Gå til innhold

Så sterk sprøyte at man sovner av den, hvilket legemiddel er det?

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2 skrev (29 minutter siden):

Nozinan er ikke medisin, det er en sykdom, ett torturredskap brukt til å kue de som ikke oppfører seg.

Jeg mener Nozinan brukt riktig kan være en god medisin. Da mener jeg minstedose (de finnes i 5 mg tabletter) for søvn. Å bruke Nozinan mot psykose i høye doser er tortur.

Fortsetter under...

Trinity80
ISW skrev (2 minutter siden):

Jeg mener Nozinan brukt riktig kan være en god medisin. Da mener jeg minstedose (de finnes i 5 mg tabletter) for søvn. Å bruke Nozinan mot psykose i høye doser er tortur.

Samme inntrykket har jeg. 

AnonymBruker
ISW skrev (3 minutter siden):

Hvilken dose nozinan må man bruke om man skal bruke det mot psykose?

Anonymkode: 8fce6...66f

Worriesome Plenty 2
ISW skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke brukt så lav dose, er ikke lov å skrive dose her, men vi snakker betraktelig mer.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken dose nozinan må man bruke om man skal bruke det mot psykose?

Det er mest brukt til å ‘roe’. Høydosenevroleptika er ikke så effektivt mot psykosesymptomer, de er ment å ta agitasjon og angst virke søvndyssende og slike ting.

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Det er mest brukt til å ‘roe’. Høydosenevroleptika er ikke så effektivt mot psykosesymptomer, de er ment å ta agitasjon og angst virke søvndyssende og slike ting.

Åja. Daså. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 18.08):

Jeg leste i en annen tråd noen som nevnte at en pasient hadde blitt gitt en sprøyte som han sovnet av. Det må da være veldig sterk medisiner dette gjelder da? Jeg lurer veldig på hvilket legemiddel det kan være? Noen som har en anelse?

Jeg har fått medisin i sprøyteform som gjorde at jeg lå utslått i en uke. Sov ikke, men klarte ikke å være helt våken heller. Grusomt. Medisinen het Cisordinol, dose vet jeg ikke. 

Anonymkode: 3434b...b7b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått medisin i sprøyteform som gjorde at jeg lå utslått i en uke. Sov ikke, men klarte ikke å være helt våken heller. Grusomt. Medisinen het Cisordinol, dose vet jeg ikke. 

Det skulle ikke vært lov. Det høres da helt grusomt ut å måtte oppleve.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Såpass? Det må da være mange år siden da kanskje?

Ja dette var på 90 tallet. Medisinen psykiatrien har i dag er vesentlig bedre. Den andre generasjonen antipsykotisk medisin er vesentlig mer skånsomme.

Men nozinan brukes fortsatt også i større doser tror jeg. 

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Ja dette var på 90 tallet. Medisinen psykiatrien har i dag er vesentlig bedre. Den andre generasjonen antipsykotisk medisin er vesentlig mer skånsomme.

Ok, det var da enda godt å høre. Hadde vært fælt om de fortsatt medisinerte pasienter sånn tenker jeg i alle fall. Jeg er veldig glad abilify finnes, men har hørt den ikke funker så bra på alle, at den ikke er så sterk på en måte. Eller hva en nå skal si.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skulle ikke vært lov. Det høres da helt grusomt ut å måtte oppleve.

Det var det. Opplevelsen har gjort at jeg ikke kan ta medisiner som sløver, eller gir søvn, får panikk. Desverre gir noen medisiner denne effekten i oppstartsfasen. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var det. Opplevelsen har gjort at jeg ikke kan ta medisiner som sløver, eller gir søvn, får panikk. Desverre gir noen medisiner denne effekten i oppstartsfasen. 

Leit å høre. Det skjønner jeg godt at du får panikk da. 

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 18.08):

Jeg leste i en annen tråd noen som nevnte at en pasient hadde blitt gitt en sprøyte som han sovnet av. Det må da være veldig sterk medisiner dette gjelder da? Jeg lurer veldig på hvilket legemiddel det kan være? Noen som har en anelse?

Jeg har en venn som fikk Zyprexa accutard (om jeg husker riktig), og fikk det annenhver dag på det meste. Medisinen måtte brått seponeres etter lang tid da vedkommende fikk alvorlige bivirkninger. Dette var ingen god løsning i lengden, noe vedkommende innser nå i ettertid.

stjernestøv
ISW skrev (17 timer siden):

Nozinan fikk ikke meg til å sove. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...