Gå til innhold

Bruker jeg kanskje for mye tid her inne og fokuserer for mye på psykiatri?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siden jeg ble syk for 8 år siden har jeg hengt her inne (og på andre forum) i varierende grad. Hele livshistorien/ psykiatri-historien min ligger her inne ettersom jeg har skrevet mye her inne om meg og det jeg sliter med, som oftest in real time (kom ikke på norske ord). Det er mye jeg skammer meg over å ha sagt og gjort for å si det sånn. Uansett, jeg har i det siste tenkt tanken på om jeg kanskje bruker for mye tid her inne? Og om jeg fokuserer for mye på psykiatri? Jeg skriver for øvrig ikke lengre like mye om meg og mitt, men jeg bruker mye tid på å svare andre her inne. Dog, i dårlige perioder faller jeg lett tilbake til gamle vaner om å dokumentere alt som skjer i livet mitt og spørre om alles meninger rundt alt det som skjer, og som jeg tenker og føler. Jeg tenker det kanskje kan bli negativt når jeg har så mye fokus på det? Hva tenker dere her inne? Er forumet positivt eller negativt for deg? Vil jeg kanskje få det bedre om jeg slutter være her inne?

Anonymkode: facb8...2b2

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må også legge til at jeg føler forumet er positivt for meg, men jeg lurer på om det kanskje har negative sider jeg ikke ser å bruke så mye tid her inne? Jeg har ingen venner IRL så det blir på en måte en liten erstatning for å være sosial også. Jeg er også veldig takknemlig for all hjelpen jeg har fått her inne. Men etter så mange år føler jeg meg helt stuck egentlig, at jeg ikke blir noe bedre...  og jeg forsøker finne kilden til det. 

AnonymBruker

Forumet er noe jeg kanskje bruker 10 min på i løpet av en dag. Er ikke akkurat dom det ekser stort her. Om man ikke er inne på 3 dager går man fort igjennom nye poster. Så ja, jeg vil si du bruker mye tid på forum da.

Forumet er nøytralt. Man er ikke lik selv med samme sykdom, men noen få har jeg gjenkjent meg i, noe som jo gjør man føler seg "mer normal".

Men de som skriver opp og ned om samme problemstilling, bare nye varianter bør ta tak i seg selv, da fokuserer man for mye på egen psyke og da det negative, i stedenfor å jobbe for en bedre psyke. Og hvordan man gjør det finnes det mange gode eksempler på på oo så store internettet.

Internett i swg selv er noe man kør bruke minst mulig. Finn på annet. Kryssord fornøyd aktivere hjernen, les en bok, gå en tur, snakk med noen osv.

Anonymkode: b069e...308

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forumet er noe jeg kanskje bruker 10 min på i løpet av en dag. Er ikke akkurat dom det ekser stort her. Om man ikke er inne på 3 dager går man fort igjennom nye poster. Så ja, jeg vil si du bruker mye tid på forum da.

Forumet er nøytralt. Man er ikke lik selv med samme sykdom, men noen få har jeg gjenkjent meg i, noe som jo gjør man føler seg "mer normal".

Men de som skriver opp og ned om samme problemstilling, bare nye varianter bør ta tak i seg selv, da fokuserer man for mye på egen psyke og da det negative, i stedenfor å jobbe for en bedre psyke. Og hvordan man gjør det finnes det mange gode eksempler på på oo så store internettet.

Internett i swg selv er noe man kør bruke minst mulig. Finn på annet. Kryssord fornøyd aktivere hjernen, les en bok, gå en tur, snakk med noen osv.

Anonymkode: b069e...308

Du har nok rett i at jeg er her for mye, jeg har ikke telt nøyaktig men regner man sammen all tiden jeg er her inne i løpet av en dag og den tiden jeg bruker på å skrive egne tråder og svar på andres tråder så er det nok noen timer jeg bruker her inne til sammen i løpet av en dag. Jeg vet ikke helt om jeg skriver opp og ned om samme problemstilling hele tiden, for der er stadig noe nytt. Men jo, jeg er nok litt stuck der jeg var når jeg først ble syk på mange områder, selv om noe har blitt bedre. Jeg skal ta rådet ditt og forsøke gjøre mer andre ting som å gå tur og lese, jeg tror jeg kan ha godt av det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Siden jeg ble syk for 8 år siden har jeg hengt her inne (og på andre forum) i varierende grad. Hele livshistorien/ psykiatri-historien min ligger her inne ettersom jeg har skrevet mye her inne om meg og det jeg sliter med, som oftest in real time (kom ikke på norske ord). Det er mye jeg skammer meg over å ha sagt og gjort for å si det sånn. Uansett, jeg har i det siste tenkt tanken på om jeg kanskje bruker for mye tid her inne? Og om jeg fokuserer for mye på psykiatri? Jeg skriver for øvrig ikke lengre like mye om meg og mitt, men jeg bruker mye tid på å svare andre her inne. Dog, i dårlige perioder faller jeg lett tilbake til gamle vaner om å dokumentere alt som skjer i livet mitt og spørre om alles meninger rundt alt det som skjer, og som jeg tenker og føler. Jeg tenker det kanskje kan bli negativt når jeg har så mye fokus på det? Hva tenker dere her inne? Er forumet positivt eller negativt for deg? Vil jeg kanskje få det bedre om jeg slutter være her inne?

Ja jeg tror ikke det gjør noen noe bedre å fokusere alt for mye på psykiatri og egen og andres lidelser. 

