Gå til innhold

Bør man i hypomanske perioder gi etter/følge tankene å gjøre de til handling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir hypoman flere ganger i året i variert grad av intensitet og varighet. Ofte så kommer de samme tingene/tankene/drømmene og jeg syns det er spennende i de tidene. Forteller egentlig hypomanien at disse drømmene og tankene er egentlig slik du er ment å leve livet? Jeg har fått mange nye interesser som jeg har holdt gående av en hypoman episode som gir glede i hverdagen.

Jeg føler meg langt fra a4, selv om jeg lever et ganske typisk "a4" liv. Lurer på om hypomanien forteller meg at jeg bør leve annerledes og følge etter dens visjon og ønsker. Er det noen her som gjør det?

Anonymkode: 34f49...069

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da hadde det blitt mange biler, ferier og klær. Har opparbeidet meg litt gjeld pga mank/hypomani. 

Ja klart jeg vil leve slik, gjør meg lykkelig å ha en ny bil med nybillukt. Reise ER livet, men det er ikke slik man har råd til på en vanlig lønn, og i såfall ikke som ufør.

Nei jwg tror ikke mani/hypomsni forteller hvordan man skal elvebakken, men man er lykkelig da og dermed gjør de tingene man finner glede i. Og kan finne glede i nye ting da man er mer utforskende.

Anonymkode: 7df82...1e5

Nei. Valg skal gjøres i eutym (frisk) fase. Men det kan jo være at noe av det du fantaserer om i hypomanien faktisk er bra og gjennomførbart. Men det må du ta endelig stilling til når du ikke er hypoman.

Når jeg er hypoman gjør jeg ting jeg i "frisk" periode har tenkt ut jeg burde gjort. Sist ryddet jeg og vasket ned leiligheten og tror ikke jeg har hatt så ren leilighet før 😅 og var bare et par måneder før desember så slapp å vaske så mye før jul. 

Endret av aa-k-j

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...