Gå til innhold

Legges inn hvis man er langvarig dårlig pga krise?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her er det ingen som vet om du kan legges inn eller ei. Dette må du snakke med dps/legen om.

Grunnlaget for hva det var når vi som har vært innlagt er innlagt, er like forskjellig som alle vi som har vært innlagt.

Anonymkode: 2edeb...fa7

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er det ingen som vet om du kan legges inn eller ei. Dette må du snakke med dps/legen om.

Grunnlaget for hva det var når vi som har vært innlagt er innlagt, er like forskjellig som alle vi som har vært innlagt.

Ja selvsagt. Bare lurte på om det kan være en grunn.
Får inntrykk av at kun psykose o.l er grunnlag. 

men ut fra hva du sier så er det ulike grunner?

Anonymkode: 3eb91...9bd

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja selvsagt. Bare lurte på om det kan være en grunn.
Får inntrykk av at kun psykose o.l er grunnlag. 

men ut fra hva du sier så er det ulike grunner?

Ja det er det. Har vært innlagt på kun moderat bipolar blandet episode. Kun for å se on elektrosjokk var veien å gå.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom man legges inn på det grunnlag er det mulig man kan slippe medisinering da?

Man blir ikke tvangsmedisinert. Men viser du uvilje mot å bli friskere derimot er det jo begrenset hva de kan gjøre. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man blir ikke tvangsmedisinert. Men viser du uvilje mot å bli friskere derimot er det jo begrenset hva de kan gjøre. 

Det er vel ikke uvilje å ikke ville ha antidepressiva feks? Man kan jo trenge ro stabilitet og samtaler og evt beroligende en lengre periode?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke uvilje å ikke ville ha antidepressiva feks? Man kan jo trenge ro stabilitet og samtaler og evt beroligende en lengre periode?

Det vil vel helsepersonell og dere finne ut av i en periode. Men det å legges inn er jo for å finne best mulig måte å bli bedre på, det er ikke en anstalt man kan gå til bare fordi man trenger litt ro. :) 

Anonymkode: fb367...742

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dersom man legges inn på det grunnlag er det mulig man kan slippe medisinering da?

Kupton skrev noe klokt om dette som jeg ikke husker😅men jeg tenker nok at medisinering er riktig i et slik tilfelle.

Anonymkode: 0f3ba...65d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vil vel helsepersonell og dere finne ut av i en periode. Men det å legges inn er jo for å finne best mulig måte å bli bedre på, det er ikke en anstalt man kan gå til bare fordi man trenger litt ro. :) 

Anonymkode: fb367...742

Nei, men i noen perioder trenger man kanskje oppfølging og ro samtidig feks

AnonymBruker

Blir man lagt inn, så blir man medisinert. Hvile kan man gjøre på et spa. Sykehusplasser til 8000 kroner døgnet bruker man for å gi rett behandling hvilket i 99% av tilfellene innebærer medisiner. 🙂

Anonymkode: 51ec4...2cf

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Blir man lagt inn, så blir man medisinert. Hvile kan man gjøre på et spa. Sykehusplasser til 8000 kroner døgnet bruker man for å gi rett behandling hvilket i 99% av tilfellene innebærer medisiner. 🙂

Har hatt to mislykkede forsøk med medisin så er litt skeptisk og lurer rett og slett på om det hadde vært bedre uten🫣

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt to mislykkede forsøk med medisin så er litt skeptisk og lurer rett og slett på om det hadde vært bedre uten🫣

Har du det bra nå da, som du ikke går på medisiner?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går på medisin og har det ikke bra nei 

Kanskje du får feil medisin? Det er mange med forskjellige virkninger og bivirkninger. Jeg har og gått på medisiner jeg har følt var ekle.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du googler helseforetaket du tilhører og medisinfri behandling så finnes noe. Jeg trodde det var lagt ned, men feks finnes hurdalssjøen renovert og noen andre helseforetak har tilbud også. Vet ikke hva det hår it på og om det er døgnbehandling. Mine svar over gjalt mest dps og vanlige avdelinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...