Gå til innhold

Kupton: hvor vanlig er det at behandlere "dummer ned" pasientene sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
psykedeliker skrev (16 minutter siden):

En helt saklig innvending, men da må noen fagkompetente fortelle meg HVA jeg skal behandles for - ut over det jeg selv har gitt uttrykk for helt fra starten av. Det er forøvrig Kupton som har foreslått F 62.0 , den hadde jeg ikke hørt om før.

Kverualant?

Anonymkode: 18da8...047

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (15 minutter siden):

En helt saklig innvending, men da må noen fagkompetente fortelle meg HVA jeg skal behandles for - ut over det jeg selv har gitt uttrykk for helt fra starten av. Det er forøvrig Kupton som har foreslått F 62.0 , den hadde jeg ikke hørt om før.

Kupton er klok. Hva med å gå privat og begynne på nytt fremfor å krangle med dem som har bestemt seg for at du feiler noe du ikke er enig i? 

Anonymkode: 4e88e...109

Trinity80
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Ja, men når du begynner å diskutere om helt urelevante emner så kan jo hele forløpet havne i lås. Er nok mer der enn F 62.0 vil jeg tro, det har du vært innom selv tidligere når vi har diskutert.

Jeg skjønner jo din frustrasjon, det må jeg si. Men for å vite hva man trenger behandling for så må man internalisere at man trenger behandling. Og være superkonkret med behandlere, de kan ikke lese tanker og ikke alle er like kompetente dessverre. Vær tydelig på hva du har behov for.

Jeg hadde blitt helt utmattet om jeg hadde hatt deg som pasient, men det er nå din måte å være på. Veldig lite relevant her, men sier det bare så du blir litt bevisst. Vi har alle vår baseline og en flink behandler bør bygge behandling på denne. Jeg for min del har jo mye tanker om fremtiden, og har blitt pushet kraftig tilbake på dette. 

psykedeliker skrev (20 minutter siden):

Jeg setter ting på spissen og overdriver bevisst for å få frem et poeng. Kan Arkitekturopprørerne, så kan jeg!

Jeg stiller spørsmålet til Kupton, ikke til deg.

De nekter å svare. Da er det ikke irrasjonelt å anta at de er redde for å holdes ansvarlige for utsagnene sine.

De prøver kanskje å unngå temaer og heller pense inn på det de tror er mer nyttig i behandlingen. De er jo ikke allvitende, men terapeuter som skal hjelpe deg. Da må de jo nesten holde seg til temaer de er mer eksperter på. Kanskje du stiller for høye krav til hva de bør ha svar på? 

Er du forvirret over egen virkelighetsforståelse siden du savner kritiske spørsmål, eller "tester" du dem, bevisst eller ubevisst? 

psykedeliker
Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Vi har alle vår baseline og en flink behandler bør bygge behandling på denne.

Riktig, og på dette punktet har de feilet. Rutiner er endret i etterkant, men det hjelper ikke meg.

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Er du forvirret over egen virkelighetsforståelse siden du savner kritiske spørsmål

Jeg var det da jeg søkte hjelp. Men så viste det seg at noen andre hadde snakket usant og jeg hadde forstått ting riktig likevel (ref. "manus"), men da var jeg midt i et behandlingsløp for en problemstilling som aldri eksisterte i utgangspunktet.

Annonse

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Riktig, og på dette punktet har de feilet. Rutiner er endret i etterkant, men det hjelper ikke meg.

Jeg var det da jeg søkte hjelp. Men så viste det seg at noen andre hadde snakket usant og jeg hadde forstått ting riktig likevel (ref. "manus"), men da var jeg midt i et behandlingsløp for en problemstilling som aldri eksisterte i utgangspunktet.

Hva mener du med manus? At det blir stilt krav og forventninger du ikke ser poeng i eller ironiserer over? 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei du får ta ansvar for ditt liv og din helse så fikse jeg mitt.

Jeg gjør jo det, ingen kan si at jeg ikke har fulgt opp medvirkningsplikten!

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med manus?

I den sammenheng skulle det være et utgangspunkt for drøfting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...