Gå til innhold

Kan man tvangsinnlegges ved hypomani, om de tror det kan utvikle seg til mani?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er til skade for seg selv eller andre.

Skal mye til før man bruker tvang. 

Anonymkode: d002f...9ce

Kan f.eks ukritisk bruk av alkohol gå under "til skade for seg selv"? Jeg har ikke så mye peiling på dette så derfor jeg spør.

Anonymkode: 3a9f8...d95

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan f.eks ukritisk bruk av alkohol gå under "til skade for seg selv"? Jeg har ikke så mye peiling på dette så derfor jeg spør.

Nei. Alkoholiker får hjelp andre steder.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Alkoholiker får hjelp andre steder.

Men om man ikke er alkoholiker da? Tenker da på at man ikke har misbrukt alkohol før over lengre tid, bare i denne spesifikke hypomanien?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men om man ikke er alkoholiker da? Tenker da på at man ikke har misbrukt alkohol før over lengre tid, bare i denne spesifikke hypomanien?

Tvilsomt. Kan ikke se for meg misbrukt av alkohol for en kortere periode er noe som går under skadelig.

Kontakter man fastlegen vil man nok få hjelp fra psykteamet i kommunen.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

Tror du er utenfor definisjonen av hypomani hvis du tvangsinnlegges for det, mao. du er over i mani. Skal nok mer til enn at drikker for mye en periode, heldigvis. 

Ok. Jeg skjønner. Man kan med andre ord ikke innlegges om man bare er i hypomani?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg skjønner. Man kan med andre ord ikke innlegges om man bare er i hypomani?

Jeg mente selvfølgelig tvangsinnlegges.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tvilsomt. Kan ikke se for meg misbrukt av alkohol for en kortere periode er noe som går under skadelig.

Kontakter man fastlegen vil man nok få hjelp fra psykteamet i kommunen.

Ok. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...