Gå til innhold

Så sterk sprøyte at man sovner av den, hvilket legemiddel er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leste i en annen tråd noen som nevnte at en pasient hadde blitt gitt en sprøyte som han sovnet av. Det må da være veldig sterk medisiner dette gjelder da? Jeg lurer veldig på hvilket legemiddel det kan være? Noen som har en anelse?

Anonymkode: 8fce6...66f

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trodde det var en gammel medisin som ikke var i bruk lenger?

Den brukes lite som antipsykotikum men den brukes fortsatt som et sedativ. 

Nozinan som antipsykotikum krever høye doser, har mye bivirkninger og smalt terapeutisk vindu.

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Finnes fremdeles i injeksjonsform/ infusjonsform, så @ISW har kanskje rett?

Ja, han har helt sikkert rett. Jeg har ikke peiling på medisiner, det var bare min første tanke. Har ikke sjekket opp om det stemmer eller noe.

AnonymBruker
ISW skrev (Akkurat nå):

Den brukes lite som antipsykotikum men den brukes fortsatt som et sedativ. 

Nozinan som antipsykotikum krever høye doser, har mye bivirkninger og smalt terapeutisk vindu.

Skjønner. Jeg takker for forklaring. Er det nozinan som stort sett gies til utagerende pasienter da? Kanskje?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner. Jeg takker for forklaring. Er det nozinan som stort sett gies til utagerende pasienter da? Kanskje?

Har en kompis som jobber på psykiatrisk akuttpost - de bruker det der til agiterte pasienter i alle fall.

Men det er jo mange andre medisiner som også kan brukes. 

AnonymBruker
ISW skrev (Akkurat nå):

Har en kompis som jobber på psykiatrisk akuttpost - de bruker det der til agiterte pasienter i alle fall.

Men det er jo mange andre medisiner som også kan brukes. 

Okej.

Hvilke andre da for eksempel? Ble bare litt nysgjerrig 

Worriesome Plenty 2

Nozinan er såpass ubehagelig at man har flaks hvis man sovner av den. Det gjorde ikke jeg. Blodtrykksfall, svimmelhet, kvalme, kaldsvette og en betydelig rastløshet i kroppen og ekstremitetene. Apedop, Moskvadop, oppfører du deg ikke  så gir vi deg sykdommen nozinan. Burde vært på historiens skraphaug for lenge siden. Tidenes drittmedisin ved siden av Haldol.

Trinity80
Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Nozinan er ikke medisin, det er en sykdom, ett torturredskap brukt til å kue de som ikke oppfører seg.

😅😅 Jeg tar Nozinan sånn 3-4 ganger i året for søvn. I veldig lav dose (har igjen tabletter fra før de utgikk), sover bare i ett døgn av de. Ikke noe annen bivirkning heldigvis. Men nå tar jeg den som sagt svært svært sjeldent. Men den er jo kjent for å være ‘storslegga’.

Annonse

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Nozinan er ikke medisin, det er en sykdom, ett torturredskap brukt til å kue de som ikke oppfører seg.

Det samme gjelder zyprexa. Det er kun redskap psykiatrien bruker for å feite opp pasientene å gjøre de syke sånn at de aldri blir friske og aldri kommer seg vekk fra psykiatrien. Psykiatrien vil ha pengene. Pasienter er penger. 

Anonymkode: eaf44...ac0

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det samme gjelder zyprexa. Det er kun redskap psykiatrien bruker for å feite opp pasientene å gjøre de syke sånn at de aldri blir friske og aldri kommer seg vekk fra psykiatrien. Psykiatrien vil ha pengene. Pasienter er penger. 

Anonymkode: eaf44...ac0

Jeg elsker zyprexa. Den aller beste for meg. Har du prøvd nozinan, Haldol og slike gamle torturredskaper?

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (34 minutter siden):

Nozinan er såpass ubehagelig at man har flaks hvis man sovner av den. Det gjorde ikke jeg. Blodtrykksfall, svimmelhet, kvalme, kaldsvette og en betydelig rastløshet i kroppen og ekstremitetene. Apedop, Moskvadop, oppfører du deg ikke  så gir vi deg sykdommen nozinan. Burde vært på historiens skraphaug for lenge siden. Tidenes drittmedisin ved siden av Haldol.

Det der hørtes skikkelig fælt ut. 

AnonymBruker
Trinity80 skrev (16 minutter siden):

😅😅 Jeg tar Nozinan sånn 3-4 ganger i året for søvn. I veldig lav dose (har igjen tabletter fra før de utgikk), sover bare i ett døgn av de. Ikke noe annen bivirkning heldigvis. Men nå tar jeg den som sagt svært svært sjeldent. Men den er jo kjent for å være ‘storslegga’.

"Sover bare i ett døgn av de" som om det er bare bare 😂

Worriesome Plenty 2
Trinity80 skrev (20 minutter siden):

Du har flaks som sovner av de da. Det gjorde ikke jeg, ble bare veldig uvel. 

Trinity80
Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Du har flaks som sovner av de da. Det gjorde ikke jeg, ble bare veldig uvel. 

Ja sånn fungerer Quetapin/ Sereqouel for meg. Ligger våken men klarer ikke bevege meg, skikkelig ekkelt. Og så nedtur mentalt dagen etter. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...