Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 😃 Håper noen kanskje kan hjelpe meg med problemstillingen min? 🙂

Jeg hadde oppfølging fra psykiatri team innen autisme som jeg avsluttet for litt siden 🥱 Vi har ikke hatt noe avtale ettersom jeg har vært vekkreist 🏝️ De har brukt å komme 3 dager i uken og mandag var første dag de har brukt å komme til vanlig 🙂 Så jeg fikk melding fra dem på søndagen der de ønsket meg godt nytt år og skrev at de gjerne ville treffe meg i morgen 🤗 (altså mandagen som var) om jeg ønsket noe jeg svarte ikke var nødvendig og at jeg jo hadde avsluttet dem hvorpå jeg fikk svar at vedkommende svarte at han så jeg ville det, men at han bare ville høre om det fortsatt var sånn noe jeg svarte bekreftende på 🙂 Etter dette fikk jeg ingen svar 🤔

Nå i morgen er den andre dagen i uken de har brukt å komme, men jeg hørte ikke noe fra dem i dag 😐 Kanskje planlegger de å bare møte opp på døren min? 🙃 Det gjør meg veldig nervøs for at de skal komme og ringe på uten forvarsel og spørre om å få komme inn og snakke 😅 for det er det siste jeg vil 🙄😖 Jeg har heller ikke så lyst til å sende dem melding 📵 for å spørre om de kommer eller ikke. Likevel så har de dog sovemedisinene mine og medisinene mine for depresjon (som er de eneste medisinene jeg for så vidt står på), så de skulle egentlig levert dem? 🤔 Jeg har bare glemt å si at jeg har sluttet på dem etter at jeg leste en artikkel. Burde jeg bare sende dem en melding i morgen tidlig at jeg har sluttet på medisinene så de trenger ikke komme? Eller hva gjør jeg her? Beklager om jeg spør dumt her, er nok autismen som gjør meg sånn 🙈

Anonymkode: 1ed76...c2a

Fortsetter under...

Det er ikke verre enn at du bør være forberedt på at de kan komme. Kommer de så er det bare å spør hvorfor de kommer når du har avsluttet de. Og kommer de ikke så vet du at de har respektert ditt ønske om avsluttning. 

Eva Sofie

Dette virket ikke så ryddig og jeg mistenker at du innerst inne har det nokså kaotisk inni deg... Ved å kutte kontakten med de helt brått, får dere ikke lagt noen plan videre eller ev. for avslutning av kontakt. Jeg lurer litt på hvilken artikkel du har kommet over som har fått deg til å ta en slik drastisk avgjørelse? Det finnes mange ukloke råd som deles på nettet i artikler, som går imot faglig praksis. Husk i hvert fall at det er mulig å bli reenvist til teamet om noe skulle fungere dårlig.

Om de har dine antidepressive medisiner, blir det en bråseponering - det bør du ev. snakke med legen din om for å unngå. Eller ev. det letteste er å ta en avsluttende prat med selve teamet og få samarbeidet avsluttet på et ordentlig vis.

Det lille jeg kjenner til av autisme/nevroutviklingsforstyrrelser, er at du selv vil få det bedre desto mer du klarer å få avklart om fremtidige avtaler. Om du slipper å være usikker på hva som skal skje i morgen kl. xx.xx, anbefaler jeg deg igjen å avklare det med teamet. Hjelpen du mottar er frivillig og de skriver vel en avsluttende rapport til legen din e.l. når samarbeidet er avsluttet.

Det ser ikke bra ut at du har avsluttet  både oppfølging såpass ofte, og at du samtidig kutter ut viktige medisiner uten videre. På grunn av en artikkel du leste? 

Hvordan avsluttet du samarbeidet og hvorfor? 

Jeg kan ikke svare på om de bare dukker opp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...