Gå til innhold

Utslitt etter jul og nyttår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så sliten.. Jeg har kjent på mye i både jula og nyttårsaften. Det gjør jeg forsåvidt hele året, men følelsene mine forsterkes da. Kjenner også på mye selvmordstanker disse dagene. Nå er vi inne i det nye året og helst vil jeg bare ligge i senga og slappe av. Jeg er sliten i kroppen, har vondt i magen og føler meg tung. Er dette vanlig å kjenne på etter en stressende jul og er det ok å slappe av? Jeg bestemmer meg for at nå skal jeg slappe av, men så har jeg masse som skal gjøres så det ender opp med at jeg legger meg litt, blir stressa for noe som skal gjøres og står opp. Ofte får jeg ikke fullført det jeg holder på med i det hele tatt, så alt blir veldig halveis. Hodet henger virkelig ikke med. 

Anonymkode: db26c...673

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477200-utslitt-etter-jul-og-nytt%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bestemmer meg for at nå skal jeg slappe av, men så har jeg masse som skal gjøres så det ender opp med at jeg legger meg litt, blir stressa for noe som skal gjøres og står opp. Ofte får jeg ikke fullført det jeg holder på med i det hele tatt, så alt blir veldig halveis. Hodet henger virkelig ikke med. 

Når jeg kan ha det litt slik du beskriver, forsøker jeg å koble inn fornuftige tanker: Får jeg gjort mer om jeg klarer å gi meg selv hvile og kan kanskje gjøre ting mer systematisk når jeg er uthvilt eller når jeg føler at jeg må gjøre alt på en gang og ikke har ro over meg til å ta en pause.

Og - om du tenker realistisk over det, er det oppgaver som løper ifra deg om du hviler godt i 8 eller 12 timer? Er det ev. noe du kan forenkle/kutte ut om det er for mye å gjøre?

Det å øve seg til at ting kan vente til senere, er en god erfaring. Det har gitt meg mye ro i hverdagen også - sammenlignet med hvordan jeg hadde det  før.

Jeg håper du finner ut av det og får mer krefter på den ene eller andre måten!

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.1.2024 den 15.57):

Jeg er så sliten.. Jeg har kjent på mye i både jula og nyttårsaften. Det gjør jeg forsåvidt hele året, men følelsene mine forsterkes da. Kjenner også på mye selvmordstanker disse dagene. Nå er vi inne i det nye året og helst vil jeg bare ligge i senga og slappe av. Jeg er sliten i kroppen, har vondt i magen og føler meg tung. Er dette vanlig å kjenne på etter en stressende jul og er det ok å slappe av? Jeg bestemmer meg for at nå skal jeg slappe av, men så har jeg masse som skal gjøres så det ender opp med at jeg legger meg litt, blir stressa for noe som skal gjøres og står opp. Ofte får jeg ikke fullført det jeg holder på med i det hele tatt, så alt blir veldig halveis. Hodet henger virkelig ikke med. 

Ta deg en tur til legen din❤️ god bedring!

Anonymkode: 3fcb1...b51

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...