Gjest Krøll47 Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Fra å ha vært deprimert hele sommeren og etterhvert sykemeldt utover høsten nå pga forverring, så har jeg fått god bedring av antidepressiva. Kjenner meg bra på mange måter. Er skikkelig fornøyd med mange ting Viktigst av alt har jeg lyst til å oppleve neste dag og jeg kan le og trives i selskap med andre. Om et par dager skal jeg til legen og prate om sykemelding. Vikaren satte av 15 minutter og legen har vært borte det siste året og ikke fått med seg noe 😆 skal jeg oppsummere alt som er skjedd eller må nesten hoppe rett til der jeg er nå pga tid. Tror at jeg får sykemelding om jeg ønsker, men jeg vet ikke om det er det jeg ønsker. Er supermotivert til å starte på livet igjen, men selv nå har det vært veldig variabelt. For få dager siden var det fortsatt hele dagen i senga, så glad om kvelden. Nå er jeg oppe tidligere og føler meg glad. Men det har gått kort tid og jeg får ikke bestemt meg for om det er overbevisning om at jeg er 120% klar for jobb eller om jeg skal ta det forsiktig og til og med vente litt til. Men hva skal man egentlig vente for? Mulig jeg er redd jobb fordi jeg har vært borte noen måneder... Hvordan skal man legge det frem slik at en annen kan vurdere? Regner med at jeg må ta den vurderinga selv egentlig, til syvende og sist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Jeg har begynt på jobb igjen selv om jeg er moderat/alvorlig deprimert. Ville gjort som meg å starte opp litt forsiktig og gradvis trappe opp. Ingenting å vente på som du sier. Anonymkode: 4a3a7...021 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-4234614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Støtter forslaget om gradvis opptrapping. Det er fort gjort å ta på seg alt for mye for å «ta igjen det tapte» når man har vært deprimert lenge. Greit å bygge opp belastningen gradvis så du ikke går på en kjempesmell. Og så bra at du føler deg bedre 😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-4234621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Ja. Det går an å ta det gradvis. Er bare spent på jobbsituasjonen mtp hvordan den er. Man er foran publikum umiddelbart. Og man må være forberedt på ganske krevende situasjoner og ting som kan oppstå men en gang. Men best å ikke drive å unngå for lenge. Da blir det vanskeligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-4234637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Da var vi skikkelig på bærtur samtidig da @Krøll47. FOR en sommer det var! Veldig godt å høre at du også er bedre. Veldig glad på dine vegne. Om du var sengeliggende bare for litt siden, hadde jeg holdt igjen litt før jeg hadde hoppet med begge bena uti. Om du har en jobb som er krevende og du må være tilstede fysisk/ mentalt hele tiden så er det kanskje litt lurt å prøve seg frem? Du må jo få summet deg litt etter denne runden her tenker jeg. Men dette er bare ett forslag siden du spør☺️ Fremdeles god bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-4234779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Trinity80 skrev (42 minutter siden): Da var vi skikkelig på bærtur samtidig da @Krøll47. FOR en sommer det var! Veldig godt å høre at du også er bedre. Veldig glad på dine vegne. Om du var sengeliggende bare for litt siden, hadde jeg holdt igjen litt før jeg hadde hoppet med begge bena uti. Om du har en jobb som er krevende og du må være tilstede fysisk/ mentalt hele tiden så er det kanskje litt lurt å prøve seg frem? Du må jo få summet deg litt etter denne runden her tenker jeg. Men dette er bare ett forslag siden du spør☺️ Fremdeles god bedring! Bærtur høres så gøy ut. Var på en måte en reise dette også men foreslår noe mer lettbent ved senere anledning! Joda jeg spør jo. Føler meg virkelig bedre men kan ikke inn i jobb igjen for så å innse at det var for mye allikevel og gå ut igjen. Irriterende bekymring siden jeg kjenner meg ganske bra nå. Det er allikevel en del variasjon ila døgnet hos meg ennå. Ligger plutselig midt