Gå til innhold

Psykosediagnose og redd for å plutselig få hørsel eller syns hallusinasjoner, er det sannsynlig når jeg har vært syk i 8 år og aldri opplevd det før?

Anbefalte innlegg

Jeg har en psykosediagnose og jeg er redd for å plutselig få hørsel eller syns hallusinasjoner. Jeg lurer derfor på om det er sannsynlig å få det når jeg har vært syk i 8 år og aldri opplevd det før? Og så fall hvor stor er denne sannsynligheten for å få det?

Anonymkode: f716b...179

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du vrangforestillinger da?

Anonymkode: 92551...164

Jeg har hatt det tidligere.

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 20.31):

Jeg har hatt det tidligere.

Hvordan vet du sikkert at det var vrangforestillinger?

Annonse

psykedeliker skrev (16 minutter siden):

Hvordan vet du sikkert at det var vrangforestillinger?

Jeg trodde at de ansatte på avdelingen jeg var på forsøkte forgifte meg, nå i ettertid ser jeg jo at det er svært lite sannsynlig.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken diagnose eksakt? 

Anonymkode: 470b2...c51

Schizofreni simplex.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg trodde at de ansatte på avdelingen jeg var på forsøkte forgifte meg, nå i ettertid ser jeg jo at det er svært lite sannsynlig.

Det er jo et definisjonsspørsmål. Helsevesenet er i praksis langt ifra verdinøytralt (slik det skal være) , og det fins legitime grunner til å stille spørsmål om medisinering brukes som straff eller sanksjonsmiddel for "ulovlige tanker".

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det er jo et definisjonsspørsmål. Helsevesenet er i praksis langt ifra verdinøytralt (slik det skal være) , og det fins legitime grunner til å stille spørsmål om medisinering brukes som straff eller sanksjonsmiddel for "ulovlige tanker".

Det var maten jeg trodde de forgiftet, ikke at medisinene var gift.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var maten jeg trodde de forgiftet, ikke at medisinene var gift.

Hvorfor trodde du det da?

Annonse

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ville de drepe deg?

Det vet jeg ikke, det var vel bare en irrasjonell tanke?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde de ville drepe meg.

Det har jeg trodd og, trodde de ville forgifte meg med medisiner. Ble sendt hjem da jeg nektet å ta giften. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg ikke, det var vel bare en irrasjonell tanke?

Er det noen grunn til at du skal få irrasjonelle tanker igjen da?

Jeg har også bare hatt vrangforestillinger og har psykose i journalen. Og redd for å få andre psykotiske tegn som hørsel og synsforstyrrelser men har ikke skjedd til nå 

Anonymkode: 470b2...c51

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...