Hva er grunnen til at du ikke jobber? All den tid du bruker her du kunne brukt på jobb. Det er friskere tidsfordriv. 

Anonymkode: 9d043...4a6

AnonymBruker

Ja jeg tror ikke det gjør noen noe bedre å fokusere alt for mye på psykiatri og egen og andres lidelser. 

Hva er grunnen til at du ikke jobber? All den tid du bruker her du kunne brukt på jobb. Det er friskere tidsfordriv. 

Anonymkode: 9d043...4a6

Jeg jobber, bare redusert. Jeg jobber så mye jeg klarer, er dessverre ikke aktuelt for meg å jobbe noe mer enn det jeg alt gjør.

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

All den tid du bruker her du kunne brukt på jobb.

Dette er bare bullshit. Men man kan vel ikke vente noe annet fra en som lever på en løgn. Som veldig mange gjør, rent objektivt - men det er en annen diskusjon.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Dette er bare bullshit. Men man kan vel ikke vente noe annet fra en som lever på en løgn. Som veldig mange gjør, rent objektivt - men det er en annen diskusjon.

Hva mener du med å leve på en løgn? Mener du jeg lever på en løgn?

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Ja, åpenbart, når du tror at forumbruk i det hele tatt kan sammenlignes med produktivt arbeid.

Åja. Jeg er ikke personen du siterte som skrev at tiden brukt her burde bli brukt på jobb, jeg er TS.

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åja. Jeg er ikke personen du siterte som skrev at tiden brukt her burde bli brukt på jobb, jeg er TS.

Det gikk litt fort i svingene der. Nå vet du hvem svaret var ment til.

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så bra! Hvor mange år har du vært her?

Er usikker på når jeg begynte her inne men det var når barna var ganske unge og i dag er de godt voksne. Husker jeg skrev om ungene.

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Er usikker på når jeg begynte her inne men det var når barna var ganske unge og i dag er de godt voksne. 

Så hyggelig at du har vært her så lenge da. Lurer på om jeg også kommer til å bli værende så mange år? Jeg trives jo her inne, det skal jeg si. Jeg synes bare det er litt vanskelig å begrense seg, har nok blitt litt avhengig av å være her inne tror jeg.

stjernestøv

Så hyggelig at du har vært her så lenge da. Lurer på om jeg også kommer til å bli værende så mange år? Jeg trives jo her inne, det skal jeg si. Jeg synes bare det er litt vanskelig å begrense seg, har nok blitt litt avhengig av å være her inne tror jeg.

Ja det begynner å bli lenge og jeg er avhengig av dette forumet, tror man blir det til slutt. Har nok mange innlegg jeg har skrevet her. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja det begynner å bli lenge og jeg er avhengig av dette forumet, tror man blir det til slutt. Har nok mange innlegg jeg har skrevet her. 

Ja, det tror jeg også. Tok ikke så lang tid for meg før jeg ble så og si avhengig. Tidligere skrev jeg om mer eller mindre absolutt alt som skjedde i livet mitt og som jeg tenkte og følte og var avhengig av tilbakemelding på det fra andre (forumbrukere). Jeg har heldigvis blitt en del bedre på akkurat det nå, men i dårlige(ere) perioder merker jeg at jeg lett skriver mer og blir mer avhengig av andres tanker og meninger for å klare å ta valg og lignende... Litt slitsomt av og til. Nå skriver jeg nesten alltid som anonym da og glad er jeg for det. I de verste periodene tror jeg folk hadde fått litt sjokk hadde jeg skrevet alle trådene jeg oppretter under brukernavn hehe.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det tror jeg også. Tok ikke så lang tid for meg før jeg ble så og si avhengig. Tidligere skrev jeg om mer eller mindre absolutt alt som skjedde i livet mitt og som jeg tenkte og følte og var avhengig av tilbakemelding på det fra andre (forumbrukere). Jeg har heldigvis blitt en del bedre på akkurat det nå, men i dårlige(ere) perioder merker jeg at jeg lett skriver mer og blir mer avhengig av andres tanker og meninger for å klare å ta valg og lignende... Litt slitsomt av og til. Nå skriver jeg nesten alltid som anonym da og glad er jeg for det. I de verste periodene tror jeg folk hadde fått litt sjokk hadde jeg skrevet alle trådene jeg oppretter under brukernavn hehe.

Jeg har hatt ulike nick men har vært stjernestøv lenge nå, det er godt å få råd og støtte her. Spesielt da jeg skulle operere, var jo livredd men ble betrygget av svar jeg fikk. Og i det hele tatt...fått mye støtte i mange år. Og det hjalp også å få råd ang ungene da de vokste opp. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Jeg har hatt ulike nick men har vært stjernestøv lenge nå, det er godt å få råd og støtte her. Spesielt da jeg skulle operere, var jo livredd men ble betrygget av svar jeg fikk. Og i det hele tatt...fått mye støtte i mange år. Og det hjalp også å få råd ang ungene da de vokste opp. 

Ja, det er virkelig godt å få råd og støtte her inne. Sett bort fra behandleren min i psykiatrien har jeg ingen jeg snakker med om disse tingene som jeg så ærlig skriver om her inne. Jeg tror nok forumet har vært en stor del av min tilfriskningsprosess (selv om jeg ikke er helt frisk nå, men definitivt mye bedre enn jeg var da jeg først ble syk). Er så utrolig glad for at forumet her finnes må jeg bare si. Men kanskje det ville være bra med en pause for meg likevel? Jeg er usikker... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...