Gå til innhold

Sende sms til psykiatritjenesten: "Jeg trenger å snakke med noen" ELLER "Jeg trenger snakke med noen FORDI"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter i dag og har avtalte med psykiatritjenesten at jeg kan sende melding/ringe om jeg trenger det. Og jeg tenker derfor gjøre nettopp det. Men jeg lurer: Skriver jeg grunnen til at jeg trenger noen å snakke med eller holder det å bare skrive at jeg trenger noen å snakke med? Hva er best tror du?

Anonymkode: 4ee0d...304

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sliter i dag og har avtalte med psykiatritjenesten at jeg kan sende melding/ringe om jeg trenger det. Og jeg tenker derfor gjøre nettopp det. Men jeg lurer: Skriver jeg grunnen til at jeg trenger noen å snakke med eller holder det å bare skrive at jeg trenger noen å snakke med? Hva er best tror du?

Du gjør det litt enklere for andre/behandler om du begrunner hvorfor du trenger noen å prate med.

Anonymkode: c8b88...0dd

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags tjeneste er dette?

Anonymkode: 237ed...10a

Det er ett team med sykepleiere, helsefagarbeidere og andre yrkesgrupper som er en del av psykiatritjenesten? 

Annonse

Jeg skrev nettopp noe ala "Hei. Jeg strever fryktelig med å holde meg unna øl. Har holdt på å kjøpe flere ganger i dag. Vet ikke om jeg makter mer". 

Makter mer som i å stå imot. 

Han ringte meg også kom han på besøk. 

Det er sjeldent jeg sender melding utenom oppsatt tid, men pleier å skrive slik. Kort og konkret om hva problemet er. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev nettopp noe ala "Hei. Jeg strever fryktelig med å holde meg unna øl. Har holdt på å kjøpe flere ganger i dag. Vet ikke om jeg makter mer". 

Det er sjeldent jeg sender melding utenom oppsatt tid, men pleier å skrive slik. Kort og konkret om hva problemet er. 

Rusteamet? 

Anonymkode: f77f3...cde

AnonymBruker

Så flott du ba om hjelp og at du fikk det. Går det bedre med deg nå?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rusteamet? 

Anonymkode: f77f3...cde

Nei ikke rent rusteam. Det er psykiatrisk hjemmetjeneste som går på både rus og psykiatri. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så flott du ba om hjelp og at du fikk det. Går det bedre med deg nå?

Ja, nå går det bedre. Jeg gikk meg en tur på 50 min etter samtalen og nå har jeg hjemmesnekret pizza i ovnen. Prøver å gjøre det litt koselig og fokusere på noe annet. 

Har du sendt melding?

Endret av Glitter
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ett team med sykepleiere, helsefagarbeidere og andre yrkesgrupper som er en del av psykiatritjenesten? 

Men som man kan ta kontakt med i helgen og når som helst når man vil prate?.

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Nei ikke rent rusteam. Det er psykiatrisk hjemmetjeneste som går på både rus og psykiatri. 

Ja, nå går det bedre. Jeg gikk meg en tur på 50 min etter samtalen og nå har jeg hjemmesnekret pizza i ovnen. Prøver å gjøre det litt koselig og fokusere på noe annet. 

Har du sendt melding?

Så godt å høre at det går bedre med deg nå. Så godt med hjemmelaget pizza da, du må kose deg. Fornuftig å fokusere på å gjøre det koselig og å fokusere på andre ting. 

Jeg har ikke sendt melding ennå, er ikke så glad i å be om hjelp. Også ble jeg usikker på hva jeg skulle skrive også tenkte jeg at jeg bare skulle se det an, om det ble bedre av seg selv liksom.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men som man kan ta kontakt med i helgen og når som helst når man vil prate?.

Ja. Eller, ikke når som helst da. De har åpningstid fra 8:00-21:00 hver dag.

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så godt å høre at det går bedre med deg nå. Så godt med hjemmelaget pizza da, du må kose deg. Fornuftig å fokusere på å gjøre det koselig og å fokusere på andre ting. 

Jeg har ikke sendt melding ennå, er ikke så glad i å be om hjelp. Også ble jeg usikker på hva jeg skulle skrive også tenkte jeg at jeg bare skulle se det an, om det ble bedre av seg selv liksom.

Takk. :)

Ok. Håper du føler deg bedre etter hvert. Å be om hjelp er en treningssak. 

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Takk. :)

Ok. Håper du føler deg bedre etter hvert. Å be om hjelp er en treningssak. 

Jeg håper også jeg føler meg bedre etter hvert, eller jeg føler meg allerede litt bedre heldigvis. Kanskje jeg bare venter med å be om hjelp. Vil liksom ikke bruke muligheten for mye om du skjønner? Selv om de alle hele tiden sier at jeg bare må ta kontakt om det skulle være noe. Sant at det er en treningssak å be om hjelp, jeg er så redd for å få avslag jeg at.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg håper også jeg føler meg bedre etter hvert, eller jeg føler meg allerede litt bedre heldigvis. Kanskje jeg bare venter med å be om hjelp. Vil liksom ikke bruke muligheten for mye om du skjønner? Selv om de alle hele tiden sier at jeg bare må ta kontakt om det skulle være noe. Sant at det er en treningssak å be om hjelp, jeg er så redd for å få avslag jeg at.

Hvorfor skulle du få avslag når de oppfordrer deg til å ta kontakt? 

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skulle du få avslag når de oppfordrer deg til å ta kontakt? 

Det er ett veldig godt spørsmål. Hehe. Kan vel være de ikke ser meldingen eller ikke har tid til å svare? Også kan det vel sikkert være enkelte i teamet som ikke er enige? (Har jo ikke blitt oppfordret til å ta kontakt av absolutt alle).

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ett veldig godt spørsmål. Hehe. Kan vel være de ikke ser meldingen eller ikke har tid til å svare? Også kan det vel sikkert være enkelte i teamet som ikke er enige? (Har jo ikke blitt oppfordret til å ta kontakt av absolutt alle).

Det er ingen som går rundt og tenker at du ikke skal få hjelp. Du er tildelt dette tilbudet og det er det de forholder seg til.

AnonymBruker

Det er ingen som går rundt og tenker at du ikke skal få hjelp. Du er tildelt dette tilbudet og det er det de forholder seg til.

Sant. Veldig godt poeng! Jeg tror jeg må forsøke å legge fra meg denne frykten, det skal bare litt til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...