Gå til innhold

Fortell om den beste behandleren du har hatt! Hvordan var h*n? Hva gjorde h*n så god?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trinity80

Nevner han ved navn, da dette er en hyllest til ham:

Hans Olaf Johannessen - spesialist i gastroenterologisk kirurgi, overlege og fagansvarlig på Ullevål sykehus. Han er vel en av få kirurger jeg har møtt på med ekstrem empati og sympati.

Ingen over, ingen ved siden av 🏆

Har hatt mange flere i helsevesenet ila årene og operasjonene jeg måtte gjennom - men han var enestående. 

AnonymBruker

Fant riktige medisiner raskt, forsto problemstillingene kjapt, skjønte sykdommen og min versjon av den raskt. Behandlet kjapt og effektivt med masse respekt for meg som menneske. Ikke noe ovenfra og ned som finnes mange steder i psykiatrien. Ble friskere hos henne på ett år enn hos forrige psykiater som jeg hørte til i 8 år

Anonymkode: 53a75...aab

stjernestøv

Det må være de jeg har nå i fact og det er de jeg har hatt lengst, har støttet meg både på og uten medisiner selv om de alltid har anbefalt medisiner. Har ikke måttet slutte fordi jeg ikke fulgte behandlingsopplegget. Så sykepleieren har vært en stabil støtte og trygghet. 

psykedeliker

Min gamle fastlege gjorde en veldig god jobb innenfor de rammene han måtte forholde seg til. Ellers har jeg ikke mye fint å si om mine behandlere. Derimot gikk jeg til rådgivning hos en psykiatrisk sykepleier, og han stilte kritiske spørsmål istedenfor å redusere ethvert saksforhold til følelser og subjektive opplevelser.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Min gamle fastlege gjorde en veldig god jobb innenfor de rammene han måtte forholde seg til. Ellers har jeg ikke mye fint å si om mine behandlere. Derimot gikk jeg til rådgivning hos en psykiatrisk sykepleier, og han stilte kritiske spørsmål istedenfor å redusere ethvert saksforhold til følelser og subjektive opplevelser.

Hva må til for at behandlere skal tilfredsstille deg som pasient? At de forholder seg til gjeldende retningslinjer, diagnosemanual og behandling av diagnoser, er du ikke fornøyd med det? 

Anonymkode: 53a75...aab

Annonse

stjernestøv skrev (31 minutter siden):

Det må være de jeg har nå i fact og det er de jeg har hatt lengst, har støttet meg både på og uten medisiner selv om de alltid har anbefalt medisiner. Har ikke måttet slutte fordi jeg ikke fulgte behandlingsopplegget. Så sykepleieren har vært en stabil støtte og trygghet. 

Så godt å lese at du opplever det slik :- )

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja det er noe annet enn de andre jeg gikk til :) 

Ble du avsluttet om/når du ikke ville ta medisiner hos de andre du gikk til? Det er ganske dårlig da så fall?

Anonymkode: b430c...e35

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble du avsluttet om/når du ikke ville ta medisiner hos de andre du gikk til? Det er ganske dårlig da så fall?

Hos en i hvert fall men fikk fortsette i gruppeterapi, gikk noen år til han frem og tilbake. Sjefspsykologen på dps og dps døgn. Veldig autoritær og det han sa var rett, alt jeg sa var feil og ufornuftig. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Hos en i hvert fall men fikk fortsette i gruppeterapi, gikk noen år til han frem og tilbake. Sjefspsykologen på dps og dps døgn. Veldig autoritær og det han sa var rett, alt jeg sa var feil og ufornuftig. 

Såpass. Det skulle ikke vært lov? Må ha vært kjipt å skulle gå til en slik behandler som konstant mente det du sa var feil og ufornuftig. Det hadde jeg ikke orket tror jeg.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såpass. Det skulle ikke vært lov? Må ha vært kjipt å skulle gå til en slik behandler som konstant mente det du sa var feil og ufornuftig. Det hadde jeg ikke orket tror jeg.

Nei var lettet da jeg fikk ny behandler, han var vel lei av meg hehe. Jeg kan være ganske bastant selv til tider og tro jeg har rett. 

psykedeliker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Veldig autoritær og det han sa var rett, alt jeg sa var feil og ufornuftig.

Hver gang jeg leser eller hører om slike historier, lurer jeg på hvorfor pasientene ikke allierer seg med folk utenfor institusjonene og setter hardt mot hardt. Kan du svare meg på det?

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Hver gang jeg leser eller hører om slike historier, lurer jeg på hvorfor pasientene ikke allierer seg med folk utenfor institusjonene og setter hardt mot hardt. Kan du svare meg på det?

Hvilke folk utenfor institusjonene er det du mener pasientene skal alliere seg med?

psykedeliker

Hvilke folk utenfor institusjonene er det du mener pasientene skal alliere seg med?

Kritiske tenkere og borgerrettighetsaktivister. Jeg har hjulpet pasienter med dette flere ganger.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Kritiske tenkere og borgerrettighetsaktivister. Jeg har hjulpet pasienter med dette flere ganger.

På hvilken måte har du hjulpet dem helt konkret?

psykedeliker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På hvilken måte har du hjulpet dem helt konkret?

Gi informasjon om rettigheter og rutiner, være med på møter etc. Jeg har også informert helsepersonell om saksforhold pasientene deres ikke var klar over eller ikke ville fortelle om.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Gi informasjon om rettigheter og rutiner, være med på møter etc. Jeg har også informert helsepersonell om saksforhold pasientene deres ikke var klar over eller ikke ville fortelle om.

Hva mener du med saksforhold pasientene deres ikke var klar over? Er ikke alle pasienter klar over egne forhold liksom?

psykedeliker

Er ikke alle pasienter klar over egne forhold liksom?

Nei, det er de ikke alltid. Det gjelder spesielt folk som isolerer seg og bare leser konspirasjonsvrøvl på nettet.

AnonymBruker

Den jeg har er best.  Vi diskuterer. Vi er ikke enige og da får jeg noe å "bryne" meg på. Blir utfordret og er det jeg trenger. Hun får meg til å tenke og se også andre sider av saker. 

Anonymkode: e27e1...56a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...