Kontaktperson? Helsepersonell? Sykepleier/vernepleier/hjelpepleier/helsefagarbeider?

Anonymkode: fede2...fa8

Miljøpersonale. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ved navn eller «du»

Anonymkode: 243dc...dd9

Men hvis du f.eks skal fortelle til din venninne at du var ute på tur med denne personen? F.eks "Jeg var ute på tur med ansatt i dag".

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ansatt? Personal? Miljøarbeider? Miljøpersonal? Pleier? Kontaktperson? Helsepersonell? Sykepleier/vernepleier/hjelpepleier/helsefagarbeider?

jeg forhører meg om yrkestittelen deres. Som regel er de psykiatriske sykepleiere.

Anonymkode: 3b7be...f71

Jeg kaller det gjerne «personale». Når jeg snakker direkte med pasientene sier jeg ofte «kontaktpersonen din» eller «kontakten din». Jeg kan også si «dette må du snakke med personalet om». 

Når jeg jobber på somatisk avd kaller jeg dem «pleierne».

Endret av Emoji

Annonse

Personalet. Yrkestittel er urelevant så fremst de er gode i jobben sin. 

Nå husker jeg sjeldent navn, så han med bart, hun med blå øyne osv.

Anonymkode: d1fc1...e3a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...