på dagen allikevel. Fortsatt god bedring til deg også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-4234801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Krøll47 skrev (24 minutter siden): Bærtur høres så gøy ut. Var på en måte en reise dette også men foreslår noe mer lettbent ved senere anledning! Joda jeg spør jo. Føler meg virkelig bedre men kan ikke inn i jobb igjen for så å innse at det var for mye allikevel og gå ut igjen. Irriterende bekymring siden jeg kjenner meg ganske bra nå. Det er allikevel en del variasjon ila døgnet hos meg ennå. Ligger plutselig midt på dagen allikevel. Fortsatt god bedring til deg også I år skal ikke vi bedre utgaver av oss selv. Årene får bli bedre for oss. 🤜🤛 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-4234804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Krøll47 skrev (9 timer siden): Bærtur høres så gøy ut. Var på en måte en reise dette også men foreslår noe mer lettbent ved senere anledning! Joda jeg spør jo. Føler meg virkelig bedre men kan ikke inn i jobb igjen for så å innse at det var for mye allikevel og gå ut igjen. Irriterende bekymring siden jeg kjenner meg ganske bra nå. Det er allikevel en del variasjon ila døgnet hos meg ennå. Ligger plutselig midt på dagen allikevel. Fortsatt god bedring til deg også Jeg har løpt tilbake til jobb to ganger etter en utbrenthet/depresjon. Første gang med tilpasninger og veldig mye fokus på mine utfordringer, som gjorde at jeg fikk veldig kjedelige arbeidsoppgaver og jeg følte meg utenfor på jobben. Men jeg kom meg gradvis tilbake til hverdagen og livet. Andre gang hoppet jeg uti med begge beina totalt uten dømmekraft og gikk rett ut i lange arbeidsuker og krevende oppgaver. Jeg feilet massivt. Det gikk skikkelig galt og jeg ble mye mer deprimert etterpå. Er fortsatt utenfor jobb. Anbefaler å ta små skritt. For eksempel dra på jobb og spise lunsj. Og deretter ta på deg begrensede arbeidsoppgaver, slik at du føler mestring. Jeg er litt redusert kognitivt etter en depresjon og da tar det tid å få hodet helt på plass igjen, særlig dette med å organisere og prioritere arbeidsoppgaver og motstandsdyktighet mot stress. Vet ikke om du har det på samme måte, men jeg tenker man ikke skal undervurdere påkjenningen man har vært gjennom. Det er også noe med at når man har vært langt nede, så flytter man «baseline» for vurderingen av hvordan man har det. Så ved små tegn til bedring, så tenker man at man er helt tilbake til normalen. Men så er det bare at det er stor kontrast til hvor ille man hadde det, uten at kapasiteten er helt på topp igjen. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-4234849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Krøll47 skrev (14 timer siden): Bærtur høres så gøy ut. Var på en måte en reise dette også men foreslår noe mer lettbent ved senere anledning! Joda jeg spør jo. Føler meg virkelig bedre men kan ikke inn i jobb igjen for så å innse at det var for mye allikevel og gå ut igjen. Irriterende bekymring siden jeg kjenner meg ganske bra nå. Det er allikevel en del variasjon ila døgnet hos meg ennå. Ligger plutselig midt på dagen allikevel. Fortsatt god bedring til deg også Tenkte litt på det du skrev at det fremdeles er døgnvariasjon hos deg. Jeg kjenner det på energien som daler, ikke nødvendigvis depresjon. Den er borte etter riktig medisinering. Angsten er der, med okei kontroll på den da den er mye mer medgjørlig. Jeg har valgt å jobbe 100% men kun være på kontoret to-tre dager i uken. Har lang reisevei og er ofte sliten av pendlingen - en time hver vei. Hadde jeg hatt en fysisk jobb måtte jeg sikkert ha jobbet 50% fremdeles. Bare en idé - ikke alle som har mulighet til å skjerme seg og å spre jobben utover døgnet eller å jobbe hjemmefra. Ta det gradvis, det er ofte enklere å trappe opp enn å trappe ned igjen. Det er veldig demotiverende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477209-n%C3%A5r-g%C3%A5-tilbake-i-jobb/#findComment-4234919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.