GÃ¥ til innhold

Skriver psykiatri teamene epikrise? 🙂

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 😃 Håper noen kanskje kan hjelpe meg med problemstillingen min? 🙂

Jeg valgte å avslutte psykiatri team innen autisme og snakket med dem (en av dem) i går for siste gang 😶 Hun jeg snakket med spurte om jeg var sikker på om jeg ville avslutte osv. Uansett det er ikke det spørsmålet handler om, spørsmålet er - Hun sa på slutten av samtalen at hun skulle sende melding til fastlegen om at jeg hadde avsluttet, er det det som kalles epikrise? 🙂 Jeg lurer altså på om psykiatri teamene skriver epikrise på samme måte som psykiater eller psykolog gjør når man avslutter på poliklinikken? 😄

Anonymkode: aed12...b04

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477282-skriver-psykiatri-teamene-epikrise-%F0%9F%99%82/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Melding og epikrise er forskjellige ting. Men det beste er å kontakte dem direkte og spørre om det du lurer på. Da får du et kvalitetssikret svar.

Ja, det forstår jeg jo for så vidt 😄 Jeg bare tenkte hun kanskje mente epikrise når hun sa melding? 😂 Jeg tør ikke ta kontakt med dem igjen, jeg har jo avsluttet 🙈

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bare tenkte hun kanskje mente epikrise når hun sa melding?

Jeg hadde en saksbehandler på NAV en gang som trakket skikkelig i salaten ved å blande begreper, så du er i hvert fall ikke alene!

AnonymBruker
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde en saksbehandler på NAV en gang som trakket skikkelig i salaten ved å blande begreper, så du er i hvert fall ikke alene!

Uffda, det er ikke bra 😂🙈

Annonse

psykedeliker
kupton skrev (1 time siden):

Det er jo ikke så nøye hva en kaller det.

Ift. kommunikasjon med NAV er det viktig, både i juridisk og praktisk forstand. Jeg brukte en hel uke på prosessen med å få skrevet en rapport (med alle kontrolleddene den skal innom på veien), mens epikrisen (som var det de egentlig spurte etter) hadde jeg liggende på skrivebordet hjemme. På den tiden bodde jeg 10 minutters gange fra NAV kontoret, så de kunne fått den samme dag.

AnonymBruker
kupton skrev (18 timer siden):

Det er jo ikke så nøye hva en kaller det. Sammendrag av behandlingen og råd videre kan jo kalles så mange ting.

Ok. Så de skriver altså epikrise 🙂 Men hvor lang tid bruker de på  å skrive den? Klarer de det stort sett på en kveld liksom? 😄 Lurer veldig på om de har fått sendt den eller ikke, for har ikke hørt noe fra fastlegen foreløpig.

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

Det er mulig epikrise kun brukes om sluttmelding fra lege/psykolog. 
Men oppsummeringsnotat sender de helt sikkert. Det tar Max 45 min å skrive en slik. 

Åja... Så rart jeg ikke har hørt noe ennå da? Kanskje fastlegen rett og slett ikke bryr seg da? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...