Gå til innhold

Legges inn hvis man er langvarig dårlig pga krise?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (55 minutter siden):

Det er mulig, men behandling er ikke nødvendigvis synonymt med medisinering.

Men trådstarter vil jo ha medisiner, så fremst de er beroligende. Og det finnes mange slike å prøve. Ja hvis man ikke mener det kun er valium o.l som er greit..

Anonymkode: 2edeb...fa7

Når en blir innlagt, vil behandler vurdere hva som er beste behandling, og det er denne pasienten blir tilbudt.

Det er liten grunn til å spekulere her over hva beste behandling er for en person vi ikke kjenner med en lidelse vi ikke kjenner.

Gjest Krøll47

Er man inne på tvangsparagraf kan man underlegges tvangsmedisiniering . Det kan man ikke på frivillig innleggelse. Vil du ikke ta imot behandling er det så takk og farvel, regner jeg med. Men en frivillig innleggelse kan endres til tvang om det finnes grunnlag for det. Og da kan man også risikere medisinering uten samtykke.

Er jeg naiv som tenker at det skal en del til og at det trolig er god grunn til medisinering (f.eks ved psykose) når dette skjer? 

Tror ikke noen kommer og dytter i oss noen AD ved depresjon liksom. Man blir vel heller holdt igjen fra utskrivesle pga selvmordsfare eller tilsvarende. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis du googler helseforetaket du tilhører og medisinfri behandling så finnes noe. Jeg trodde det var lagt ned, men feks finnes hurdalssjøen renovert og noen andre helseforetak har tilbud også. Vet ikke hva det hår it på og om det er døgnbehandling. Mine svar over gjalt mest dps og vanlige avdelinger.

Anonymkode: 51ec4...2cf

Interesant. Skjønte ikke helt om det er i drift eller ikke🤪 hvilke andre fant du?

Anonymkode: 3eb91...9bd

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...