Gå til innhold

Bruker jeg kanskje for mye tid her inne og fokuserer for mye på psykiatri?

Anbefalte innlegg

Jeg er her mye, men det går ikke utover aktiviteter i det daglige. Når jeg gjør andre ting så tenker jeg ikke på DOL noe særlig og jeg lar ikke være å gjøre ting fordi jeg bare MÅ lese her. Så da tenker jeg det går greit. 

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er virkelig godt å få råd og støtte her inne. Sett bort fra behandleren min i psykiatrien har jeg ingen jeg snakker med om disse tingene som jeg så ærlig skriver om her inne. Jeg tror nok forumet har vært en stor del av min tilfriskningsprosess (selv om jeg ikke er helt frisk nå, men definitivt mye bedre enn jeg var da jeg først ble syk). Er så utrolig glad for at forumet her finnes må jeg bare si. Men kanskje det ville være bra med en pause for meg likevel? Jeg er usikker... 

Anonymkode: facb8...2b2

Ja det er det. Jeg forsvinner iallefall ikke med det første hehe :D 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg er her mye, men det går ikke utover aktiviteter i det daglige. Når jeg gjør andre ting så tenker jeg ikke på DOL noe særlig og jeg lar ikke være å gjøre ting fordi jeg bare MÅ lese her. Så da tenker jeg det går greit. 

Oki. For meg gjør det nok det (går utover aktiviteter i det daglige) om jeg tenker meg om, for jeg kan lett sitte å tenke at "nå må jeg oppdatere for å se om jeg har fått svar på tråden min" eller jeg kan slite med å konsentrere meg om å se på serien jeg ser på fordi jeg er så opptatt av hva som skjer her inne. Hehe. Det varierer litt da, ikke alltid jeg er så ille men i dårlige(ere) perioder er det i alle fall sånn. Hvordan klarer du å la være tenke så mye på DOL selv om du er her mye? Hadde trengt noen tips ift det. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oki. For meg gjør det nok det (går utover aktiviteter i det daglige) om jeg tenker meg om, for jeg kan lett sitte å tenke at "nå må jeg oppdatere for å se om jeg har fått svar på tråden min" eller jeg kan slite med å konsentrere meg om å se på serien jeg ser på fordi jeg er så opptatt av hva som skjer her inne. Hehe. Det varierer litt da, ikke alltid jeg er så ille men i dårlige(ere) perioder er det i alle fall sånn. Hvordan klarer du å la være tenke så mye på DOL selv om du er her mye? Hadde trengt noen tips ift det. 

Jeg også oppdaterer regelmessig når jeg bare ligger i sofaen og ser serie. Men jeg mente ting som fysisk aktivitet, husarbeid, gjøre noe sosialt (en sjelden gang). Sånne ting. Det er ikke slik at jeg ikke får ting gjort pga forum. 

Jeg tenker bare ikke på DOL når jeg gjør andre ting. Det er ikke noe jeg får til eller ikke får til. Det bare blir sånn at når jeg gjør andre ting så er jeg opptatt med det jeg gjør. 

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Jeg også oppdaterer regelmessig når jeg bare ligger i sofaen og ser serie. Men jeg mente ting som fysisk aktivitet, husarbeid, gjøre noe sosialt (en sjelden gang). Sånne ting. Det er ikke slik at jeg ikke får ting gjort pga forum. 

Jeg tenker bare ikke på DOL når jeg gjør andre ting. Det er ikke noe jeg får til eller ikke får til. Det bare blir sånn at når jeg gjør andre ting så er jeg opptatt med det jeg gjør. 

Åja, sånn sett ja. Da misforsto jeg nok litt. Jeg får ting gjort også, sitter ikke bare her inne hehe. Eller, jeg har alltid vært en slik person som har slitt med å få til rutiner, å komme i gang og gjøre ting generelt sett da. Så jeg bruker nok overveiende mye mer tid her inne og på internett generelt sett enn det jeg gjør andre ting da men jeg jobber med saken.

Da så. Jeg skjønner.

Annonse

Jeg er her mer når jeg har overskudd. Når jeg har smerter som jeg i perioder har pga gammel skade, så holder jeg meg helst unna. Jeg blir da trukket veldig ned av ting her i de periodene. 

Er det mer at jeg sliter psykisk ifb stress/ tvang - OCD, så går det også fint å være her. Humøret er oftest stabilt da også. 

Jeg liker forumet veldig godt generelt fordi folk oppfører seg veldig mye bedre her enn på andre norske forum, det er flere intelligente og kloke brukere her som gir både gode og velmenende svar. Litt dritt her og der går veldig fint å leve med.

Men når jeg har fysiske smerter kjenner jeg at toleransen blir lav, og da peller jeg meg like godt ut herfra. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg er her mer når jeg har overskudd. Når jeg har smerter som jeg i perioder har pga gammel skade, så holder jeg meg helst unna. Jeg blir da trukket veldig ned av ting her i de periodene. 

Er det mer at jeg sliter psykisk ifb stress/ tvang - OCD, så går det også fint å være her. Humøret er oftest stabilt da også. 

Jeg liker forumet veldig godt generelt fordi folk oppfører seg veldig mye bedre her enn på andre norske forum, det er flere intelligente og kloke brukere her som gir både gode og velmenende svar. Litt dritt her og der går veldig fint å leve med.

Men når jeg har fysiske smerter kjenner jeg at toleransen blir lav, og da peller jeg meg like godt ut herfra. 

Jeg er litt motsatt av deg jeg da. Jeg er her mer når jeg er dårlig enn når jeg har det bedre. Når jeg er dårlig føler jeg at jeg har ett større behov for å høre andres meninger og for å få støtte. Når jeg er bedre finner jeg fort på mer utenfor huset og blir for opptatt til å sitte så mye her inne egentlig. Ellers er jeg helt enig i det du sier om at du liker forumet veldig godt og at her er mange kloke og intelligente brukere med mye kunnskap her inne som gir mange gode svar. 

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Ja hvis man bare fokuserer på psykiatri kan man fort bli deprimert. Viktig å ikke tenke alt for mye på det selv om det er interessant å snakke med andre og lære nye ting.

Hvorfor er det sånn tror du?

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det sånn tror du?

Nei hvis man har en sykdom og er i en livssituasjon man ikke vil være i så hjelper det å få tankene over på noe annet. Eller så kan håpløsheten vinne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...